نوشته شده توسط : کمالی

 

آغاز جلسه ويژه هدفمندي يارانه‌ها در بانك مركزي از ساعتي پيش

بانك مركزي ساعتي پيش مديران عامل بانك‌ها را براي حضور در جلسه ويژه‌اي با موضوع آمادگي براي اجراي هدفمندي يارانه‌ها به ساختمان ميرداماد فراخواند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» براساس اطلاعات كسب شده از سوي بانك‌ها، امروز مديران عامل بانك‌ها از نخستين ساعات صبح در جلسات متفاوت به ترتيب با وزير اقتصاد و مسئولان اين وزارت‌خانه و همچنين رئيس كل بانك مركزي و معاونان وي حضور پيدا كرده و در حال بررسي جزئيات اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و نقش بانك‌ها در اين بين هستند.
شنيده‌هاي خبرنگار فارس حاكي‌است ابتدا جلسه در وزارت اقتصاد و به دنبال آن در بانك مركزي برگزار شده است. هم‌اكنون مديران عامل بانك‌ها در بانك مركزي حضور دارند.
اجراي هدفمندي يارانه‌ها و اجازه برداشت يارانه‌ها از حساب‌ها طي روزهاي آتي، موضوع اين جلسات اعلام شده است.
هم‌اكنون مسئولان بانك مركزي با مديران عامل بانك‌ها در جلسه ويژه‌اي در اين ساختمان مشغول بحث و گفت‌وگو پيرامون اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها هستند.
در همين باره يك مقام آگاه به خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا» گفت: مسئولان وزارت اقتصاد در ساعات پاياني سه‌شنبه هفته گذشته به بانك‌ها اعلام كرده بودند كه بايد در نهايت آمادگي قرار گيرند چراكه ممكن است همان شب اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها كليد بخورد.
اين مقام آگاه تأكيد كرد: البته درخواست مسئولان بانكي اين بود كه به منظور جلوگيري از بوجود آمدن برخي مشكلات فني، اين قانون از دهم تا بيستم ماه جاري به اجرا در بيايد كه اين امر محقق نشد.
به گزارش فارس، پيش از اين نيز مسئولان اجرايي كشور اعلام كرده بودند بزودي هدفمندي يارانه ها با اعلام جزئيات آن توسط رئيس جمهوري در يك برنامه تلويزيوني آغاز مي شود.
بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد شنبه 27 آذر در گفت وگوي مستقيم تلويزيوني بعد از اخبار سراسري ساعت 21:00 شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي ايران، با مردم به تشريح مسائل مهم كشور و موضوع هدفمند كردن يارانه ها خواهد پرداخت.
به گزارش فارس، پيشتر رئيس جمهوري در تاريخ دوم آذر ماه امسال در جمع مردم زنجان اعلام كرد در آينده‌اي نزديك، توضيحات كاملي ‌درباره هدفمندكردن يارانه‌ها به ملت ايران ارائه خواهد داد.
اين در حالي است كه محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور نيز در تاريخ 13 آذر ماه در مراسم افتتاح نخستين نمايشگاه راه و ترابري و صنايع وابسته به قانون هدفمندكردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: به زودي با اعلام رئيس جمهور اين قانون به مرحله اجرا خواهد رسيد.
وي همچنين امروز در مراسم معارفه وزير جديد امور خارجه از اجراي اين قانون در آينده نزديك خبر داد.

تروریستهای خداجوی

شنیده شده محسن سازگارا ، جاسوس ومنافق فراری وعضو تیم جورج بوش در یک اظهار نظر ابلهانه در پاسخ به سئوال مجری تلویزیون آمریکا در رابطه با حرکت تروریستی چاه بهار ، که چرا اینها حاضر شده اند با کمربند انتحاری خود ومردم را نابود کنند ، گفته است " اینها همه بر می گردد به تبعیض هایی که حکومت در حق مردم می کند وبه این شکل این ظلمها سر باز می کند . مجری به وی می گوید ، ولی در جریان 11 سپتامبر هیچ ظلمی به کسانی که این عمل تروریستی را انجام داده اند نشده بود ، لذا نمی توان گفت تروریست برای تبعیض یا ایدئولوژی اینکار را می کند ،  سازگارا که مشخص بود انتظار این مطلب را نداشت با من من کردن گفت ، این رژیم به قومییتها دارد ظلم می کند ، بین مذاهب فرق می گذارد و مدیریت غلط و فشارها باعث این حوادث بوده است ، سازگارا که سعی می کرد حرکت تروریستی چاه بهار را که به تحریک آمریکا وتوسط گروه های سلفی پاکستان وبرای ایجاد تنش و راه انداختن جنگ میان شیعه وسنی طراحی شده است را به نوعی یک اقدام ایدئولوژیک مطرح کند ، در ادامه گفت ، بهر حال رژیم را مقصر می دانم.

ملاحظه : اقدام تروریستی زاهدان از جنس اقداماتی است که در افغانستان وعراق برای ایجاد ناامنی و جنگ بین شیعه وسنی از سوی آمریکا طراحی شده است و توسط مزدوران وهابی اجرا می گردد ، توجیهات امثال سازگارا در حقیقت مشروعیت دادن به این جنایات می باشد ، دقیقا مانند جنایاتی که در عاشورای 88 در تهران بوقوع پیوست و میر حسین موسوی با خداجو خواندن تروریستها و طبیعی دانستن این جنایات به آن مشروعیت داده بود.

دست وهابیت در آستین غرب تروریست

وهابیون کار آموزش نیروهای جندالشیطان، انتقال کمک‌های مالی سرویس‌های جاسوسی به این گروهک تروریستی را بر عهده دارند.

جعفر تکبیری: جندالشیطان مسئولیت حادثه چابهار را پذیرفت... خبری که دور از انتظار نبود. چراکه برای افراد رسانه‌ای عادت شده است که اخبار این گروهک تروریستی را از شبکه العربیه تریبون رسمی وهابیون دریافت کند. گروهکی که اگرچه با اعدام سرکرده‌شان روندی رو به اضمحلال را سپری می‌کند اما سران میانی آنها با کمک دستگاه‌های جاسوسی تلاش می‌کنند با اقدامات تروریستی کور، آن هم علیه مردم بی‌گناه، خود را همچنان زنده نشان دهند. این بار نیز همانند قبل هدف تروریستهای جندالشیطان مراسم‌های مذهبی اهل تشیع و مردم شرکت کننده در این مراسم‌ها بود تا در کنار این عرض اندام بتوانند آرزوی دیرینه سرویس‌های جاسوسی بیگانه در خصوص ایجاد اختلاف مذهبی در ایران را محقق کنند.

تلاش دیرینه برای ایجاد اختلاف شیعه و سنی

نگاهی به عملکرد این گروهک تروریستی در سیستان و بلوچستان موید این مطلب است که سرویس‌های جاسوسی بیگانه می‌کوشند با بهره گیری از این بازوی خود در شرق ایران پروژه اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را به مرحله اجرا برسانند. ترور حجت الاسلام مهدی توکلی یکی از روحانیون شیعه در شهر خاش، ایجاد درگیری مسلحانه در مدرسه علمیه اهل تسنن در شهرستان ایرانشهر، ترور مولوی شیخ علی دهواری امام جمعه اهل سنت مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان، ایجاد انفجار در مسجد الغدیر زاهدان، حمله انتحاری به مسجد علی‌بن‌ابیطالب شهر زاهدان، حمله انتحاری به نشست سران قبایل در شهرستان سرباز، حمله انتحاری به مسجد جامع زاهدان و نهایتا حمله انتحاری به مراسم عزاداری در تاسوعای امسال تنها گوشه ای از تحرکات این گروهک تروریستی برای ایجاد درگیری و نزاع میان شیعیان و اهل تسنن است. تحرکاتی که تاکنون صدها شهید و مجروح برجای گذاشته است.

اما نکته جالب در این میان این است که این گروهک تروریستی که ادعای دفاع از حقوق قوم بلوچ و اهل تسنن را داشته و دارد، در بیشتر مواقع بدون توجه به اهداف و شعار خود حملات خود را متوجه اهل تسنن می‌کنند و از همه مهمتر در تمامی موارد مردم بیگناه سیستان و بلوچستان طعمه افکار پلید این گروهک می‌شود. بنابراین از زمان شکل گیری این گروهک تروریستی در سال 82 تاکنون به خوبی قابل مشاهده است که مهمترین برنامه این گروه تندرو ایجاد اختلاف میان شیعیان و اهل تسنن است.

وهابیت یکی از شاخه‌های حمایت از جندالشیطان

بی شک در یک تحلیل واقعی این عملیات های تروریستی، بی شک در ایدئولوژی منحرف و تفکر فاسد وهابی نیز ریشه دارد. اینکه انسانی که ادعای مسلمانی دارد حاضر شود خود را در میان مردم بیگناه منفجر کند نشانگر جهل مرکب و عمق حماقت آموزه های این نحله منحرف است. جریانی که به راستی یکی از عوامل اصلی مخدوش کردن چهره اسلام در جهان شده است چراکه آنها به عنوان یک جنبش تروریستی و سازمانی بسیار نزدیک به مافیا عمل می کند.

این جنبش شوم که با پولهای بی حساب آل سعود زنده است یکی از مهمترین دشمنان وحدت شیعه و سنی هستند به گونه‌ای که حتی مورد تکفیر جریان اهل تسنن قرار دارند. جریان وهابیت هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین حامیان گروهک تروریستی جندالشیطان است و به عنوان حلقه واسط برقرار کننده ارتباط میان این گروهک و سرویس‌های جاسوسی غربی عمل می‌کند. از طرف دیگر وهابیون که توانسته‌اند به واسطه حمایت از تروریستهای طالبان نفوذ زیادی در پاکستان پیدا کنند، کار آموزش نیروهای جندالشیطان، انتقال کمک‌های مالی سرویس‌های جاسوسی به این گروهک تروریستی و از همه مهمتر ارائه برنامه‌های تروریستی به آنها را بر عهده دارند.

شاید مهمترین شاخصه وهابیون اقدامات تروریستی انتحاری است که شنیدن اخبار این اقدامات توسط آنها در عراق، افغانستان و پاکستان موضوعی عادی شده است. فرقه وهابیت با القا تفکرات دروغین به نیرو‌های خود آنها را به نام دین وادار به خودکشی و دیگر کشی می‌کنند.

در کنار این وهابیون که جندالشیطان شاخه داخلی آنها است، در کنار این شستشوی مغزی با ارائه وعده‌هایی نظیر پرداخت پولهای کلان به بازماندگان عاملین انتحاری و همچنین انتقال آنها به کشورهای اروپایی عاملین خود را به این کار غیرانسانی وادار می‌کنند که خود این موضوع بیان کننده این حقیقت تلخ است که اکثر این افراد از اقشار فقیر هستند. بنابراین با درنظر گیری تمامی این موارد می‌توان در کنار ردپاهای دیگر، جای پای محکم وهابیون را در اقدامات تروریستی چابهار به خوبی دید.

غربی‌ها همچنان متهمین ردیف اول

اما پیش کشیدن نام وهابیون در حمایت از جندالشیطان نمی تواند کمرنگ کننده اتهامات غربی‌ها در حوادث اخیر کشورمان باشد. چراکه سرویس‌های جاسوسی غربی به ویژه سیا و ام آی 6 مهمترین حامیان گروهک تروریستی جندالشیطان هستند. این موضوعی است که عبدالمالک ریگی سرکرده معدوم این گروهک تروریستی در اعترافات خود به آن اشاره کرده است.

ریگی معدوم در اعترافات خود به صراحت گفته بود که مقامات نظامی و امنیتی آمریکا چندین نوبت با وی ملاقات کرده بودند و کمک‌های مالی و نظامی زیادی را به وی و گروهک تحت نظرش ارائه کرده بودند. حتی این موضوع تا آن حد پیش رفته بود که نیروهای آمریکایی قول مساعد در خصوص ارائه پایگاه نظامی به این گروهک در خاک قرقیزستان داده بودند. وی همچنین اعتراف کرده بود که عوامل آمریکایی به وی گفته بودند ایران راه خود را می رود و در شرایط فعلی اکنون موضوع ما ایران است ، نه القاعده و طالبان.

بنابراین با این تفاسیر نباید به محکومیت‌ حادثه تروریستی چابهار توسط مقامات امریکایی، انگلیسی و فرانسوی توجه کرد،‌چراکه آنها می‌کوشند از این طریق رد پای خود را از وقایع تروریستی ایران پاک کنند. بی شک آن چیز که طی ماه‌های اخیر در حوادث تروریستی به خوبی قابل مشاهده است، تلاش سرویس‌های جاسوسی غرب برای ایجاد نا امنی در داخل خاک ایران است چراکه آنها به این نکته واقف هستند که فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی به هیچ وجه نمی‌تواند مانعی بر سر راه پیشرفت ایران باشد.

بنابراین با ترور دانشمندان کشور و از دیگر سو مردم بیگاه می‌کوشند روند زندگی عادی مردم را مختل کنند تا شاید از این طریق سدی در راه پیشرفت ایران ایجاد کنند و شاید بعید نباشد که آسیب رساندن به مقامات برجسته ایرانی نیز در دستور کار انها باشد. موضوعی که لزوم هوشیاری هرچه بیشتر نیروهای امنیتی را می‌طلبد.

برنامه‌ريزي فراكسيون انقلاب مجلس براي بزرگداشت باشكوه‌ حماسه 9 دي

هيئت رئيسه فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در نشست امروز خود براي بزرگداشت هر چه باشكوه‌تر حماسه 9 دي برنامه‌ريزي مي‌كند.

هامون نیوزحجت‌الاسلام حميد رسايي سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ان  از نشست عصر امروز هيئت رئيسه اين فراكسيون براي بررسي روند

فعاليت‌هاي فراكسيوني اعضاي اين تشكل پارلماني اصولگرا خبر داد.

وي برنامه‌ريزي جهت بزرگداشت هر چه باشكوه‌تر سالروز حماسه 9 دي 88 و بررسي مسائل جاري مجلس را دستور كار جلسه امروز هيئت رئيسه فراكسيون انقلاب اسلامي عنوان كرد.

بسيجيان در اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها به دولت كمك كنند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها گفت: بسيجيان مي‌توانند آثار سازنده اين طرح را در تحقق عدالت و پيشرفت اقتصاد كشور براي عموم مردم تبيين كنند و از هر فرصتي براي كمك به دولت و تحقق درست اين طرح استفاده كنند.

سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به طرح هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها يك گام بلند به سوي تحقق عدالت و رفع تبعيض‌هاست لذا همه بايد در اجراي صحيح آن به درستي كمك كنيم. براين اساس انتظار مي‌رود عموم بسيجيان آثار سازنده هدفمند كردن يارانه‌ها را در تحقق عدالت و پيشرفت اقتصاد كشور تبيين كنند.

وي افزود: ساكنان برخوردار در شهرهاي بزرگ قطعاً مي‌پذيرند كه برخورداري از ثروت‌هاي ملي حق همه مردم ايران است يعني آنهايي هم كه در شهرهاي كوچكتر و نقاط محروم زندگي مي‌كنند نبايد از اين حق محروم باشند زيرا ما همه مردم يك كشوريم و بايد شادي‌ها و برخورداري‌ها را با هم تقسيم كنيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تصريح كرد: هدفمند كردن يارانه‌ها علاوه بر آثار بسيار مثبت بر اقتصاد كشور، خيلي از مشكلات اساسي را هم حل مي‌كند، به عنوان مثال روزانه ميليون‌ها ليتر سوخت از كشورمان قاچاق مي‌شود و ثروتي كه متعلق به همه مردم ايران است روانه جيب چند قاچاقچي مي‌شود، بنابراين وقتي اختلاف قيمت سوخت ما با كشورهاي همسايه كم شود، غارت اين ثروت خدادادي نيز توسط قاچاقچيان متوقف خواهد شد.

نقدي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: با اين اقدام بسياري از رانتخواري‌هايي هم كه افراد فاسد و سوء‌استفاده‌گر بخاطر اختلاف قيمت‌هاي واقعي با قيمت‌هاي يارانه‌اي مي‌توانند داشته باشند، بر مي‌افتد و بجاي آن، مبلغ ناشي از اختلاف قيمت‌ها مستقيم به جيب مردم مي‌رود.

وي افزود: مهم‌ترين اثر مثبت اين طرح، اصلاح الگوي مصرف و صرفه جويي ذخاير ملي است به عبارت ديگر ما به عنوان يك فرد مسلمان وظيفه داريم جلوي چنين اسراف‌هايي را بگيريم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تأكيد بر اينكه طرح هدفمند كردن يارانه ها يكي از بهترين راه‌هاي جلوگيري از اسراف است، خاطر نشان كرد: در اين رابطه بسيجيان مي‌توانند آثار سازنده هدفمند كردن يارانه‌ها را در تحقق عدالت و پيشرفت اقتصاد كشور براي عموم مردم تبيين كنند و از هر فرصتي براي كمك به دولت و تحقق درست اين طرح استفاده كنند تا همه مردم بويژه رانندگان عزيز و متوليان حمل و نقل عمومي در اين طرح مشاركت فعالانه اي داشته باشند و نقش خود را به خوبي ايفا كنند.

پروژه امنیتیMI6 در سایت آقازاده آشوبگر کلیدخورد


 

سایت منسوب به آقازاده آشوبگر در ماههای اخیر پروژه مرجع سازی را که مدتها قبل ازسوی جریان فتنه کلید خورده بود را به شدت پیگیری می کند.

به گزارش کلمه  طی چند ماه گذشته برخی از چهره ها و عناصروابسته به برخی جریان های سیاسی که در جریان انتخابات 88 بر لبه تیغ حرکت نمودند  با سفر به قم به دنبال کلید زدن دورجدید فعالیت های خود به نفع جریان فتنه هستند.

تلاش برای«مرجع سازی»و فضا سازی و ذهنیت سازی برای برخی از روحانیون از جمله اهداف این حرکات می باشد. اختلاف افکنی دینی یکی دیگر از اهداف استراتژیک و دراز مدت سرویسهای اطلاعاتی بریتانیا برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی چه اهل تشیع و چه تسنن بوده است و یکی دیگر از شیوه های معمول در سیاست استعمار پیر  وزن دادن بی دلیل به روحانیتی بوده که مصداق بارز اسلام آمریکایی هستند.

سرویس اطلاعاتی انگلیس که سابقه طولانی در پروژه های به ظاهر دینی دارد 2 محور فرقه سازی و مرجع سازی را سالهای طولانی است که پیگیری می کند و هر ازگاهی با فرقه های جدید و مراجع قلابی جامعه شیعه را بوسیله تبلیغات پرهجمه رسانه ای تحت تاثیر قرار می دهد که البته امروز برخی رسانه ای داخلی وظیفه تبلیغاتی این جریان امنیتی را عهداه دار شدند.

درهمین راستا بازوهای رسانه ای جریان فتنه که اخیرا با پوششهای جدید وارد فضای رسانه ای شده اند  با مطرح کردن افراد مختلف درصدد حرکت درمسیر این پروژه می باشند. از جمله این رسانه ها سایت منسوب به آقازاده آشوبگر می باشد که به شدت پیگیر پروژه مرجع سازی می باشند. این رسانه ها با مطرح کردن بی دلیل برخی چهره ها که بعضا در سطوح متوسط به بالای دروس حوزوی می باشند در صدد هستند برای ایام آتی مراجعی از جنس آنچه خود می خواهند به جامعه تزریق نمایند.

کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس که در پی ضربه زدن به اسلام  و نهایتاْ نابود کردن اسلام ، هستند سه موضوع آنها را از همان ابتدا  بسیار آزار می داد : خون امام حسین (ع)، نگاه مهدوی و سر انجام چیزی که این دو را در زمان غیبت به هم پیوند می دهد یعنی مرجعیت.

در حوزه اول ( خون امام حسین(ع)) بر روی عزاداری، نحوه ی عزاداری ، نوع مداحی و... کار کردند که اکنون مثال های بارز آن به روشنی قابل مشاهده است. در حوزه دوم (نگاه مهدوی) : تاسیس فرقه ضاله بهاییت که موسس آن ابتدا ادعا کرد امام زمان است سپس مدعی شد خداست. یا مثال دیگری که می توان در این حوزه به آن توجه کرد مسأله ای است که در چند سال اخیر به وقوع پیوسته و افرادی ادعای پیغمبری و امام زمان بودن می‌کردند که بعضی از آن ها از سوی دشمنان ساپورت می‌شدند و ...

اما سرانجام مرجعیت دشمنان در این زمینه توجه خود را روی مرجع سازی متمرکز کردند. اصل مرجع سازی از اوایل اسلام مورد توجه دشمنان اسلام بوده است. بعد از پیامبر اکرم (ص) ثقیفه ای تشکیل دادند و به جای امام علی (ع) مرجعی دروغین (ابوبکر) ساختند. و این مرجع سازی پیوسته ادامه پیدا کرد و گسترش یافت تا به واقعه کربلا انجامید.

در واقع، واقعه ی کربلا محصول مرجع سازی است.این مرجع سازی پیوسته ادامه یافت تا عصر حاضر که بیشترین مرجع سازی در این عصر در دوران اصلاحات صورت گرفت هم اکنون نیز  برخی افراد به همراه بازوهای رسانه ای درسمت اهداف انگلیس و دشمنان گام بر می دارند.

ماموریت ویژه منافقین برای هدفمندی یارانه ها

او که بیم داشت نام خود را فاش کند به خبرنگار البرز گفت: به چند نفر از اعضای این گروهک ماموریت داده شده تا در پوشش گردشگر وارد کشور شده و به مناطق محروم بروند تا به بهانه گشت و گذار از آثار فقر و محرومیت در مناطق مختلف کشور عکس و فیلم تهیه کنند و اگر امکان داشت با برخی افراد بی بضاعت نیز مصاحبه کنند.

گروهک ستیزه جوی مجاهدین خلق که در ادبیات مردم ایران منافقین نامیده می شوند برای حفظ حیات انگل گونه خود به ماموریتی جدید از سوی بیگانگان گماشته شده اند.

نهضت سبز نبوی : به گزارش البرز ماموریت ویژه این گروهک در آستانه فروپاشی مربوط به برنامه هدفمندی یارانه ها در ایران است. و این بار وطن فروشان خوش خدمت به بیگانگان باید تصاویری از ایران برای رسانه های بیگانه تهیه کنند.

این اطلاعات را یکی از اعضای بریده از منافقین در سوئد در اختیار البرز نیوز قرار داده است. او که بیم داشت نام خود را فاش کند به خبرنگار البرز گفت: به چند نفر از اعضای این گروهک ماموریت داده شده تا در پوشش گردشگر وارد کشور شده و به مناطق محروم بروند تا به بهانه گشت و گذار از آثار فقر و محرومیت در مناطق مختلف کشور عکس و فیلم تهیه کنند و اگر امکان داشت با برخی افراد بی بضاعت نیز مصاحبه کنند.

این فرد که یک خانم سی و پنج ساله است توضیح داد برخی از کسانی که در داخل کشور با این گروهک ارتباط پنهانی دارند از هفته های گذشته مشغول اجرای این دستورات بیگانگان هستند و قرار است فیلم ، عکس و مصاحبه ها به شکلی که دل مخاطب را به در آورد و نشان دهنده ناکارآمدی طرح دولت برای هدفمندی یارانه ها باشد در تلویزیونهای بیگانه از جمله بی.بی.سی فارسی و شبکه وی.او.ای (صدای آمریکا) به نمایش درآید.

گزارش البرز حاکی است گروهک مسعود رجوی که به دلیل تنگناهای مختلف مالی و سیاسی در آستانه فروپاشی و انحلال از درون قرار گرفته برای ادامه حیات ناپاک خود با تحت فشار قرار دادن اعضای این گروهک آنان را به اجرای اوامر بیگانگان و خیانت چندباره به سرزمین مادری مجبور می کنند.

البرزنیوز به زودی حقایق تکان دهنده ای از اوضاع جدید منافقین در غرب اروپا منتشر خواهد

 

هدفمندي يارانه‌ها و قيمت محصولات اساسي

 

 

 

 

 

 

اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و رشد هزينه‌هاي توليد به همان نسبت نيز افزايش قيمت فروش كالاهاي توليدي را به دنبال خواهد داشت.

هامون نیوزبهروز فروتن - مسوول مركز تحقيقات صنايع غذايي،  با بيان مطلب بالا افزود: طبيعي است كه افزايش‌ هزينه‌هاي ناشي از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها بايد به‌گونه‌اي جبران شود و توليدكنندگان مجبور به افزايش قيمت براي جبران آن هستند.

وي با بيان اين‌كه نمي‌شود هزينه‌هاي توليد افزايش يابد، اما به عنوان مثال رب گوجه‌فرنگي همچنان به قيمت قبلي عرضه شود، خاطرنشان كرد: بنابراين توليدكنندگان نه عامل گراني، بلكه حامل افزايش قيمتي هستند كه در طول زنجيره توليد كالاي نهايي مانند افزايش نرخ مواد اوليه، هزينه‌هاي انرژي، دستمزد، بيمه و ماليات روي داده است.

وي ادامه داد: بنابراين در صنايعي همچون فرآوري مواد غذايي، دولت بايد با اقداماتي از توليدكنندگان حمايت كرده و با جبران افزايش هزينه‌هاي ناشي از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، مانع از افزايش قيمت برخي محصولات اساسي شود.

فروتن تصريح كرد: اگر قرار است حامل‌هاي انرژي به نرخ‌هاي بين‌المللي عرضه شود، از آن سو نيز بايد تدابيري انديشيده شود تا سطوح درآمدي مردم و بنگاه‌ها نيز متناسب با استانداردهاي بين‌المللي تنظيم شود. در آن صورت اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها موفقيت‌آميز خواهد بود.

 

 

 

مسوول مركز تحقيقات صنايع غذايي:
احتمال افزايش قيمت وجود دارد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 423
|
تعداد امتیازدهندگان : 128
|
مجموع امتیاز : 128
تاریخ انتشار : 27 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

 

آمادگی کامل نیروهای ویژه در روز عاشورا



 


عاشورائیان
اگر دشمن خیلی فشار بیاورد "حادثه کربلا" اتفاق خواهد افتاد
طوفان سرخ حسینی  بدنبال فتنه گران سبز



 

 

حماسه سازان 9 دی در روز عاشورا بدنبال فتنه گران
 

کم هزینه ترین طرح جنبش برای اعتراض درعاشورا !
 

 

یکی از سایتهای فتنه که از بیانیه های بی خاصیت و پیاپی سران زن ذلیل فتنه و پشت کردن مردم به آنان خسته شده است در طرحی عجیب و به نوبه خود شاهکار از طرفدارانشان در خواست نموده است  تا در روز عاشورا لباس سیاه بپوشند و با انداختن شال سبز به گردنشان، بدون هیچ شعاری یا هزینه ای در هیئات و مراسمات مذهبی حاضر شوند!


این سایت که طرح ابداعی خویش را کم هزینه ترین روش مخالفت با نظام دانسته است، چنین استدلال کرده که در این روز طرفداران نظام نمی توانند به خاطر بستن شال سبز و لباس سیاه به کسی گیر دهند چون روز عاشوراست و بسیاری از عاشقان امام حسین(ع) شال سبز می اندازند.

به هر حال از اینکه این مطرودین فتنه گر کمی سرعقل آمده و امسال دیگر همچون سال گذشته قصد آتش زدن پرچمهای عزای امام حسین(ع) و هتک حرمت مقدسات را بدلیل رسواییهای مکرر و از دست دادن جایگاه مردمیشان ندارند، جای شکر دارد امّا اینکه این طرح شاهکار از کدام مغز متفکر جنبش فتنه فوران کرده است و چند سال فکر و تلاش برده، خود جای محاسبات پیچیده دارد!

البته ما نیز پیشاپیش به فتنه گران تبریک گفته و مژده می دهیم که این طرح بکرشان  نه تنها هیچ هزینه ای ندارد بلکه عاملین به این طرح از غذای نذری سفره سیدالشهدا نیز بهره مند خواهند شد. امّا فقط این طرح یک اشکال کوچک دارد و آن اینکه.... خودتی!

 این طرح  مثل این می ماند که بگوییم روحانیون مخالف نظام ، عمامه به سر بگذارند و در خیابان حاضر شوند! خب قطعا عقلا تایید می کنند که عمامه بخشی از لباس روحانیت است و همه روحانیون ( البته به جز آقای کروبی که معمولا در اجتماعات مردمی عمامه به دست دیده شده است، سایرین ) در ملا عام عمامه را روی سرشان می گذارند و قطعا در حالت طبیعی کسی عمامه را به دست نمی گیرند پس تبریک به دشمنان نظام که چه بسیار بیشمارند!

حال همانطور که خود این طراح جنبش فتنه اعتراف کرده با وجود خیل عظیم عزادارنی که طبق سنوات گذشته در روز عاشورا با لباس سیاه و شال مقدس سبز علوی حاضر می شوند و سادات و برخی از عزداران هیئات مذهبی نیز طبق رسوم گذشته با شال یک دست سبز به عزاداری می پردازند، البته سایرین نیز که لباس سیاه می پوشند و شال سبز ندارند. نوجوانان فتنه گر با فتوشاپ زحمتش را خواهند کشید لذا جای هیچ نگرانی نمی باشد و از هم اکنون ملت به طرح نوین جنبش فتنه تبریک می گوید و فتنه گران آمار معترضین روز عاشورای امسال را نزدیک به هفتاد میلیون اعلام بفرمایند و بی بی سی هم تحلیلهایش را آماده کند تا آنروز به زحمت نیفتد و موسوی و کروبی هم سفارش بیانیه شانصدم خود را برای تشکر و قدردانی از مردان خداجو به دوستان خارج نشین بدهند که مردان خداجو بسیار احساساتی و زود رنجند.

گفتنی است ازجنبشی که پدر معنویشان شیخ یوسف صانعی و رهبران سیاسی شان کروبی و موسوی باشد، اینچنین نبوغهای به وفور زائیده  خواهد شد و اگر دولت اصلاحات علی رغم میل مردم در آن ایام به درخواست بیگانگان لبیک گفت و درب سایتهای هسته ای و تحقیقاتی را تخته کرد چون به ظهور چنین نوابغی از دامن خود یقیین داشته است که اینگونه طرحها خود کار بمب اتم را می کند

 
 
امت عاشورایی در پی فتنه جویان اموی
 

 



:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 243
|
تعداد امتیازدهندگان : 72
|
مجموع امتیاز : 72
تاریخ انتشار : 25 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

 
اعتراض دانشجویان به دانشگاه مفید فتنه

خبرنامه دانشجویان ایران: به دنبال دعوت از مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه غیر دولتی مفید در اعتراض به فضای نامطلوب فرهنگی این دانشگاه دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عصر یکشنبه 21 آذر ماه، همایش بررسی تحول علوم انسانی با حضور مصطفی کواکبیان در دانشگاه مفید برگزار شد؛ این در حالی بود که در حاشیه این برنامه جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه غیر دولتی در اعتراض به وضع فرهنگی دانشگاه، اقدام به تحریم این همایش کردند و حاضر به شرکت در این همایش نشدند.

دانشگاه غیر انتفاعی مفید از معدود دانشگاه هایی است که هیچ گونه تشکل دانشجویی در آن فعالیت ندارند و دانشجویان این دانشگاه معترض به این وضع هستند و این در حالی است که مسئولین این دانشگاه در پی ابطال آیین نامه فعالیت کانون های فرهنگی و عدم ابلاغ آیین نامه جدید وضع بسته سیاسی- فرهنگی و خفقان را در این دانشگاه  تشدید کردند.
 


متن بیانیه دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
امروزه نقش کلیدی دانشجو در نشاط و طراوت جامعه و همچنین در روابط و معادلات اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست و قرار دادن روزی به نام دانشجو نشان دهنده پذیرش اهمیت این موضوع از سوی جامعه است.

بی شک جامعه ای می تواند پویایی و طراوت را تجربه کند که قشر دانشجوی آن در همه زمینه ها، بخصوص فرهنگ، پویا و با نشاط باشد. اما امسال در حالی که نزدیک سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد، متأسفانه شاهد آن هستیم که در دانشگاه مفید به دلیل ممانعت مسئولین، هیچگونه فعالیتی از سوی دانشجویان صورت نپذیرفته است.

با کمال تأسف شاهد آنیم که دانشجویان دانشگاه با وجود شوق فراوان برای انجام فعالیت های فرهنگی، به دلیل عملکرد غیر منطقی و کاملاً غیر حقوقی مسؤولین دانشگاه در ابطال آیین نامه جدید، قادر به بروز توانایی ها خود نیستند و همچنان باید در حصار محدودیت افرادی که اصولاً به کار فرهنگی اعتقاد نداشته و بعضاً آن را قرتی بازی و لاابالی گرییاد می کنند، باقی بمانند.

ما، جمع کثیری از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید، با وجود احترامی که برای میهمان ارجمند دانشگاه(جناب آقای کواکبیان) قائلیم، در اعتراض به اقدام غیر فرهنگی و غیر قانونی دانشگاه در محدود سازی دانشجویان، در این برنامه که در ایام منتسب به دانشجو، توسط دانشگاه، اما بدون توجه به خواسته های فرهنگی دانشجویان برگزار شده، شرکت نخواهیم کرد.
جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید


گفتنی است علی رغم تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم وجود بسیج دانشجویی در تمام موسسات علمی و دانشگاهی یک دانشگاه در ایران از این قاعده مستثنی است!

دانشگاه مفید قم که بیشتر به محلی برای عرض اندام اصلاح طلبان است تحت مدیریت و نظر آیت الله موسوی اردبیلی و با عضویت افرادی چون میر حسین موسوی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی در هیئت امناء آن، اداره می گردد بنا بر دلایل نامعلوم از داشتن بسیج دانشجویی و همچنین نهاد نمایندگی ولی فقیه محروم گردیده است.

لازم به ذکر است که مسئول ستاد میر حسین موسوی در استان قم آقای ادیب از اساتید این دانشگاه بوده که در اغتشاشات نیز باز داشت شد.

عبدالرحیم سلیمانی از اعضای مجمع به اصطلاح محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز از فعالان درگیری های سال گذشته بوده که در همان حین نیز بازداشت گشت. وی هم اکنون در دانشگاه ادیان و مذاهب قم و دانشگاه مفید مشغول به تدریس است.

عبد الرحیم سلیمانی نیز طی ماه های گذشته با نوشتن مطالبی در خصوص مسائل سال گذشته به طرفداری از فتنه گران و توهین و تضعیف مسئولان نظام پرداخته است.

شایان ذکر است که این دانشگاه در زمان اصلاحات از مراکز فعال و همسو با جریان گسترش سکولاریسم در کشور بوده و در جریان فقته 88 خدمات فراوانی را به اعضای هیئت امنای خویش ارائه نموده است و همچنین طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر دستگیری یکی از اساتید این دانشگاه به جرم جاسوسی در رسانه ها منتشر گردید.

یک منبع مطلع پرده از اعزام یک تیم از دانشگاه مفید قم به ایرلند در سال 88 برداشته و افزود : عده ای از افراد وابسته به جریان فتنه نیز در جمع هیئت اعزامی دانشگاه مفید در سفر 20 روزه به ایرلند جهت شرکت در یک همایش حضور داشته اند که هزینه آن نیز توسط خارجی ها پرداخت شده است.

پیش از این نیز توهین یک از اساتید این دانشگاه به امام حسن مجتبی(ع) که با بی تفاوتی مسئولین دانشگاه و تولیت آن خبرساز شده بود که در پی آن جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد قم در اعتراض به اهانت و هتك حرمت اعتراض و بیانیه ای صادر كردند.

در اين بيانيه آمده است‏:‏ جاي بسي تاسف است كه در دانشگاهي در شهر مقدس قم آن هم تحت زعامت يكي از بزرگان حوزه شاهد اهانت به مقدسات و هتك حرمت معصومين (ع) در كلاس‌ها و فضاي دانشگاه مي‌باشيم‏.‏

‏اين بي حرمتي تا جايي ادامه يافته كه در چند روز گذشته يكي از اساتيد حقوق دانشگاه مفيد در سر كلاس درس خود در ضمن بحث وكالت چنين گفته است "امام حسن مجتبي (ع) رامي گويند زن دومش به او سم داد و او را كشت و حقش بود، كشته شود" اين استاد حقوق بارها در كلاس با لحن تمسخرآميزي مقدسات و ارزش‌ها را زير سوال برده است ‏.‏

وي كه استاديار دانشگاه شهيد بهشتي و وكيل دادگستري مي باشد در يكي ديگر از جلسات درس با لحن تمسخرآميزي ضمن مسخره كردن مسجد جمكران ، گفته است "هر موكلي كه پيش من مي آيد و مي گويد پول ندارم به او مي گويم برو مسجد جمكران امام زمان(عج) مشكل شما راحل مي كند، آنجا اين مشكلات را هم حل مي كنند‏."‏

متاسفانه بي حرمتي اين شخص و برخي ديگر از اساتيد اين دانشگاه در سالهاي اخير، قلب دانشجويان را جريحه دار كرده است و وقتي اعتراض خود را به مسوولين دانشگاه انتقال مي دهند، آنها با بي توجهي و اهمال كاري و بي اعتنايي با اين مساله برخورد مي كنند‏.‏

آنها مي گويند ما نمي آييم به خاطر چنين مسائلي با استاد برخورد كنيم چون باعث تعطيلي كلاسها خواهد شد و آبروي استاد مي رود‏.

‏ما جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد ضمن محكوم كردن اين بي حرمتي ها كه چندسالي در اين دانشگاه به صورت زنجيره وار آغاز شده است، از مراجع قانوني بويژه مسوولين محترم وزارت علوم، مراجع تقليد و بزرگان حوزه مي خواهيم نسبت به اين گستاخي ها و بي حرمتي ها واكنش نشان دهند‏.‏

در صورت كوتاهي مسوولين دانشگاه، دانشجويان بنا به فرموده حضرت امام خميني(ره) به وظيفه ديني و شرعي خود عمل خواهند كرد‏.

 

قوه قضائیه در رسیدگی به امور فتنه‌گران به تکلیف خود عمل کند

سردار فضلی گفت: باید از نظر حقوقی، اسلامی کار قضایی فتنه گران بررسی شود و هزینه فتنه گری را آنقدر بالا ببریم که فتنه گران جرأت فتنه و ایجاد ناامنی را به خود ندهند و به گونه ای عمل نشود که مردم دغدغه نا امنی داشته باشند.

هامون نیوز به نقل از برنا : سردارعلی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا، با اشاره به هتک حرمت فتنه گران به روز عاشورا، گفت: واقعه تلخ و هتک حرمت به روز عاشورا ماهیت فتنه گران را برای امت روشن کرد. ضمن اینکه باعث تلخ کامی مردم شد.

وی هدف فتنه گران را براندازی دانست و افزود: فتنه گران با هدف براندازی گام هایی برداشتند و ناکام ماندند و در روز عاشورا خیابان انقلاب را که تقریبا یک مرکز اداری، تجاری و اقتصادی است و آن روز هیات ها و دسته جات مذهبی تردد کمتری در آن داشتند  را انتخاب کرده و از این غافلگیری برای اغتشاش و رسیدن به اهداف خود استفاده کردند. 

جانشین بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه دستگاه های مسوول می توانستند در روز عاشورای سال گذشته فعالیت بیشتری داشته باشند، متذکر شد: برخی از مسوولان در روز عاشورا غفلت کردند و به همین دلیل این هتک حرمت و بی حیایی از سوی فتنه گران صورت گرفت.

سردار فضلی در ادامه خاطر نشان کرد: عقبه ننگین فتنه گران درهتک حرمت به روزعاشورا برای همه تاریخ به یادگار می ماند و آنها هرگز در بین مردم جایگاهی ندارند.

وی یادآور شد: فتنه گران در روز عاشورا با به کارگیری ارازل و اوباش و عناصر خودفروخته ای که از نقاط مختلف آمده بودند کام مردم را تلخ کردند و حرمت سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا را نگه نداشتند و در خیابان ها اغتشاش کردند، پلیس را کتک زدند و برای مردم زحمت ایجاد کردند. اما مردم و امت تکلیف آنها را در همان خیابان و در کانون هجمه های آنها در هم شکستند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: سال گذشته تعدادی از فتنه گران دستگیر و تعدادی از آنها فرار کردند و عکس و فیلم بعضی از آنها از طریق رسانه های بیگانه روشن و مشخص شد.

وی تاکید کرد: فتنه گران با هدف براندازی در نظام اسلامی به بهانه انتخابات و بعد از انتخابات حوادث پی در پی را به مردم و نظام تحمیل کردند. 

سردار فضلی با طرح سوالاتی گفت: نظام اسلامی که در نهایت عزت و اقتدار بستری فراهم آورده تا بیش از 85 درصد آراء مردم شریف  جمع شود آیا ممکن است در ذهن بگنجد که این نظام و حاکمیت این همه عزت را بشکند؟

وی همچنین با طرح سوال دیگری یادآور شد: مسوولیت خون هایی که طی دوران فتنه و فتنه گری در خیابان ها ریخته شد به عهده کیست؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چه کسی عامل این فتنه ها است؟ 

جانشین بسیج مستضعفین کشور در ادامه یادآور شد: افرادی ناشناس در روز 30و25 خرداد با استفاده از سلاح سرد و گرم تعدادی از مردم را کشته، مصدوم و زخمی کردند. چه کسی مسوول این همه فجایع و پاسخگو به آنها است؟ 

سردار فضلی با تاکید بر اینکه هیچ نظامی برای خود و مردمش ایجاد تلخ کامی نمی کند، گفت: هنوز از مجموع عواملی که دست به دست هم دادند و حوادث سال گذشته پس از انتخابات را به مردم تحمیل کردند هیچ سندی به نشانه اعتراض از روند انتخابات به شکل مرسوم آن که مورد ارزیابی و بازنگری قرار گرفته باشد وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم فهیم ایران اسلامی به خوبی تکلیف فتنه گران را روشن کردند و با سرعت از اطراف آنها دور شدند و در میدان عده، عُده و توان آنها کاهش یافت.

سردار فضلی یادآور شد: برخی از افراد فتنه گر سال گذشته روزی چند صدهزار تومان به ارازل و اوباش پول می دادند تا با انواع سلاح گرم و سرد به ایجاد تشنج در کشور بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه برخورد دستگاه قضایی با فتنه گران گفت: نظام اسلامی، نظام رأفت و رحمت است و به دنبال برخورد صرف نبوده بلکه به دنبال روشنگری بوده است تا افراد  آگاه شوند همچنان که تا به امروز تعداد زیادی در رفتار خود تجدیدنظر  و از صف فتنه گران جدا شدند. 

سردار فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه فرصت زیادی برای بازگشت فتنه گران ایجاد شده و آنها باید قدر این فرصت را بدانند تصریح کرد: در یک حاکمیت سیاسی برخورد با سران فتنه کار پیچیده ای به نظر نمی رسد ولی اراده نظام مقدس اسلامی براین مسئله نبود.

جانشین بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه قوه قضاییه در جریان روند ، فرآیند وعقبه فتنه و فتنه گران و حوادث ایجاد شده توسط آنها در سال گذشته قرار دارد، گفت: قوه قضاییه با داشتن مدارک، مستندات، مشاهدات کار قضایی خود را در مورد فتنه گران پیگیری می کند.

وی خواستار تسریع کار قوه قضاییه در رسیدگی به امور مربوط به فتنه گران شد و با ارائه پیشنهادی گفت: باید هزینه برای کسی که می خواهد فتنه ای در جامعه اسلامی ایجاد کند آنقدر سنگین باشد که جرأت فتنه گری نداشته باشد.چون هزینه فتنه پایین است فتنه گران به خود اجازه دادند چندبار فتنه گری خود را تکرار کنند.

سردار فضلی تاکید کرد: باید از نظر حقوقی، اسلامی کار قضایی فتنه گران بررسی شود و هزینه فتنه گری را آنقدر بالا ببریم که فتنه گران جرأت فتنه و ایجاد ناامنی را به خود ندهند و به گونه ای عمل نشود که مردم دغدغه نا امنی داشته باشند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم قوه قضاییه در رسیدگی به امور فتنه گران به تکلیف اسلامی والهی خود در محضر شهدا و قرآن و رسالت ذاتی خود عمل کند. چرا که مردم نتیجه آن را خواهند دید.

 
توسل مير حسين موسوي به ويكي ليكس براي اثبات ادعاهاي خود
 

ميرحسين موسوي با توسل به اسناد منتشر شده در ويكي ليكس تلاش كرد تا ادعاهاي خود را پس از گذشت 18 ماه از انتخابات دهم رياست جمهوري اثبات كند.

در حالي كه هنوز صحت اطلاعات منتشر شده از سوي پايگاه ويكي ليكس از ديد كارشناسان زير سوال است، ميرحسين موسوي در تلاش است تا با توسل به اسناد منتشر شده از سوي اين سايت انگليسي ادعاهاي خود را با گذشت 18 ماه از انتخابات دهم رياست جمهوري، اثبات كند.

ميرحسين موسوي در گفت و گو با پايگاه «قلم سبز» به گزارش‌هاي ويكي ليكس اشاره كرده و گفته است: «سندهاي مربوط به تقلبات انتخاباتي هم بسيار قابل توجه است، بويژه آنجا كه اشاره مي‌شود اصولا رأي ها شمرده نشده است.»

پيش از ميرحسين موسوي بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي تنها دولتمردي است كه از انتشار اسناد ويكي ليكس ابراز خشنودي كرده و با توسل به اين اسناد كوشيده تا مهر تاييدي بر حملات خود به فلسطين اشغالي و نوار غزه بزند.

ميرحسين موسوي كه سال گذشته در هيچ يك از محافل قانوني براي اثبات مدعاي خود حاضر نشد در حالي گزارشات ويكي ليكس را سند ادعاي بزرگ سال گذشته خود مي داند كه باراك اوباما چند روز پيش به سبب بي اعتباري انتشار اسنادي از سوي اين سايت در اتهام زني به اردوغان نخست وزير تركيه عذرخواهي خود را اعلام كرده است.

رجب طيب اردوغان در واكنش به انتشار ياداشت هايي حاوي ادعاهايي در مورد وضعيت مالي او در اسناد ويكي ليكس اعلام كرده بود كه در صورت صحت و اثبات اين مدعيات وي استعفا مي دهد. در واكنش به اين اقدام نخست وزير تركيه، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه در تماس تلفنی با وي این اقدام ویکی‌لیکس را به شدت محکوم کرد و آن را «تأسف بار» خواند.

در حالي موسوي در ادامه مصاحبه خود با اين پايگاه خبري انتشار اسناد ويكي ليكس را بيانگر شكننده بودن ايران در منطقه توصيف مي كند، كه بسياري از كارشناسان بين المللي حل هيچ مشكلي در منطقه خاورميانه حل شدني نيست.

جان كري، نامزد سابق رياست جمهوري آمريكا و رئيس كميته روابط خارجي كنگره ايالات متحده، ايران را كليد ثبات خاورميانه برشمرده بود.

برخي كارشناسان معتقدند، شدت يافتن گسترش حجم اخبار مشكوك و اسناد جهت دار از سوي سايت ويكي ليكس عليه ايران اقدامي منفعلانه در مواجهه با اثرات شكست كشورهاي غربي در مذاكرت ژنو3 است.

هفته گذشته دور جديد مذاكرات گروه 1+5 با ايران در شهر ژنو برگزار شد. س در اين مذاكرات سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، درخواست نمايندگان انگليس و آمريكا براي ديدار خصوصي با هيأت ايراني را رد كرده بود

احمدخاتمي: لکه فتنه با آب زمزم هم پاک نمي‌شود
 

وی در اصفهان با بیان اینکه این زیارتها هدف از نهضت حسینی را الگوی تحقق حکومت دینی معرفی می کند، افزود: «امام حسین (ع) می دانست شهید می شود ولی با قیام خود در روز عاشورا، الگوی تلاش برای تشکیل حکومت دینی را به جهانیان نشان داد.»

عضو خبرگان رهبری،ابراز دوستی نسبت به دوستان امام حسین (ع) و ابراز دشمنی نسبت به دشمنان امام حسین (ع)را از بخشهای مهم زیارات ائمه دانست و افزود: «نمی شود کسی بگوید رهبر اسلامی را دوست دارم ولی در وادی ابراز برائت از فتنه گران، سکوت کند.» 

وی ادامه داد: «با وجود گذشتن 18 ماه از فتنه سال گذشته هنوز برخی از بکار بردن کلمه 'فتنه' پرهیز می کنند،در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکنون 52 بار لفظ 'فتنه' را درباره حوادث سال گذشته به کار برده اند.»

آیت الله خاتمی بااشاره به هتک حرمت عزاداران حسینی درعاشورای سال گذشته توسط فتنه گران گفت: «لکه ننگی که فتنه گران در سال گذشته از خود به جای گذاشتند را نمی توان با آب زمزم هم از بین برد.»

وی اضافه کرد: «این هتک حرمتها در اصل قرار گرفتن در جرگه یاران اموی بود وآنها نشان دادند که می خواهند در برابرسیدالشهدا (ع)بایستند.»

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی از فتنه گران از تشبیه کردنشان به دشمنان امام حسین (ع) انتقاد کرده اند،گفت: «شما فتنه گران چه کاری نکردید که امویان هم انجام نداده باشند، در روز عاشورا هلهله و شادی نکردید، شعار ضدولایت فقیه سر ندادید، به نمازگزاران ظهر عاشورا حمله نکردید،آش نذری امام حسین (ع) را بر زمین نریختید.»

 

روز شمار اول تا 9 دی 1388؛
9 روز طوفانی

1دی:

٭ در پی اهانت‌های صورت گرفته در مراسم تشییع منتظری از سوی جمعی از فرصت طلبان و همچنین تخریب اموال عمومی، مردم قم برای دومین روز با تجمع در برابر بیت امام راحل خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند. معترضین سپس در برابر بیت یوسف صانعی تجمع کرده و با شعارهایی همچون «شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» خواستار برخورد با وی به علت حاشیه سازی‌ها و حمایت وی از اراذل و اوباش شده و با امضای توماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام «عدم صلاحیت مرجعیت صانعی» از سوی جامعه مدرسین را مطالبه نمودند.

٭ آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار جمعی از اعضای نیروی دریایی سپاه‌پاسداران شهید محلاتی تهران ضمن محکوم کردن شعارهای ساختار شکنانه سرداده شده توسط برخی افراد در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری گفت: «سکوت در برابر این شعارهای ساختار شکنانه جایز نیست.» وی از برخی شعارهای سرداده شده در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری بشدت انتقاد کرده و گفت: سکوت در برابر شعارهایی که دیروز در قم داده شد جایز نیست؛ زیرا تمام ارزش‌ها در هم شکسته شد. ما چگونه باید جواب زحمات امام راحل، خون‌های شهیدان اسلام و قرآن را بدهیم؟ ایشان همچنین با اشاره به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یاد آور شد: «برخی‌ها دلشان می‌خواهد نظام اسلامی و ولایی ما را به هم بزنند به همین جهت تمام حملات را به سمت ولایت فقیه نشانه گرفته‌اند. اگر ولایت کنار برود تسلط استکبار بر کشور آسان خواهد شد. من در جلسه‌ای به علمای تهران گفتم شما وظیفه دارید این مطلب را که نظام ما اسلامی و ولایی است به مردم بفهمانید؛ زیرا پس از قرن‌ها تلاش و کوشش نظام ولایی در ایران به وجود آمده و باید این نظام را نگه داریم.» وی از شعارهای انحرافی روز جهانی قدس نیز انتقاد کرد و گفت: «شعار جمهوری ایرانی، دهن کجی به اسلام و آرمان‌های امام راحل است. شعار «نه غزه نه لبنان» که در روز جهانی قدس توسط برخی افراد سر داده شد، نوعی دهن کجی به تمام آرمان‌ها، حرکات و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی است که ما نباید در برابر آن بنشینیم و تنها تماشاگر باشیم... دین مبین اسلام تماشاگر بودن، بی تفاوتی و سکوت در برابر منکرات را قبول ندارد.»

٭ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: محمود احمدی نژاد در اجتماع باشکوه مردم استان فارس در ورزشگاه حافظیه شهر شیراز، گفت: «بر فرض که عکس امام را پاره کردید، با دل‌های پر عشق مردم به امام چه می‌کنید؟»

٭ «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه خود، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی را جایگزین وی کردند».

2 دی:

٭ مردم قم برای سومین روز متوالی در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه در حاشیه تشییع جنازه مرحوم منتظری، دست به تجمع زدند. راهپیمایان که در میان آنان جمع کثیری از بانوان نیز حضور داشتند با عبور از خیابان معلم، خیابان شهدا، و صفائیه در مقابل بیت حضرت آیت‌الله نوری همدانی تجمع کرده و حمایت خود را از مواضع این مرجع تقلید اعلام کردند.

حاضران همچنین با سردادن شعارهایی از قبیل «مرجع تقلید ما تشکر تشکر»، از سخنان روشنگرانه و مواضع مقتدرانه حضرت آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از نظام و ولایت فقیه و همچنین محکومیت اقدامات ساختار شکنانه اخیر قدردانی کردند. آیت‌الله نوری همدانی در قسمتی از سخنانش در جمع معترضین گفت: «کسانی که فکر کرده‌اند با این حرکت‌ها می‌توانند ریشه ولایت فقیه را سست کنند سخت در اشتباهند؛ امروز که بیش از 20 سال از ارتحال امام خمینی (ره) می‌گذرد آیت‌الله خامنه‌ای توانسته‌‌اند این نظام را به خوبی اداره کنند و باعث شده‌اند این نظام رشد و پیشرفت بسیاری داشته باشد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «چه منکری بالاتر از سلطه استکبار بر کشور‌های اسلامی؟ چه منکری بالاتر از این‌که عده‌ای از داخل کشور به دشمنان اسلام چراغ سبز نشان دهند و چه منکری بالاتر از این‌که عده‌ای با دشمنان اسلام یعنی اوباماها، سارکوزی‌ها و مرکل‌ها ارتباط داشته باشند؟»

٭ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: رئیس جمهور در جمع ایثارگران استان فارس گفت: «امروز تک تک افرادی که نفاق ورزیدند و توطئه و خیانت کردند، یکی پس از دیگری در حال رسوایی و وصول به قعر زباله‌دان تاریخ هستند.»

٭ «پس از آنکه مردم قم در تجمعاتی که در روز تشییع آیت‌الله منتظری در مسجد اعظم قم و همچنین روز بعد از آن در مقابل بیت امام راحل برگزار کردند، بشدت نسبت به بی حرمتی‌های صورت گرفته توسط حامیان موسوی اعتراض کرده و با امضای طوماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار خلع لباس یوسف صانعی شدند، امروز نیز مردم خشمگین اصفهان، از ساعات اولیه صبح با حضور در مسجد سید اصفهان، نسبت به هتک حرمت صورت گرفته در برنامه تشییع آیت‌الله منتظری اعتراض کردند. معترضین اصفهانی با در دست داشتن تمثال رهبر معظم انقلاب شعار می‌دادند، « شهر شهیدان ما جای منافقین نیست». این در حالی است که برخی شایعات از برنامه ریزی برای برگزاری مراسمی به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری توسط جریان طاهری اصفهانی در مسجد سید حکایت داشته است. با این حال مردم اصفهان با حضور در مسجد سید اصفهان نسبت به هتک حرمت صورت گرفته توسط حامیان موسوی ابراز انزجار کردند.»

٭ غلامحسین الهام در گفت‌و‌گو با روزنامه جوان گفت: «مصونیتی به نام آقازادگی موجب شرمساری نظام قضایی خواهد بود.» وی در ادامه پیرامون اهداف و انگیزه تخریب‌هایی که علیه جایگاه ولی فقیه و شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون اساسی در حوادث بعد از انتخابات صورت گرفت، اظهار داشت: «هجمه علیه شورای نگهبان و تخریب آن با همان هدفی است که در اوایل انقلاب صورت می‌گرفت.

امام (ره) همان موقع احساس خطر و نگرانی نسبت به اصل اسلامیت نظام کردند و هشدار دادند.» وی پیرامون اعتراضات به نتایج انتخابات نیز گفت: « یکی از ادعاهای آقای رضایی این بود که رأی من در منطقه خوزستان از برادرم که نماینده مجلس است کمتر است. ایشان اظهار می‌کردند در مناطق بختیاری‌نشین رأی من باید بیشتر از احمدی‌نژاد باشد. به هر حال آقای رضایی سندی مکتوب و قابل استناد در این رابطه ارائه نداد. آقای رضایی در شورای نگهبان اطلاعات می‌خواستند تا مستند اعتراضی پیدا کنند! در واقع می‌خواستند با تحلیل‌های ذهنی، نتایج را ارزیابی و محک بزنند. تمام این موارد، در گزارش منتشر شده شورای نگهبان در دسترس عموم مردم قرار دارد... با همین شورای نگهبان هم هاشمی، هم خاتمی و هم رجایی و هم احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شده‌اند! واقعیت نشان می‌دهد که روند نظارت محکم و قابل اعتماد است و اشخاص نمی‌توانند و نمی‌خواهند در روند قانونی خدشه وارد کنند.»

3 دی:

٭ چهارمین روز از تجمعات اعتراض‌آمیز مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. مردم قم همچنین در ادامه حرکت خود با تجمع در مقابل بیت مقام معظم رهبری در قم با سر دادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسیر او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابی،‌ تشکر تشکر» ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب، حمایت خود را از مواضع روشنگرانه آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از مقام عظمای ولایت اعلام کردند. تظاهرکنندگان قمی همچنین با سردادن شعارهای «خواص بی‌بصیرت، مایه ننگ ملت»، «دشمن سید علی، دشمن دین خداست»، «منافقین پلید، دشمن خون شهید» و... آمادگی خود را برای عزیمت به تهران برای دفع فتنه اعلام کردند.

4 دی:
٭ مردم قم بار دیگر در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند. پنجمین روز متوالی از تجمعات مردم قم در حالی شکل گرفت که آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهراتی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا میدان شهدای این شهر به سردادن شعارهای مختلف پرداخته و به سران فتنه هشدار دادند. مردم قم با شعارهایی نظیر «صانعی مرگ بر تو، مرگ بر تو»، «موسوی دستگیر بشه، فتنه زمین‌گیر میشه»، و... از مسئولان خواستند که با سران فتنه برخورد جدی داشته باشند.

٭ «تصمیم دیرهنگام شورای عالی انقلاب فرهنگی به برکناری موسوی از ریاست فرهنگستان هنر که طی یک‌سال گذشته عملاً این نهاد هنری را به مرکز طراحی فتنه علیه نظام اسلامی تبدیل کرده بود و در ضمن پس از انتخابات علی‌رغم ژست‌های آزادمنشانه از دریافت حقوق چندمیلیونی فرهنگستان دریغ نکرد، با واکنش عصبانی و تند حامیان وی روبه‌رو شده و این افراد می‌کوشند با انتشار یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و اخباری علیه علی معلم دامغانی وی را منصرف کنند. این افراد دامنه هتاکی‌های خود علیه علی معلم را همچنین به تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک‌های اهانت‌آمیز به وی کشانده و حتی در تماس با منزل او، سخنان اهانت‌آمیزی مطرح کرده‌اند.»

5 دی:

٭ «فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمدی بود، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. در این حین، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محل تلاش کرد کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد. برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند. در داخل حسینیه جماران و اواسط سخنرانی خاتمی نیز در حالی که چندین بار هتک حرمت شب عاشورا توسط فتنه‌گران با اقدام به کف زدن تکرار شد، درگیری‌ها بالاگرفت و تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند «منافق حیا کن، جماران را رها کن» خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند و خاتمی با مشاهده این وضع سخنرانی خود را قطع کرد و توسط محافظانش بلافاصله به بیرون منتقل شد. سپس درگیری میان افراد در حسینیه بار دیگر به بیرون از این محل نیز سرایت کرد که نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن برهم‌زنندگان نظم منطقه کرد. در حالی که این مراسم و سخنرانی خاتمی در آن نیمه‌تمام مانده بود، ترافیک ناشی از درگیری‌های پراکنده در خیابان نیاوران ایجاد شد که نیروهای انتظامی پس از دقایقی کنترل ترافیک منطقه را نیز در دست گرفتند.»

6 دی:

شبکه تلویزیونی مجاهدین خلق (منافقین): «جوانان شجاع در تهران، ساختمان مرکز کل راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی رژیم در خیابان آزادی را درهم کوبیدند و تمامی شیشه‌های آن را خرد کردند. جوانان همچنین شماری از مزدوران نیروی انتظامی را در این منطقه خلع لباس کردند.در خیابان خوش درگیری‌های سنگین جریان دارد و مردم چندین موتور دیگر از مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. از میدان ولیعصر تا پشت دانشگاه صنعتی شریف، درگیری ادامه دارد و مردم می‌گویند شام غریبان را برایتان شام غریبان می‌کنیم. تظاهرکنندگان شعار می‌دهند «استقلال آزادی جمهوری ایرانی» همچنین جوانان در سر خیابان وصال شیرازی در تهران یک لندکروز نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. مردم در بسیاری از نقاط تهران سنگ‌ها و موزائیک‌های بالکن‌ها را می‌شکستند و به سمت مزدوران بسیجی و مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی پرتاب می‌کردند.»

٭ «از صبح امروز، عده‌ای که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع) پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند. برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «یا حسین میرحسین» را در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند.

این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و با تخریب اموال عمومی بویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاشگران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند. آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آنها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند. اغتشاشگران در تقاطع کریمخان- حافظ، 2 خودروی پلیس را آتش زدند و تاکنون آتش زدن 26 موتور از موتورهای ناجا و مردم نیز گزارش شده است.

این افراد همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آنها در وسط خیابان کردند، بطوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت. در واکنش به این فتنه‌گری‌ها که همزمان با حضور عزاداران تهران در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات عزاداری انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای جلوگیری از ادامه اغتشاش فتنه‌گران وارد صحنه شدند و با شعارهای خود امویان را فراری دادند. شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب- فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است» و سینه‌زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را محکوم کردند و حاج سعید حدادیان در جمع این افراد اقدام به مرثیه‌سرایی کرد.

همچنین دانشجویان انقلابی که از عزاداری دانشگاه تهران به این محل آمده بودند، در روز عاشورا حتی پس از برخورد فیزیکی نیروهای انتظامی با اغتشاشگران از پلیس می‌خواستند برخورد با این افراد جاهل را به آنان واگذار کند تا بدون هرگونه درگیری آنان را متواری کنند. عاشقان ولایت شعارهای «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «حزب فقط حزب الله، سید علی روح الله»، «منافق حیاکن عاشورا را رها کن» و «مرگ بر منافق»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»، «ماشالله حزب الله»، «مرگ بر منافق»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد» سر دادند و هرلحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده شد. گفتنی است در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) توسط امویان پاره و کیوسک پلیس نیز آتش زده شد.

*صدها موتور سوار نیز که پرچم‌های هیأت خود مرکب از «یاحسین»، «یا مهدی ادرکنی» و... را به دست گرفته‌اند، بطور مستمر در خیابان انقلاب به گشتزنی پرداختند. در این تجمع دکتر روح الامینی پدر مرحوم محسن روح الامینی نیز حضور داشت و علیه اغتشاشگران شعار داد.»

٭ خبرگزاری‌ها فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پیوست. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد.»

٭ وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اغتشاشات تهران که طی آن فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری سوگواران سیدالشهدا(ع) حمله کرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین دستگیر شدند.

٭ شبکه ایران پیرامون بیانیه مهدی کروبی در مورد حوادث روز عاشورا نوشت: مهدی کروبی در بیانیه‌ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه «انالله و انا الیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب کرد و اعلام کرد: «امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش‌های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است. کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می‌دادند را فرزندان زهرا (س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد: «یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی‌شود و آنان را به خاک و خون می‌کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی‌گردد؟»

٭ تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت حاضر در خیابان است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی‌رسد. خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدفی نشاندار برای تیم‌های ترور بوده است.

٭ «امروز یک انگلیسی در حالی که به سمت عزاداران حسینی حمله می‌کرد، در حوالی میدان فردوسی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این فرد پاسپورتش را نیز به همراه داشته است.»

٭ دولت فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض‌ها و همچنین تشدید سرکوب ها، فرانسه خواستار یک راه حل سیاسی د�



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 136
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : 24 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

 
اعتراض دانشجویان به دانشگاه مفید فتنه

خبرنامه دانشجویان ایران: به دنبال دعوت از مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه غیر دولتی مفید در اعتراض به فضای نامطلوب فرهنگی این دانشگاه دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عصر یکشنبه 21 آذر ماه، همایش بررسی تحول علوم انسانی با حضور مصطفی کواکبیان در دانشگاه مفید برگزار شد؛ این در حالی بود که در حاشیه این برنامه جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه غیر دولتی در اعتراض به وضع فرهنگی دانشگاه، اقدام به تحریم این همایش کردند و حاضر به شرکت در این همایش نشدند.

دانشگاه غیر انتفاعی مفید از معدود دانشگاه هایی است که هیچ گونه تشکل دانشجویی در آن فعالیت ندارند و دانشجویان این دانشگاه معترض به این وضع هستند و این در حالی است که مسئولین این دانشگاه در پی ابطال آیین نامه فعالیت کانون های فرهنگی و عدم ابلاغ آیین نامه جدید وضع بسته سیاسی- فرهنگی و خفقان را در این دانشگاه  تشدید کردند.
 


متن بیانیه دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
امروزه نقش کلیدی دانشجو در نشاط و طراوت جامعه و همچنین در روابط و معادلات اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست و قرار دادن روزی به نام دانشجو نشان دهنده پذیرش اهمیت این موضوع از سوی جامعه است.

بی شک جامعه ای می تواند پویایی و طراوت را تجربه کند که قشر دانشجوی آن در همه زمینه ها، بخصوص فرهنگ، پویا و با نشاط باشد. اما امسال در حالی که نزدیک سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد، متأسفانه شاهد آن هستیم که در دانشگاه مفید به دلیل ممانعت مسئولین، هیچگونه فعالیتی از سوی دانشجویان صورت نپذیرفته است.

با کمال تأسف شاهد آنیم که دانشجویان دانشگاه با وجود شوق فراوان برای انجام فعالیت های فرهنگی، به دلیل عملکرد غیر منطقی و کاملاً غیر حقوقی مسؤولین دانشگاه در ابطال آیین نامه جدید، قادر به بروز توانایی ها خود نیستند و همچنان باید در حصار محدودیت افرادی که اصولاً به کار فرهنگی اعتقاد نداشته و بعضاً آن را قرتی بازی و لاابالی گرییاد می کنند، باقی بمانند.

ما، جمع کثیری از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید، با وجود احترامی که برای میهمان ارجمند دانشگاه(جناب آقای کواکبیان) قائلیم، در اعتراض به اقدام غیر فرهنگی و غیر قانونی دانشگاه در محدود سازی دانشجویان، در این برنامه که در ایام منتسب به دانشجو، توسط دانشگاه، اما بدون توجه به خواسته های فرهنگی دانشجویان برگزار شده، شرکت نخواهیم کرد.
جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید


گفتنی است علی رغم تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم وجود بسیج دانشجویی در تمام موسسات علمی و دانشگاهی یک دانشگاه در ایران از این قاعده مستثنی است!

دانشگاه مفید قم که بیشتر به محلی برای عرض اندام اصلاح طلبان است تحت مدیریت و نظر آیت الله موسوی اردبیلی و با عضویت افرادی چون میر حسین موسوی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی در هیئت امناء آن، اداره می گردد بنا بر دلایل نامعلوم از داشتن بسیج دانشجویی و همچنین نهاد نمایندگی ولی فقیه محروم گردیده است.

لازم به ذکر است که مسئول ستاد میر حسین موسوی در استان قم آقای ادیب از اساتید این دانشگاه بوده که در اغتشاشات نیز باز داشت شد.

عبدالرحیم سلیمانی از اعضای مجمع به اصطلاح محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز از فعالان درگیری های سال گذشته بوده که در همان حین نیز بازداشت گشت. وی هم اکنون در دانشگاه ادیان و مذاهب قم و دانشگاه مفید مشغول به تدریس است.

عبد الرحیم سلیمانی نیز طی ماه های گذشته با نوشتن مطالبی در خصوص مسائل سال گذشته به طرفداری از فتنه گران و توهین و تضعیف مسئولان نظام پرداخته است.

شایان ذکر است که این دانشگاه در زمان اصلاحات از مراکز فعال و همسو با جریان گسترش سکولاریسم در کشور بوده و در جریان فقته 88 خدمات فراوانی را به اعضای هیئت امنای خویش ارائه نموده است و همچنین طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر دستگیری یکی از اساتید این دانشگاه به جرم جاسوسی در رسانه ها منتشر گردید.

یک منبع مطلع پرده از اعزام یک تیم از دانشگاه مفید قم به ایرلند در سال 88 برداشته و افزود : عده ای از افراد وابسته به جریان فتنه نیز در جمع هیئت اعزامی دانشگاه مفید در سفر 20 روزه به ایرلند جهت شرکت در یک همایش حضور داشته اند که هزینه آن نیز توسط خارجی ها پرداخت شده است.

پیش از این نیز توهین یک از اساتید این دانشگاه به امام حسن مجتبی(ع) که با بی تفاوتی مسئولین دانشگاه و تولیت آن خبرساز شده بود که در پی آن جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد قم در اعتراض به اهانت و هتك حرمت اعتراض و بیانیه ای صادر كردند.

در اين بيانيه آمده است‏:‏ جاي بسي تاسف است كه در دانشگاهي در شهر مقدس قم آن هم تحت زعامت يكي از بزرگان حوزه شاهد اهانت به مقدسات و هتك حرمت معصومين (ع) در كلاس‌ها و فضاي دانشگاه مي‌باشيم‏.‏

‏اين بي حرمتي تا جايي ادامه يافته كه در چند روز گذشته يكي از اساتيد حقوق دانشگاه مفيد در سر كلاس درس خود در ضمن بحث وكالت چنين گفته است "امام حسن مجتبي (ع) رامي گويند زن دومش به او سم داد و او را كشت و حقش بود، كشته شود" اين استاد حقوق بارها در كلاس با لحن تمسخرآميزي مقدسات و ارزش‌ها را زير سوال برده است ‏.‏

وي كه استاديار دانشگاه شهيد بهشتي و وكيل دادگستري مي باشد در يكي ديگر از جلسات درس با لحن تمسخرآميزي ضمن مسخره كردن مسجد جمكران ، گفته است "هر موكلي كه پيش من مي آيد و مي گويد پول ندارم به او مي گويم برو مسجد جمكران امام زمان(عج) مشكل شما راحل مي كند، آنجا اين مشكلات را هم حل مي كنند‏."‏

متاسفانه بي حرمتي اين شخص و برخي ديگر از اساتيد اين دانشگاه در سالهاي اخير، قلب دانشجويان را جريحه دار كرده است و وقتي اعتراض خود را به مسوولين دانشگاه انتقال مي دهند، آنها با بي توجهي و اهمال كاري و بي اعتنايي با اين مساله برخورد مي كنند‏.‏

آنها مي گويند ما نمي آييم به خاطر چنين مسائلي با استاد برخورد كنيم چون باعث تعطيلي كلاسها خواهد شد و آبروي استاد مي رود‏.

‏ما جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد ضمن محكوم كردن اين بي حرمتي ها كه چندسالي در اين دانشگاه به صورت زنجيره وار آغاز شده است، از مراجع قانوني بويژه مسوولين محترم وزارت علوم، مراجع تقليد و بزرگان حوزه مي خواهيم نسبت به اين گستاخي ها و بي حرمتي ها واكنش نشان دهند‏.‏

در صورت كوتاهي مسوولين دانشگاه، دانشجويان بنا به فرموده حضرت امام خميني(ره) به وظيفه ديني و شرعي خود عمل خواهند كرد‏.

 

قوه قضائیه در رسیدگی به امور فتنه‌گران به تکلیف خود عمل کند

سردار فضلی گفت: باید از نظر حقوقی، اسلامی کار قضایی فتنه گران بررسی شود و هزینه فتنه گری را آنقدر بالا ببریم که فتنه گران جرأت فتنه و ایجاد ناامنی را به خود ندهند و به گونه ای عمل نشود که مردم دغدغه نا امنی داشته باشند.

هامون نیوز به نقل از برنا : سردارعلی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا، با اشاره به هتک حرمت فتنه گران به روز عاشورا، گفت: واقعه تلخ و هتک حرمت به روز عاشورا ماهیت فتنه گران را برای امت روشن کرد. ضمن اینکه باعث تلخ کامی مردم شد.

وی هدف فتنه گران را براندازی دانست و افزود: فتنه گران با هدف براندازی گام هایی برداشتند و ناکام ماندند و در روز عاشورا خیابان انقلاب را که تقریبا یک مرکز اداری، تجاری و اقتصادی است و آن روز هیات ها و دسته جات مذهبی تردد کمتری در آن داشتند  را انتخاب کرده و از این غافلگیری برای اغتشاش و رسیدن به اهداف خود استفاده کردند. 

جانشین بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه دستگاه های مسوول می توانستند در روز عاشورای سال گذشته فعالیت بیشتری داشته باشند، متذکر شد: برخی از مسوولان در روز عاشورا غفلت کردند و به همین دلیل این هتک حرمت و بی حیایی از سوی فتنه گران صورت گرفت.

سردار فضلی در ادامه خاطر نشان کرد: عقبه ننگین فتنه گران درهتک حرمت به روزعاشورا برای همه تاریخ به یادگار می ماند و آنها هرگز در بین مردم جایگاهی ندارند.

وی یادآور شد: فتنه گران در روز عاشورا با به کارگیری ارازل و اوباش و عناصر خودفروخته ای که از نقاط مختلف آمده بودند کام مردم را تلخ کردند و حرمت سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا را نگه نداشتند و در خیابان ها اغتشاش کردند، پلیس را کتک زدند و برای مردم زحمت ایجاد کردند. اما مردم و امت تکلیف آنها را در همان خیابان و در کانون هجمه های آنها در هم شکستند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: سال گذشته تعدادی از فتنه گران دستگیر و تعدادی از آنها فرار کردند و عکس و فیلم بعضی از آنها از طریق رسانه های بیگانه روشن و مشخص شد.

وی تاکید کرد: فتنه گران با هدف براندازی در نظام اسلامی به بهانه انتخابات و بعد از انتخابات حوادث پی در پی را به مردم و نظام تحمیل کردند. 

سردار فضلی با طرح سوالاتی گفت: نظام اسلامی که در نهایت عزت و اقتدار بستری فراهم آورده تا بیش از 85 درصد آراء مردم شریف  جمع شود آیا ممکن است در ذهن بگنجد که این نظام و حاکمیت این همه عزت را بشکند؟

وی همچنین با طرح سوال دیگری یادآور شد: مسوولیت خون هایی که طی دوران فتنه و فتنه گری در خیابان ها ریخته شد به عهده کیست؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چه کسی عامل این فتنه ها است؟ 

جانشین بسیج مستضعفین کشور در ادامه یادآور شد: افرادی ناشناس در روز 30و25 خرداد با استفاده از سلاح سرد و گرم تعدادی از مردم را کشته، مصدوم و زخمی کردند. چه کسی مسوول این همه فجایع و پاسخگو به آنها است؟ 

سردار فضلی با تاکید بر اینکه هیچ نظامی برای خود و مردمش ایجاد تلخ کامی نمی کند، گفت: هنوز از مجموع عواملی که دست به دست هم دادند و حوادث سال گذشته پس از انتخابات را به مردم تحمیل کردند هیچ سندی به نشانه اعتراض از روند انتخابات به شکل مرسوم آن که مورد ارزیابی و بازنگری قرار گرفته باشد وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم فهیم ایران اسلامی به خوبی تکلیف فتنه گران را روشن کردند و با سرعت از اطراف آنها دور شدند و در میدان عده، عُده و توان آنها کاهش یافت.

سردار فضلی یادآور شد: برخی از افراد فتنه گر سال گذشته روزی چند صدهزار تومان به ارازل و اوباش پول می دادند تا با انواع سلاح گرم و سرد به ایجاد تشنج در کشور بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه برخورد دستگاه قضایی با فتنه گران گفت: نظام اسلامی، نظام رأفت و رحمت است و به دنبال برخورد صرف نبوده بلکه به دنبال روشنگری بوده است تا افراد  آگاه شوند همچنان که تا به امروز تعداد زیادی در رفتار خود تجدیدنظر  و از صف فتنه گران جدا شدند. 

سردار فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه فرصت زیادی برای بازگشت فتنه گران ایجاد شده و آنها باید قدر این فرصت را بدانند تصریح کرد: در یک حاکمیت سیاسی برخورد با سران فتنه کار پیچیده ای به نظر نمی رسد ولی اراده نظام مقدس اسلامی براین مسئله نبود.

جانشین بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه قوه قضاییه در جریان روند ، فرآیند وعقبه فتنه و فتنه گران و حوادث ایجاد شده توسط آنها در سال گذشته قرار دارد، گفت: قوه قضاییه با داشتن مدارک، مستندات، مشاهدات کار قضایی خود را در مورد فتنه گران پیگیری می کند.

وی خواستار تسریع کار قوه قضاییه در رسیدگی به امور مربوط به فتنه گران شد و با ارائه پیشنهادی گفت: باید هزینه برای کسی که می خواهد فتنه ای در جامعه اسلامی ایجاد کند آنقدر سنگین باشد که جرأت فتنه گری نداشته باشد.چون هزینه فتنه پایین است فتنه گران به خود اجازه دادند چندبار فتنه گری خود را تکرار کنند.

سردار فضلی تاکید کرد: باید از نظر حقوقی، اسلامی کار قضایی فتنه گران بررسی شود و هزینه فتنه گری را آنقدر بالا ببریم که فتنه گران جرأت فتنه و ایجاد ناامنی را به خود ندهند و به گونه ای عمل نشود که مردم دغدغه نا امنی داشته باشند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم قوه قضاییه در رسیدگی به امور فتنه گران به تکلیف اسلامی والهی خود در محضر شهدا و قرآن و رسالت ذاتی خود عمل کند. چرا که مردم نتیجه آن را خواهند دید.

 
توسل مير حسين موسوي به ويكي ليكس براي اثبات ادعاهاي خود
 

ميرحسين موسوي با توسل به اسناد منتشر شده در ويكي ليكس تلاش كرد تا ادعاهاي خود را پس از گذشت 18 ماه از انتخابات دهم رياست جمهوري اثبات كند.

در حالي كه هنوز صحت اطلاعات منتشر شده از سوي پايگاه ويكي ليكس از ديد كارشناسان زير سوال است، ميرحسين موسوي در تلاش است تا با توسل به اسناد منتشر شده از سوي اين سايت انگليسي ادعاهاي خود را با گذشت 18 ماه از انتخابات دهم رياست جمهوري، اثبات كند.

ميرحسين موسوي در گفت و گو با پايگاه «قلم سبز» به گزارش‌هاي ويكي ليكس اشاره كرده و گفته است: «سندهاي مربوط به تقلبات انتخاباتي هم بسيار قابل توجه است، بويژه آنجا كه اشاره مي‌شود اصولا رأي ها شمرده نشده است.»

پيش از ميرحسين موسوي بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي تنها دولتمردي است كه از انتشار اسناد ويكي ليكس ابراز خشنودي كرده و با توسل به اين اسناد كوشيده تا مهر تاييدي بر حملات خود به فلسطين اشغالي و نوار غزه بزند.

ميرحسين موسوي كه سال گذشته در هيچ يك از محافل قانوني براي اثبات مدعاي خود حاضر نشد در حالي گزارشات ويكي ليكس را سند ادعاي بزرگ سال گذشته خود مي داند كه باراك اوباما چند روز پيش به سبب بي اعتباري انتشار اسنادي از سوي اين سايت در اتهام زني به اردوغان نخست وزير تركيه عذرخواهي خود را اعلام كرده است.

رجب طيب اردوغان در واكنش به انتشار ياداشت هايي حاوي ادعاهايي در مورد وضعيت مالي او در اسناد ويكي ليكس اعلام كرده بود كه در صورت صحت و اثبات اين مدعيات وي استعفا مي دهد. در واكنش به اين اقدام نخست وزير تركيه، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه در تماس تلفنی با وي این اقدام ویکی‌لیکس را به شدت محکوم کرد و آن را «تأسف بار» خواند.

در حالي موسوي در ادامه مصاحبه خود با اين پايگاه خبري انتشار اسناد ويكي ليكس را بيانگر شكننده بودن ايران در منطقه توصيف مي كند، كه بسياري از كارشناسان بين المللي حل هيچ مشكلي در منطقه خاورميانه حل شدني نيست.

جان كري، نامزد سابق رياست جمهوري آمريكا و رئيس كميته روابط خارجي كنگره ايالات متحده، ايران را كليد ثبات خاورميانه برشمرده بود.

برخي كارشناسان معتقدند، شدت يافتن گسترش حجم اخبار مشكوك و اسناد جهت دار از سوي سايت ويكي ليكس عليه ايران اقدامي منفعلانه در مواجهه با اثرات شكست كشورهاي غربي در مذاكرت ژنو3 است.

هفته گذشته دور جديد مذاكرات گروه 1+5 با ايران در شهر ژنو برگزار شد. س در اين مذاكرات سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، درخواست نمايندگان انگليس و آمريكا براي ديدار خصوصي با هيأت ايراني را رد كرده بود

احمدخاتمي: لکه فتنه با آب زمزم هم پاک نمي‌شود
 

وی در اصفهان با بیان اینکه این زیارتها هدف از نهضت حسینی را الگوی تحقق حکومت دینی معرفی می کند، افزود: «امام حسین (ع) می دانست شهید می شود ولی با قیام خود در روز عاشورا، الگوی تلاش برای تشکیل حکومت دینی را به جهانیان نشان داد.»

عضو خبرگان رهبری،ابراز دوستی نسبت به دوستان امام حسین (ع) و ابراز دشمنی نسبت به دشمنان امام حسین (ع)را از بخشهای مهم زیارات ائمه دانست و افزود: «نمی شود کسی بگوید رهبر اسلامی را دوست دارم ولی در وادی ابراز برائت از فتنه گران، سکوت کند.» 

وی ادامه داد: «با وجود گذشتن 18 ماه از فتنه سال گذشته هنوز برخی از بکار بردن کلمه 'فتنه' پرهیز می کنند،در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکنون 52 بار لفظ 'فتنه' را درباره حوادث سال گذشته به کار برده اند.»

آیت الله خاتمی بااشاره به هتک حرمت عزاداران حسینی درعاشورای سال گذشته توسط فتنه گران گفت: «لکه ننگی که فتنه گران در سال گذشته از خود به جای گذاشتند را نمی توان با آب زمزم هم از بین برد.»

وی اضافه کرد: «این هتک حرمتها در اصل قرار گرفتن در جرگه یاران اموی بود وآنها نشان دادند که می خواهند در برابرسیدالشهدا (ع)بایستند.»

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی از فتنه گران از تشبیه کردنشان به دشمنان امام حسین (ع) انتقاد کرده اند،گفت: «شما فتنه گران چه کاری نکردید که امویان هم انجام نداده باشند، در روز عاشورا هلهله و شادی نکردید، شعار ضدولایت فقیه سر ندادید، به نمازگزاران ظهر عاشورا حمله نکردید،آش نذری امام حسین (ع) را بر زمین نریختید.»

 

روز شمار اول تا 9 دی 1388؛
9 روز طوفانی

1دی:

٭ در پی اهانت‌های صورت گرفته در مراسم تشییع منتظری از سوی جمعی از فرصت طلبان و همچنین تخریب اموال عمومی، مردم قم برای دومین روز با تجمع در برابر بیت امام راحل خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند. معترضین سپس در برابر بیت یوسف صانعی تجمع کرده و با شعارهایی همچون «شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» خواستار برخورد با وی به علت حاشیه سازی‌ها و حمایت وی از اراذل و اوباش شده و با امضای توماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام «عدم صلاحیت مرجعیت صانعی» از سوی جامعه مدرسین را مطالبه نمودند.

٭ آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار جمعی از اعضای نیروی دریایی سپاه‌پاسداران شهید محلاتی تهران ضمن محکوم کردن شعارهای ساختار شکنانه سرداده شده توسط برخی افراد در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری گفت: «سکوت در برابر این شعارهای ساختار شکنانه جایز نیست.» وی از برخی شعارهای سرداده شده در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری بشدت انتقاد کرده و گفت: سکوت در برابر شعارهایی که دیروز در قم داده شد جایز نیست؛ زیرا تمام ارزش‌ها در هم شکسته شد. ما چگونه باید جواب زحمات امام راحل، خون‌های شهیدان اسلام و قرآن را بدهیم؟ ایشان همچنین با اشاره به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یاد آور شد: «برخی‌ها دلشان می‌خواهد نظام اسلامی و ولایی ما را به هم بزنند به همین جهت تمام حملات را به سمت ولایت فقیه نشانه گرفته‌اند. اگر ولایت کنار برود تسلط استکبار بر کشور آسان خواهد شد. من در جلسه‌ای به علمای تهران گفتم شما وظیفه دارید این مطلب را که نظام ما اسلامی و ولایی است به مردم بفهمانید؛ زیرا پس از قرن‌ها تلاش و کوشش نظام ولایی در ایران به وجود آمده و باید این نظام را نگه داریم.» وی از شعارهای انحرافی روز جهانی قدس نیز انتقاد کرد و گفت: «شعار جمهوری ایرانی، دهن کجی به اسلام و آرمان‌های امام راحل است. شعار «نه غزه نه لبنان» که در روز جهانی قدس توسط برخی افراد سر داده شد، نوعی دهن کجی به تمام آرمان‌ها، حرکات و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی است که ما نباید در برابر آن بنشینیم و تنها تماشاگر باشیم... دین مبین اسلام تماشاگر بودن، بی تفاوتی و سکوت در برابر منکرات را قبول ندارد.»

٭ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: محمود احمدی نژاد در اجتماع باشکوه مردم استان فارس در ورزشگاه حافظیه شهر شیراز، گفت: «بر فرض که عکس امام را پاره کردید، با دل‌های پر عشق مردم به امام چه می‌کنید؟»

٭ «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه خود، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی را جایگزین وی کردند».

2 دی:

٭ مردم قم برای سومین روز متوالی در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه در حاشیه تشییع جنازه مرحوم منتظری، دست به تجمع زدند. راهپیمایان که در میان آنان جمع کثیری از بانوان نیز حضور داشتند با عبور از خیابان معلم، خیابان شهدا، و صفائیه در مقابل بیت حضرت آیت‌الله نوری همدانی تجمع کرده و حمایت خود را از مواضع این مرجع تقلید اعلام کردند.

حاضران همچنین با سردادن شعارهایی از قبیل «مرجع تقلید ما تشکر تشکر»، از سخنان روشنگرانه و مواضع مقتدرانه حضرت آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از نظام و ولایت فقیه و همچنین محکومیت اقدامات ساختار شکنانه اخیر قدردانی کردند. آیت‌الله نوری همدانی در قسمتی از سخنانش در جمع معترضین گفت: «کسانی که فکر کرده‌اند با این حرکت‌ها می‌توانند ریشه ولایت فقیه را سست کنند سخت در اشتباهند؛ امروز که بیش از 20 سال از ارتحال امام خمینی (ره) می‌گذرد آیت‌الله خامنه‌ای توانسته‌‌اند این نظام را به خوبی اداره کنند و باعث شده‌اند این نظام رشد و پیشرفت بسیاری داشته باشد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «چه منکری بالاتر از سلطه استکبار بر کشور‌های اسلامی؟ چه منکری بالاتر از این‌که عده‌ای از داخل کشور به دشمنان اسلام چراغ سبز نشان دهند و چه منکری بالاتر از این‌که عده‌ای با دشمنان اسلام یعنی اوباماها، سارکوزی‌ها و مرکل‌ها ارتباط داشته باشند؟»

٭ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: رئیس جمهور در جمع ایثارگران استان فارس گفت: «امروز تک تک افرادی که نفاق ورزیدند و توطئه و خیانت کردند، یکی پس از دیگری در حال رسوایی و وصول به قعر زباله‌دان تاریخ هستند.»

٭ «پس از آنکه مردم قم در تجمعاتی که در روز تشییع آیت‌الله منتظری در مسجد اعظم قم و همچنین روز بعد از آن در مقابل بیت امام راحل برگزار کردند، بشدت نسبت به بی حرمتی‌های صورت گرفته توسط حامیان موسوی اعتراض کرده و با امضای طوماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار خلع لباس یوسف صانعی شدند، امروز نیز مردم خشمگین اصفهان، از ساعات اولیه صبح با حضور در مسجد سید اصفهان، نسبت به هتک حرمت صورت گرفته در برنامه تشییع آیت‌الله منتظری اعتراض کردند. معترضین اصفهانی با در دست داشتن تمثال رهبر معظم انقلاب شعار می‌دادند، « شهر شهیدان ما جای منافقین نیست». این در حالی است که برخی شایعات از برنامه ریزی برای برگزاری مراسمی به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری توسط جریان طاهری اصفهانی در مسجد سید حکایت داشته است. با این حال مردم اصفهان با حضور در مسجد سید اصفهان نسبت به هتک حرمت صورت گرفته توسط حامیان موسوی ابراز انزجار کردند.»

٭ غلامحسین الهام در گفت‌و‌گو با روزنامه جوان گفت: «مصونیتی به نام آقازادگی موجب شرمساری نظام قضایی خواهد بود.» وی در ادامه پیرامون اهداف و انگیزه تخریب‌هایی که علیه جایگاه ولی فقیه و شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون اساسی در حوادث بعد از انتخابات صورت گرفت، اظهار داشت: «هجمه علیه شورای نگهبان و تخریب آن با همان هدفی است که در اوایل انقلاب صورت می‌گرفت.

امام (ره) همان موقع احساس خطر و نگرانی نسبت به اصل اسلامیت نظام کردند و هشدار دادند.» وی پیرامون اعتراضات به نتایج انتخابات نیز گفت: « یکی از ادعاهای آقای رضایی این بود که رأی من در منطقه خوزستان از برادرم که نماینده مجلس است کمتر است. ایشان اظهار می‌کردند در مناطق بختیاری‌نشین رأی من باید بیشتر از احمدی‌نژاد باشد. به هر حال آقای رضایی سندی مکتوب و قابل استناد در این رابطه ارائه نداد. آقای رضایی در شورای نگهبان اطلاعات می‌خواستند تا مستند اعتراضی پیدا کنند! در واقع می‌خواستند با تحلیل‌های ذهنی، نتایج را ارزیابی و محک بزنند. تمام این موارد، در گزارش منتشر شده شورای نگهبان در دسترس عموم مردم قرار دارد... با همین شورای نگهبان هم هاشمی، هم خاتمی و هم رجایی و هم احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شده‌اند! واقعیت نشان می‌دهد که روند نظارت محکم و قابل اعتماد است و اشخاص نمی‌توانند و نمی‌خواهند در روند قانونی خدشه وارد کنند.»

3 دی:

٭ چهارمین روز از تجمعات اعتراض‌آمیز مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. مردم قم همچنین در ادامه حرکت خود با تجمع در مقابل بیت مقام معظم رهبری در قم با سر دادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسیر او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابی،‌ تشکر تشکر» ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب، حمایت خود را از مواضع روشنگرانه آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از مقام عظمای ولایت اعلام کردند. تظاهرکنندگان قمی همچنین با سردادن شعارهای «خواص بی‌بصیرت، مایه ننگ ملت»، «دشمن سید علی، دشمن دین خداست»، «منافقین پلید، دشمن خون شهید» و... آمادگی خود را برای عزیمت به تهران برای دفع فتنه اعلام کردند.

4 دی:
٭ مردم قم بار دیگر در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند. پنجمین روز متوالی از تجمعات مردم قم در حالی شکل گرفت که آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهراتی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا میدان شهدای این شهر به سردادن شعارهای مختلف پرداخته و به سران فتنه هشدار دادند. مردم قم با شعارهایی نظیر «صانعی مرگ بر تو، مرگ بر تو»، «موسوی دستگیر بشه، فتنه زمین‌گیر میشه»، و... از مسئولان خواستند که با سران فتنه برخورد جدی داشته باشند.

٭ «تصمیم دیرهنگام شورای عالی انقلاب فرهنگی به برکناری موسوی از ریاست فرهنگستان هنر که طی یک‌سال گذشته عملاً این نهاد هنری را به مرکز طراحی فتنه علیه نظام اسلامی تبدیل کرده بود و در ضمن پس از انتخابات علی‌رغم ژست‌های آزادمنشانه از دریافت حقوق چندمیلیونی فرهنگستان دریغ نکرد، با واکنش عصبانی و تند حامیان وی روبه‌رو شده و این افراد می‌کوشند با انتشار یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و اخباری علیه علی معلم دامغانی وی را منصرف کنند. این افراد دامنه هتاکی‌های خود علیه علی معلم را همچنین به تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک‌های اهانت‌آمیز به وی کشانده و حتی در تماس با منزل او، سخنان اهانت‌آمیزی مطرح کرده‌اند.»

5 دی:

٭ «فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمدی بود، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. در این حین، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محل تلاش کرد کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد. برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند. در داخل حسینیه جماران و اواسط سخنرانی خاتمی نیز در حالی که چندین بار هتک حرمت شب عاشورا توسط فتنه‌گران با اقدام به کف زدن تکرار شد، درگیری‌ها بالاگرفت و تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند «منافق حیا کن، جماران را رها کن» خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند و خاتمی با مشاهده این وضع سخنرانی خود را قطع کرد و توسط محافظانش بلافاصله به بیرون منتقل شد. سپس درگیری میان افراد در حسینیه بار دیگر به بیرون از این محل نیز سرایت کرد که نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن برهم‌زنندگان نظم منطقه کرد. در حالی که این مراسم و سخنرانی خاتمی در آن نیمه‌تمام مانده بود، ترافیک ناشی از درگیری‌های پراکنده در خیابان نیاوران ایجاد شد که نیروهای انتظامی پس از دقایقی کنترل ترافیک منطقه را نیز در دست گرفتند.»

6 دی:

شبکه تلویزیونی مجاهدین خلق (منافقین): «جوانان شجاع در تهران، ساختمان مرکز کل راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی رژیم در خیابان آزادی را درهم کوبیدند و تمامی شیشه‌های آن را خرد کردند. جوانان همچنین شماری از مزدوران نیروی انتظامی را در این منطقه خلع لباس کردند.در خیابان خوش درگیری‌های سنگین جریان دارد و مردم چندین موتور دیگر از مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. از میدان ولیعصر تا پشت دانشگاه صنعتی شریف، درگیری ادامه دارد و مردم می‌گویند شام غریبان را برایتان شام غریبان می‌کنیم. تظاهرکنندگان شعار می‌دهند «استقلال آزادی جمهوری ایرانی» همچنین جوانان در سر خیابان وصال شیرازی در تهران یک لندکروز نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. مردم در بسیاری از نقاط تهران سنگ‌ها و موزائیک‌های بالکن‌ها را می‌شکستند و به سمت مزدوران بسیجی و مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی پرتاب می‌کردند.»

٭ «از صبح امروز، عده‌ای که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع) پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند. برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «یا حسین میرحسین» را در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند.

این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و با تخریب اموال عمومی بویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاشگران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند. آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آنها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند. اغتشاشگران در تقاطع کریمخان- حافظ، 2 خودروی پلیس را آتش زدند و تاکنون آتش زدن 26 موتور از موتورهای ناجا و مردم نیز گزارش شده است.

این افراد همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آنها در وسط خیابان کردند، بطوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت. در واکنش به این فتنه‌گری‌ها که همزمان با حضور عزاداران تهران در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات عزاداری انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای جلوگیری از ادامه اغتشاش فتنه‌گران وارد صحنه شدند و با شعارهای خود امویان را فراری دادند. شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب- فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است» و سینه‌زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را محکوم کردند و حاج سعید حدادیان در جمع این افراد اقدام به مرثیه‌سرایی کرد.

همچنین دانشجویان انقلابی که از عزاداری دانشگاه تهران به این محل آمده بودند، در روز عاشورا حتی پس از برخورد فیزیکی نیروهای انتظامی با اغتشاشگران از پلیس می‌خواستند برخورد با این افراد جاهل را به آنان واگذار کند تا بدون هرگونه درگیری آنان را متواری کنند. عاشقان ولایت شعارهای «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «حزب فقط حزب الله، سید علی روح الله»، «منافق حیاکن عاشورا را رها کن» و «مرگ بر منافق»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»، «ماشالله حزب الله»، «مرگ بر منافق»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد» سر دادند و هرلحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده شد. گفتنی است در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) توسط امویان پاره و کیوسک پلیس نیز آتش زده شد.

*صدها موتور سوار نیز که پرچم‌های هیأت خود مرکب از «یاحسین»، «یا مهدی ادرکنی» و... را به دست گرفته‌اند، بطور مستمر در خیابان انقلاب به گشتزنی پرداختند. در این تجمع دکتر روح الامینی پدر مرحوم محسن روح الامینی نیز حضور داشت و علیه اغتشاشگران شعار داد.»

٭ خبرگزاری‌ها فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پیوست. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد.»

٭ وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اغتشاشات تهران که طی آن فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری سوگواران سیدالشهدا(ع) حمله کرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین دستگیر شدند.

٭ شبکه ایران پیرامون بیانیه مهدی کروبی در مورد حوادث روز عاشورا نوشت: مهدی کروبی در بیانیه‌ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه «انالله و انا الیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب کرد و اعلام کرد: «امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش‌های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است. کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می‌دادند را فرزندان زهرا (س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد: «یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی‌شود و آنان را به خاک و خون می‌کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی‌گردد؟»

٭ تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت حاضر در خیابان است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی‌رسد. خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدفی نشاندار برای تیم‌های ترور بوده است.

٭ «امروز یک انگلیسی در حالی که به سمت عزاداران حسینی حمله می‌کرد، در حوالی میدان فردوسی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این فرد پاسپورتش را نیز به همراه داشته است.»

٭ دولت فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض‌ها و همچنین تشدید سرکوب ها، فرانسه خواستار یک راه حل سیاسی د�



:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 210
|
تعداد امتیازدهندگان : 65
|
مجموع امتیاز : 65
تاریخ انتشار : 24 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

 

شاگرد تنبل دانشگاه متروپولیتن لابی می کند
التماس به سفارت فخیمه برای بازگشت به لندن!


 

در حال حاضر پس از رفع ممنوع الخروجی، فیل آقازاده یاد هندوستان کرده ومجددا قصد بازگشت به انگلستان رادارد به همین دلیل خانم والده را واسطه کرده که با استفاده از روابط دوستان شفیق ! والبته ناباب!خود در سفارت فخیمه ، ویزای سفر رادریافت کند . رفت و آمدهای اخیر ملکه فتنه به سفارت برای پیگیری این موضوع است تا آقازاده از کشور خارج و رفع نگرانی شود.


 

فرزند ارشد یکی از مهره های شاخص فتنه سال گذشته که از 7 سال پیش دردانشگاه متروپلیتن لندن در رشته موسیقی !مشغول به تحصیل است وهرترم چند واحد را با نمرات ناپلئونی پاس می کند، اخیرا در تلاش برای بازگشت به انگلستان از طریق والده مکرمه، رایزنی با مقامات سفارت استعمار پیر را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، حسن لاهوتی اشکوری،فروردین ماه امسال هنگام بازگشت به ایران با دستور مقام قضایی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ،اجتماع جهت تبانی علیه امنیت کشورو شرکت در تجمعات اغتشاشگران در روزهای 18 تیر و روز قدس دستگیرشد اما پس از مدت کوتاهی با رایزنی واعمال فشاربر قوه قضائیه و تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی آزاد شد.
در حال حاضر پس از رفع ممنوع الخروجی، فیل آقازاده یاد هندوستان کرده ومجددا قصد بازگشت به انگلستان رادارد به همین دلیل خانم والده را واسطه کرده که با استفاده از روابط دوستان شفیق ! والبته ناباب!خود در سفارت فخیمه ، ویزای سفر رادریافت کند . رفت و آمدهای اخیر ملکه فتنه به سفارت برای پیگیری این موضوع است تا آقازاده از کشور خارج و رفع نگرانی شود.
 
 

التماس به سفارت فخیمه برای بازگشت به لندن!
 
در حال حاضر پس از رفع ممنوع الخروجی، فیل آقازاده یاد هندوستان کرده ومجددا قصد بازگشت به انگلستان رادارد به همین دلیل خانم والده را واسطه کرده که با استفاده از روابط دوستان شفیق ! والبته ناباب!خود در سفارت فخیمه ، ویزای سفر رادریافت کند . رفت و آمدهای اخیر ملکه فتنه به سفارت برای پیگیری این موضوع است تا آقازاده از کشور خارج و رفع نگرانی شود.

 

فرزند ارشد یکی از مهره های شاخص فتنه سال گذشته که از 7 سال پیش دردانشگاه متروپلیتن لندن در رشته موسیقی !مشغول به تحصیل است وهرترم چند واحد را با نمرات ناپلئونی پاس می کند، اخیرا در تلاش برای بازگشت به انگلستان از طریق والده مکرمه، رایزنی با مقامات سفارت استعمار پیر را آغاز کرده است.

حسن لاهوتی اشکوری،فروردین ماه امسال هنگام بازگشت به ایران با دستور مقام قضایی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ،اجتماع جهت تبانی علیه امنیت کشورو شرکت در تجمعات اغتشاشگران در روزهای 18 تیر و روز قدس دستگیرشد اما پس از مدت کوتاهی با رایزنی واعمال فشاربر قوه قضائیه و تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی آزاد شد.
 
در حال حاضر پس از رفع ممنوع الخروجی، فیل آقازاده یاد هندوستان کرده ومجددا قصد بازگشت به انگلستان رادارد به همین دلیل خانم والده را واسطه کرده که با استفاده از روابط دوستان شفیق ! والبته ناباب!خود در سفارت فخیمه ، ویزای سفر رادریافت کند . رفت و آمدهای اخیر ملکه فتنه به سفارت برای پیگیری این موضوع است تا آقازاده از کشور خارج و رفع نگرانی شود.
 
 

 
امید کنگره آمریکا به موسوی است
 
شرمان - سناتور دموكرات و نماينده كاليفرنيا در كنگره:
بلافاصله پس از دور جديد تحريم ها، شماري از بازيگران اصلي وقایع پارسال و از جمله موسوي - طبق پروژه مورد توافق قبلي- جمهوري اسلامي را متهم به ماجراجويي كرده و حق را به جانب قدرت هاي غربي دادند! موسوي سال گذشته از ملت هاي جهان(؟!) كه با اعمال تحريم عليه جمهوري اسلامي، از مخالفان حمايت مي كنند تشكر كرد ...

  يك سناتور آمريكايي گفت: در تمام طول اعتراضات سال گذشته امید کنگره آمریکا به موسوی و کروبی بوده و اکنون منتظریم تا يكي از سران مخالفان از واشنگتن به خاطر وضع تحريم ها عليه ايران تشكر كند!

به گزارش كريستين ساينس مانيتور، برد شرمان سناتور دموكرات و نماينده كاليفرنيا در كنگره گفت: من منتظر روزي هستم كه يكي از سران آزاديخواه در ايران از ما به دليل وضع تحريم ها تشكر كند.
كريستين مانيتور نوشت اين اظهارات در حالي عنوان شده كه ايران، هدف فشار قدرت هاي غربي و از جمله تحريم ها را براندازي مي خواند.

خاطرنشان مي شود براساس گزارشهاي متعدد، دور جديد تحريم ها عليه ايران به درخواست برخي جريان هاي فعال در فتنه كه نمايندگاني در خارج كشور داشتند، به تصويب رسيد تا- به زعم اين جريان ها- باعث بازسازي روحيه اين جبهه شكست خورده و از هم پاشيده شود.

بلافاصله پس از دور جديد تحريم ها، شماري از بازيگران اصلي فتنه و از جمله موسوي - طبق پروژه مورد توافق قبلي- جمهوري اسلامي را متهم به ماجراجويي كرده و حق را به جانب قدرت هاي غربي دادند! تلقي اين جريان كج فهم اين بود كه فشارهاي غرب، باعث فاصله ميان مردم و نظام مي شوددر حالي كه آخرين نظرسنجي مراكز مطالعاتي غرب نشان مي دهد انزجار و بي اعتمادي مردم ايران نسبت به آمريكا به ويژه طي ماههاي اخير سير صعودي تندي داشته است. به عنوان مثال نظرسنجي موسسه بين المللي صلح در نيويورك حاكي از آن است كه بي اعتمادي مردم ايران به آمريكا به ميزان 92درصد افزايش يافته است.

موسوي سال گذشته در نمايشي رسوا، از ملت هاي جهان(؟!) كه با اعمال تحريم عليه جمهوري اسلامي، از مخالفان حمايت مي كنند تشكر كرده و درعين حال مدعي شده بود كه مخالف اين تحريم هاست. استفاده از كلمات رمز و غلط انداز بخشي از ادبيات موسوي است، نظير «مردان خداجو» به جاي حرمت شكنان روز عاشورا، «مردم جهان» به جاي قدرت هاي استكباري زورگو و... به همين دليل هم بود كه اوباما با نام بردن علني از وي، اعلام كرد تحت تاثير حركت شجاعانه و ستايش برانگيز موسوي قرار گرفته است!

 

 

 
 
   

 
سران فتنه، غائله عاشوراي 88 را زمينه‌سازي كردند
 
 

محمد اسماعيلي | به خاطر داريم كه عده‌اي اردوكشي‌هاي خياباني را به قاعده‌اي مرسوم در ميان جامعه شكل دادند و زمينه اتفاقاتي بس جانگداز و غيرانساني را رقم زدند. اتفاقاتي كه چرايي زمينه، چگونگي فراهم آمدن بستر آن و محركان اصلي آن براي همگان شناخته شده است. حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر و حجت‌الاسلام حميد رسايي در اين باره با جوان به گفت‌وگو پرداخته‌اند.


سران فتنه، گروه‌هاي معاند در روز عاشورا را گرد هم آورد

حجت‌الاسلام حميد رسايي ضمن اشاره به آنكه اتفاقات ناگوار عاشوراي 88 زمينه محو جريان فتنه و حاميان آنها از عرصه حكومت و جامعه شد، گفت: عاشوراي 88 نتيجه عملكرد برخي از افرادي بود كه هر چند سابقه خوبي در نظام داشتند اما به دليل فساد موجود در خود، روز به روز از سابقه گذشته خود فاصله گرفتند و در چاه ضلالت افتادند. وي ادامه داد: در اتفاقات عاشوراي سال گذشته اين را نبايد فراموش كرد كه در كشور ما عده‌اي هستند كه نه به نظام و انقلاب و نه به اسلام و امام حسين(ع) اعتقاد و الزام داشته‌اند، اما هيچگاه جرأت جسارت و توهين آن هم در ملأ عام را به اعتقادات ديني نداشته‌اند و كسي نبود كه آنها را دور هم جمع كند. عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به آنكه گروه مذكور سلطنت‌طلبان، بهائيان و منافقين هستند، افزود: اما سران فتنه با زمينه‌سازي و تمهيدات قبلي بستر گرد آمدن گروه‌هاي معاند جمهوري اسلامي ايران دور همديگر را فراهم كردند و به آنها اميد دادند كه مي‌توانند به اعتقادات و ارزش‌هاي ديني توهين كنند همانطور كه در عاشوراي 88 آن را به وضوح ديديم.


 

 

رسايي خاطرنشان كرد: سران آشوب مانند موسوي، خاتمي، كروبي در كنار ديگر عوامل فتنه به گروه‌هاي مخالف جسارت دادند و آنها را ترغيب كردند تا در روز عاشورا حرمت‌شكني و قداست‌زدايي كنند.

رسايي ادامه داد: البته نبايد نقش برخي خواص بي‌بصيرت و مردود كه در مواقع حساس سكوت مي‌كردند و به ميدان دفاع از ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي به ميدان نمي‌آمدند را ناديده و كم گرفت.

سران فتنه، زمينه‌ساز اتفاقات عاشوراي 88 بودند

حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر، عضو كميسيون حقوقي و قضائي مجلس با اشاره به غائله‌آفريني آشوب‌طلبان در عاشوراي سال گذشته گفت: همه افرادي كه در آشوب و وقايع تلخ عاشوراي سال گذشته دست داشتند چه آنهايي كه در وسط ميدان بودند و چه آنهايي كه از پشت سر حمايت كردند، برگه سياهي را به نام خود نوشتند كه هرگز پاك‌شدني نيست. وي افزود: سران فتنه كه قبل از اتفاقات ناگوار روز عاشورا به قانون تمكين نكردند و با سخنراني‌ها، بيانيه‌ها و موضع‌گيري‌هاي تند، مردم را تشويق به اردوكشي خياباني مي‌كردند و براي آنها كف و سوت مي‌زدند، اولين متهمان و مسببان آن اتفاقات هستند و هميشه در پيشگاه مردم محكوم هستند.

عضو كميسيون قضائي و حقوقي مجلس افزود: آن حوادث ناگوار هيچ سنخيتي با فرهنگ اسلامي و ايراني نداشت و عده‌اي از خدا بي‌خبر با تحريك عوامل فتنه 88 به ميدان هتك حرمت و توهين به ائمه اطهار(ع) آمدند. رهبر تصريح كرد: آنهايي هم كه در مقابل اينگونه افعال و حركات شنيع سكوت كردند و مواضعي دو پهلو گرفتند هم پايشان در اين اتفاقات گير است و در مقابل خدا و مردم بايد جواب پس بدهند، چراكه سخنان درست و عادلانه‌اي به زبان نراندند. وي ادامه داد: البته نبايد عبرت‌هاي عاشوراي سال گذشته را هم فراموش كرد، نبايد حضور آگاهانه مردم كه هميشه اميدبخش بوده است را كم‌اهميت ديد؛ آنهايي كه به دفاع از ولايت عاشورا، اسلام و انقلاب همچنين برائت از سران فتنه، اغتشاشگران و مخالفان اسلام و نظام به ميدان آمدند.

رفتار فريبکارانه فتنه‌گران، غائله عاشوراي88را رقم زد

مريم بهروزي، دبيرکل جامعه زينب نيز در گفت‌وگو با نداي انقلاب، تبليغات و شعارهاي واهي که پيش از انتخابات رياست‌جمهوري از سوي برخي کانديداها مطرح شده بود را عاملي دانست که باعث شد عده‌اي از مردم ناخودآگاه از آنها حمايت کنند.

وي افزود: اين رفتارها باعث شد عده‌اي از مردم ناآگاه ابزاري در دست فتنه‌گران باشند که البته با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و کسب بصيرت در9 دي‌ماه اشتباه خود را جبران کردند. بهروزي يادآور شد: اين رفتارهاي فريبکارانه به حدي ادامه يافت که باعث حادثه ناگوار روز عاشورا و جسارت به امام حسين(ع) و رهبر معظم انقلاب شد که به لطف خدا با حماسه روز 9 دي اين توطئه خنثي شد و از بقيه اتفاقات تلخ جلوگيري شد. هرچند بعد از اين حادثه شايد عده‌اي به مثابه توابين بعد از شهادت امام حسين(ع) توبه کردند، ولي دير شده بود. به گفته دبيرکل جامعه زينب اگر رهبري داهيانه مقام معظم رهبري در آن شرايط حساس نبود، کشور با خسارات جبران‌ناپذيري مواجه مي‌شد.

بهروزي اضافه کرد: در مجموع بايد تأکيد کرد تبليغات سوء و فضاسازي‌هاي کاذب گاهاً موجب اتفاقاتي مثل عاشوراي سال قبل مي‌شود که بايد مانع از تکرار آن شد. وي درباره رفتار سران فتنه بعداز حادثه عاشورا اظهار کرد: با وجود دعوت مقام معظم رهبري و تأکيد‌هاي ايشان، انتظار مي‌رفت که اين افراد به اين دعوت لبيک بگويند ولي اين کار را نکردند و هنوز به رفتارهاي خود ادامه مي‌دهند.

هتاکان عاشوراي 88 ، خودباخته‌هاي طول تاريخ انقلاب بودند

محمد کرمي‌راد، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت وگو با خبرنگار پارلماني برنا در ارزيابي خود از دلايل هتک حرمت به روز عاشورا از سوي فتنه‌گران اظهار داشت: فتنه گران، ساختارشکنان و وابستگان به دنياي غرب و خود باخته هاي طول تاريخ انقلاب بودند که در روز عاشوراي سال گذشته چهره واقعي خود را نشان دادند. وي با بيان اينکه بسياري از فتنه‌گران به عنوان پيروان امام(ره) آرمان‌ها و ارزش هاي ايشان را زير پا گذاشتند، تصريح کرد: ساختارشکنان به دغدغه هاي امام راحل در مورد جمهوري اسلامي ايران و تأکيد بر اسلامي بودن و دغدغه ايشان در راستاي اهداف بلند نظام و اسلام در مورد لبنان و فلسطين و تقويت حمايت از جنبش هاي آزاديبخش پشت کردند. عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، وابستگي و سرسپردگي سران فتنه به دنياي غرب را عامل اصلي هتک حرمت به روز عاشورا دانست و گفت: فتنه‌گران سال گذشته گفته هاي ديکته شده از غرب را تکرار کردند و طبيعي و بديهي است که به دنبال پيروي از غرب، خود را هزينه کردند.
کرمي راد در ادامه توهين به ساحت مقدس اباعبدالله الحسين در روز عاشورا و توهين به اصل ولايت فقيه و پاره کردن عکس امام راحل را نشانه خباثت و دروغگو بودن فتنه‌گران دانست و گفت: مردم با فهم خود پي به ماهيت فتنه‌گران بردند و مشخص شد آنها عوامل سرسپرده بيگانه هستند که در لباس ميش ظاهر شدند.

 

 
جذب دانش آموزان توسط طلبه های مسجد قبا
 

به تازگی برخی از طلبه های وابسته به مسجد قبا ، در بعضی از مکانهای آموزشی شهر شیراز ، اقدام به کارهای تبلیغی و جهت جذب دانش آموزان نموده و آنها را تشویق به خواندن درس طلبگی در حوزه علمیه علی محمد دستغیب می نماید .


لازم به ذکر است از جمله برنامه های فرهنگی طلبه های مذکور سخنرانی و برگزاری دعای کمیل و اعزام دانش آموزان جهت استماع تفسیر قرآن علی محمد دستغیب در مسجد قبا می باشد .



     

 
چرا BBC پا عقب كشيد؟
 
BBC در یک مصاحبه با شیرین عبادی پای خود را کنار کشید/ حکومت ایران از مسئله سکینه محمدی سوء استفاده می کند
پس از پخش اعترافات سکینه محمدی آشتیانی از شبکه پرس تی وی شبکه BBC در یک مصاحبه با شیرین عبادی پای خود را از این جنجال خبری کاذب کنار کشید.

به گزارش پایگاه 598، شبکه ماهواره ای BBC که طی چند ماه گذشته به صورت میانگین هر دو روز یک بار به خبرسازی در خصوص پرونده سکینه محمدی می پرداخت و به طوری که طی 155 روز گذشته 72 خبر درباره این موضوع بر روی سایت و شبکه ماهواره ای خود قرار داده، پس از شکست رسانه ای خود و ناتوانی در انکار حقایق و مسلمات موجود در خصوص سکینه محمدی، با رویکردی جدید به این موضوع پرداخت.

شبکه BBC در گزارشی 4 دقیقه ای که با مصاحبه ی شیرین عبادی همراه بود به این موضوع خاتمه می دهد. شیرین عبادی در این برنامه با بیان اینکه حکومت ایران از مسئله سکینه محمدی سوء استفاده می کند و ما را از مسائل مهمتری چون وضعیت وخیم زندانی ها و اعتصاب غذاها دور می دارد می گوید که دیگر نباید به این پرونده پرداخته شود و موضوعات مهمتری وجود دارد.

حال باید این سخنان خانم عبادی را با صحبت های شهریور ماه وی با یک سایت فرانسوی در خوصوص افزایش فشار غرب بر قوه قضائیه ایران در خصوص پرونده سکینه محمدی در کنار هم گذاشت تا به سرگردانی شبکه های غربی در مواجهه با جمهوری اسلامی پی برد.

و همچنین رویکرد جدید BBC در خصوص پرونده سکینه محمدی خود نشان دهنده شکست دشمنان نظام و شبکه های خبری آنها در برابر واقعیت های موجود می باشد.
 
 
وزيررژيم پهلوي بيانيه موسوي راتأييدكرد
وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم پهلوي درباره مقاله موسوي به بهانه محرم گفت من هم اگر در تهران بودم مثل موسوي و نه بيشتر بيانيه مي دادم.

کیهان:راديو فردا به تازگي ضمن برگزاري ميزگردي به بررسي اوضاع فتنه گران پرداخت. اين راديو با اشاره به حادثه عاشوراي سال گذشته اعلام كرد: عاشوراي پارسال نقطه پاياني به حضور مداوم و متناوب مخالفان در خيابان بود و از آن زمان حضور محسوس و ملموسي در خيابان ها و در مراسم مربوط به روزهاي مذهبي يا رسمي از سوي اپوزيسيون به چشم نخورده است.
ارگان رسمي سازمان سيا سپس با حضور داريوش همايون وزير صهيونيست رژيم طاغوت، حسن شريعتمداري عضو گروهك منحله جنبش خلق مسلمان، و فاطمه گوارايي از عناصر وابسته به گروهك ملي مذهبي به بررسي بيانيه موسوي به مناسبت محرم پرداخت. راديو فردا پرسيد «عده اي از اپوزيسيون به بحث دين واكنش نشان مي دهند. برآيند اين واكنش ها، چه چيزي را در مورد واكنش سكولارهاي غيرمذهبي به بيانيه موسوي نشان مي دهد؟». داريوش همايون در پاسخ، ضمن تأييد كامل بيانيه منافقانه موسوي گفت: ما بايد ببينيم كه چه امكان دارد، نه چه دوست داريم. ما خيلي چيزها ممكن است دوست داشته باشيم ولي در شرايط موجود ايران من تصور مي كنم كه مفاد اين بيانيه در حدود حداكثري است كه مي شود فعلاً انتظار داشت. خواستن بيش از اين، مستلزم اين است كه ما موسوي را به عنوان يك تبعيدي در بهترين حالتش براي او تصور كنيم. و الا ماندنش در ايران و ادامه فعاليتش تقريباً غيرممكن خواهد شد. موسوي توانسته در ايران بماند و به فعاليتش ادامه دهد كه حياتي است. ما هم اگر به جاي او مي بوديم در ايران و مي خواستيم اين كار را بكنيم، فكر نمي كنم بيش از اينها بر مي آمد.
حسن شريعتمداري هم كه گروهكي موسوم به اتحاد جمهوري خواهان را تشكيل داده، ضمن مخالفت با دخالت دين در سياست گفت: بيانيه موسوي هنوز بازي در زمين خودي ها است و حتي اگر موفق شوند تبديل به يك جنگ حيدري- نعمتي خواهد شد در ميان طرفداران نظام. جامعه مدني نياز دارد فراتر از نهادهاي سنتي و مذهبي، خودش بتواند يك بازي بزرگي را تشكيل دهد و اتحاد جديدي را بيافريند. البته اين نوع اتحادهاي جديد باعث نمي شود ما يادمان برود كه از امكانات موجود استفاده كنيم.
پسر سيدكاظم شريعتمداري اضافه كرد: از اين جهت كه بتوان هزينه اي به حكومت تحميل كرد ابراز وجود يا حتي احتمال آن از سوي حاميان موسوي مفيد است اما نبايد به اين بازي دلخوش كرد، خودشان در داخل مي دانند مخاطرات چيست تا ما در بيرون. ما نمي توانيم توصيه اي بكنيم.
وي همچنين گفته است: او در جنبش سبز در تظاهرات و خيابان و حسينيه و تكيه نيست، در سطح زيرين جامعه است. البته من به كلي مخالفم با هر اقدام ضد مذهبي كه اپوزيسيون را تضعيف و توده هاي بزرگ را از آن جدا كند.
يادآور مي شود موسوي اخيراً در مقاله اي به بهانه محرم، مجدداً از وابستگان به گروهك ها كه سال گذشته حرمت عاشوراي حسيني را شكستند دفاع كرد و در عين حال ضمن تحريف تاريخ مدعي شد حضرت امام خميني به خاطر ادامه جنگ ابراز پشيماني و عذرخواهي كرده بود.

 

رمزميان موسوي و مقامات آمريكايي
يك سناتور آمريكايي گفت منتظر است تا يكي از سران مخالفان از واشنگتن به خاطر وضع تحريم ها عليه ايران تشكر كند!

به گزارش كريستين ساينس مانيتور، برد شرمان سناتور دموكرات و نماينده كاليفرنيا در كنگره گفت: من منتظر روزي هستم كه يكي از سران آزاديخواه در ايران از ما به دليل وضع تحريم ها تشكر كند.
كريستين مانيتور نوشت اين اظهارات در حالي عنوان شده كه ايران، هدف فشار قدرت هاي غربي و از جمله تحريم ها را براندازي مي خواند.
خاطرنشان مي شود براساس گزارشهاي متعدد، دور جديد تحريم ها عليه ايران به درخواست برخي جريان هاي فعال در فتنه كه نمايندگاني در خارج كشور داشتند، به تصويب رسيد تا- به زعم اين جريان ها- باعث بازسازي روحيه اين جبهه شكست خورده و از هم پاشيده شود.
بلافاصله پس از تحريم دور جديد تحريم ها، شماري از بازيگران اصلي فتنه و از جمله موسوي - طبق پروژه مورد توافق قبلي- جمهوري اسلامي را متهم به ماجراجويي كرده و حق را به جانب قدرت هاي غربي دادند! تلقي اين جريان كج فهم اين بود كه فشارهاي غرب، باعث فاصله ميان مردم و نظام مي شوددر حالي كه آخرين نظرسنجي مراكز مطالعاتي غرب نشان مي دهد انزجار و بي اعتمادي مردم ايران نسبت به آمريكا به ويژه طي ماههاي اخير سير صعودي تندي داشته است. به عنوان مثال نظرسنجي موسسه بين المللي صلح در نيويورك حاكي از آن است كه بي اعتمادي مردم ايران به آمريكا به ميزان 92درصد افزايش يافته است.
موسوي سال گذشته در نمايشي رسوا، از ملت هاي جهان(؟!) كه با اعمال تحريم عليه جمهوري اسلامي، از مخالفان حمايت مي كنند تشكر كرده و درعين حال مدعي شده بود كه مخالف اين تحريم هاست. استفاده از كلمات رمز و غلط انداز بخشي از ادبيات موسوي است، نظير «مردان خداجو» به جاي حرمت شكنان روز عاشورا، «مردم جهان» به جاي قدرت هاي استكباري زورگو و... به همين دليل هم بود كه اوباما با نام بردن علني از وي، اعلام كرد تحت تاثير حركت شجاعانه و ستايش برانگيز موسوي قرار گرفته است!

 

احتمال عمليات تروريستي در ايام محرم
 


:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15

اخيراً سرکرده گروهک تروريستي جندالشيطان در شهر کراچي پاکستان در خصوص يک سري اقدامات خرابکارانه (عمليات انتحاري و بمب گذاري در ايام محرم، مخصوصاً تاسوعا و عاشورا در داخل خاک ج.ا.ا ) با 2 نفر از اعضاي گروهک تروريستي منافقين ملاقات داشته‌اند.

ملل نيوز به نقل از جنبش سرخ حسینی بر همین اساس گفته می شود يک تيم 8 نفره از عناصرگروهک تروريستي جندالشيطان به سرکردگي شرور ثناء‌ا... شاهوزهي به همراه 2 نفر عامل انتحاري و 2 عامل عمليات خرابکارانه از منطقه ماشکيد پاکستان حرکت نموده و در نزدیکی مرز تفتان مستقر شده‌اند. گفتني است اين گروه قصد دارند جهت انجام عمليات انتحاري و انفجاري در استان زاهدان وارد خاک جمهوری اسلامی شوند.

لازم به ذکر است اخیراً شرور «عمر شاهوزهي» یک دستگاه شنود گوشي هاي ماهواره اي را از پاکستان خريداري نموده است.
گفتنی است رهبر گروهک الفرقان شرور عبدالجليل قنبرزهي اخيراً اقدام به احداث پايگاهي در 30کيلومتري مرز نموده و در حال حاضر افراد گروهک تروريستي جندالشيطان در آن حضور يافته و قصد دارند به صورت انفرادي به داخل خاک ج.ا.ا نفوذ و مبادرت به تهيه عکس و فيلم از معابر نفوذي مرزي نمايند.

تاریخ انتشار : 23 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

اطلاع رسانی فوری ( نماز ظهر عاشورا)



:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

 

6تکلیف نجار در آستانه هدفمندی یارانه ها+مدرک
 

در آستانه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با محوریت اصلاح قیمتها، 6 تکلیف جدید دولت به تولیدکنندگان و واردکنندگان ابلاغ شد.

این مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و رئیس کارگروه کنترل بازار ابلاغ شده است.
براساس این مصوبه، واحدهای تولیدی موظفند نسبت به درج قیمت مصرف کننده بر کلیه محصولات خود در چارچوب ضوابط مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام کنند.
همچنین واحدهای تولیدی موظفند قیمتهای مصرف کننده را در سامانه ای که توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام می شود برای اطلاع مصرف کنندگان اعلام کنند.
در این مصوبه می خوانیم: وارد کنندگان کالاها موظفند نسبت به درج قیمت مصرف کننده در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر کالاها و فاکتورهای صادره و برای توزیع کنندگان و واحدهای پخش و اعلام قیمتها در سامانه سازمان حمایت اقدام کنند. در همین حال، وزارت بازرگانی موظف است سیستم درج ایران کد را برای کلیه کالاهای وارداتی اجرا کند.
البته به منظور پیشگیری از افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات تولیدی، هر گونه افزایش قیمت توسط واحدهای تولیدی و وارداتی و خدماتی بدون هماهنگی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ممنوع است.
در پایان این مصوبه تصریح شده است: کالاها و محصولاتی که قبل از تاریخ 1/8/1389 بدون ثبت سفارش و یا به صورت بدون انتقال ارز وارد گمرکات کشور شده اند صرفا از اخذ مجوز واردات از وزارت جهاد کشاورزی معاف می باشند، در سایر موارد تصمیم نامه شماره 169889/ ت 45463 ن مورخ 1/8/1389 ملاک عمل است.

آرشيو نظرات آرشيو نظرات آرشيو نظرات
 


حمله مستقیم موسوی به امام خمینی (ره) امام با پذیرش قطعنامه به اشتباه جنگ اعتراف کرد!
 

يكي از عناصر زمينه ساز فتنه 88، ضمن دفاع مجدد از حرمت شكنان عاشوراي سال گذشته، مدعي خطاي حضرت امام در دفاع مقدس شد!

 

ميرحسين موسوي كه عناصر بهايي هتاك و منافقين دستگير شده در حرمت شكني عاشوراي سال گذشته را مردان خداجو خوانده بود، در مقاله اي به بهانه محرم مدعي شد حرمت شكنان، عزاداران معترض بودند و سينه شان مالامال از عشق بود و حسين حسين مي گفتند.
وي كه بارها به خاطر خيانت به كشور و ملت مورد پشتيباني سران آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس قرار گرفته، براي نهضت عاشورا قلمفرسايي كرده و سپس در حالي كه به نقش حضرت امام در دفاع مقدس مي پرداخت نوشت: كيست كه از ياد ببرد همه جاي ايران ميدان حماسه بود و كيست كه از ياد ببرد در زماني كه به ناچار تن به صلح داده شد، همين مردم رنج ديده اما پايدار، در مقابل چندچهرگاني كه به دامان و ياري متجاوز پناه آورده بودند، قد علم كردند و بدين گونه نشان دادند كه تصميم براي ترك جنگ، نه از روي بزدلي و بي اعتقادي، كه از سر درايت و آينده بيني است. نشان دادند كه خطاي رهبرانشان را با ايمان به صداقت آنان بخشودني مي دانند و اعتراف به خطا]؟![ نه تنها از اعتبار رهبرانشان نمي كاهد، كه محبوبيتشان را در قلوب مردم بيشتر مي كند.
به گزارش صراط ، اين مهره جريان سبز اموي همچنين در ادامه و با روش نخ نماي فرار به جلو مدعي شد: اقتدارگرايان هنگامي كه از شيوه معمولشان براي تقلب و تخلف در روند راي گيري طرفي نبستند چاره را در كودتاي انتخاباتي ديدند. شمارش آرا را كنار نهادند، پيروزي شان را اعلام و ابلاغ كردند، به ستادهاي مخالفانشان يورش بردند و به دستگيري چهره هاي فعال پرداختند.
موسوي همچنين مدعي شد: برماست كه در اين دوران بحران زده كاري زينبي بكنيم.
ادعاي اخير موسوي درباره خطاي امام در جنگ، رونويسي از ادعاي گروهك هايي نظير نهضت آزادي و ساير گروهك هاي نفاق است كه در زمان دفاع مقدس با استخبارات صدام همكاري مي كردند و تلاش داشتند دل مردم را در مقابله با متجاوزان و مستكبران خالي كنند و پس از آن هم مدعي شدند ادامه جنگ از سوي حضرت امام(ره) خطا بود. گزافه گويي اخير موسوي در حالي است كه حضرت امام به اعتبار انتشار برخي تحليل هاي غلط از سوي كساني نظير منتظري و... اعلام كردند كه «ما در جنگ حتي براي يك لحظه هم نادم و پشيمان نيستيم» و صراحتا به خاطر انتشار برخي تحليل ها از اين دست، از مردم به ويژه خانواده شهدا عذرخواهي كردند. مردادماه امسال نيز هاشمي رفسنجاني و رفيقدوست فاش كردند موسوي در دفاع مقدس كارشكني مي كرد.
اين عنصر لجوج كه به خاطر جاه طلبي هايش آلت دست سرويس هاي جاسوسي غرب قرار گرفت، اگرچه سعي كرده خود را مخالف گروهك منافقين نشان دهد كه پس از پذيرش قطعنامه 598 به ايران هجوم آوردند، اما اشاره اي به اين حقيقت نمي كند كه گروهك تروريستي منافقين يكي از سازمان دهندگان آشوب و حرمت شكني عاشوراي سال گذشته بود، به نحوي كه علنا براي آشوب و حرمت شكني بيانيه صادر كرده و به نيروهاي خود فراخوان داده بود. مرور هويت برخي عناصر دستگير شده نشان مي دهد كه آنها از مرتبطين گروهك منافقين و همچنين گروهك استعمارساخته بهائيت بودند. البته امسال هم منافقين و ساير گروهك ها خواستار تكرار حرمت شكني سال گذشته شده اند. با اين اوصاف ميرحسين موسوي طي يك سال گذشته توضيح نداده كه چگونه «مردان خداجو و عزاداران معترض» مورد نظر وي، وابستگان به گروهك ها بوده اند و چگونه جرئت يافته اند به پرچم ها و تكيه هاي عزاداري آتش بزنند و به عزاداران حمله كنند؟ آنها چگونه عزاداراني بودند كه با تحريك صداي آمريكا و بي بي سي و صداي اسرائيل و سايت صهيونيستي بالاترين و... آتش افروزي و آشوب برپا كردند و بلافاصله هم از سوي رژيم هاي استكباري و رسانه هاي آنها مورد تمجيد قرار گرفتند. يعني اوباش آشوبگر و وابستگان گروهك ها، مي توانند هم حسيني باشند و هم پروژه يزيديان روزگار را اجرا كنند؟
درباره تقلب و كودتاي انتخاباتي و كنارگذاشتن شمارش آرا هم، تنها ماندن فتنه گراني چون موسوي و كروبي با گروهك هاي نفاق در عاشوراي سال 88 به اندازه كافي نشان مي دهد كه چه كسي دنبال كودتا بودند. همچنين بايد گفت بيش از 18ماه از انجام كودتاي مخملين فتنه گران نگذشته كه همين عنصر جاه طلب مجبور شد براي راه انداختن آن كودتا از بازشماري تصادفي 10درصد آرا شانه خالي كند در حالي كه يك ساعت پس از اخذ آرا به خبرنگاران خارجي گفته بود براساس آراي ريخته شده در صندوق ها قطعا من پيروز هستم!
شايان ذكر است مقاله منافقانه موسوي بازتاب هاي جالب توجهي در محافل ضدانقلاب داشت به نحوي كه سايت ضدانقلابي بالاترين نوشت: مهندس موسوي گرامي، ميرحسين عزيز! چرا ما بايد هنوز هم از افسانه ها و اسطوره هاي مذهبي الگو بگيريم؟ من مي خواهم الگوي من ايراني و كسي مثل تو باشد. وقتي شما به ديگران توصيه مي كنيد كه بمانند و كار زينبي بكنند تكليف آنها كه نه به اسلام، نه به شيعه، نه به زينب و نه به حسين اعتقاد ندارند، چيست. چرا با اين تعابير كه براي بسياري از سبزها خوشايند و دلنشين نيست دايره طرفداران و دوستان خود را كوچك مي كنيد؟ ما خسته شديم از اين آويزاني به فرهنگ و زبان عربي(!)

گفتنی است امام خمینی با علم به اینکه جاسوسانی در آینده هویت خود را آشکار سازند و اصل جنگ را یک اشتباه بخوانند و پذیرش قطعنامه 598 را اعتراف به اشتباه بدانند در پیام قطعنامه به قلم خود نوشتند:
من باز می گویم كه قبول این مسئله برای من از زهر كشنده تر است، ولی راضی به رضای خدایم و برای رضایت او این جرعه را نوشیدم . امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشكهای دشمنان باز كرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درك شهادت روزشماری می كند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.
من به صراحت می گویم ملیگراها اگر بودند، به راحتی در مشكلات و سختیها و تنگناها دست ذلت و سازش به طرف دشمنان دراز می كردند، و برای اینكه خود را از فشارهای روزمره سیاسی برهانند، همه كاسه های صبر و مقاومت را یكجا می شكستند و به همه میثاقها و تعهدات ملی و میهنی ادعایی خود پشت پا می زدند.
كسی تصور نكند كه ما راه سازش با جهانخواران را نمی دانیم. ولی هیهات كه خادمان اسلام به ملت خود خیانت كنند! البته ما مطمئنیم كه در همین شرایط نیز آنها كه با روحانیت اصیل كینه دیرینه دارند و عقده ها و حسادتهای خود را نمی توانند پنهان سازند آنان را به باد ناسزا گیرند. ولی در هر حال آن چیزی كه در سرنوشت روحانیت واقعی نیست سازش و تسلیم شدن در برابر كفر و شرك است. كه اگر بندبند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز اماننامه كفر و شرك را امضا نمی كنیم.

 


خاتمي:چشم فتنه رادربياريد+عكس
 
سيدمحمد خاتمي، رئيس‌جمهور وقت ايران، در نامه‌اي به وزير اطلاعات نوشت: «اگر چشم فتنه در نيايد منشاء خسارت‌هاي فراوان مي‌شود.» و «نبايد ذره‌اي از فتنه‌ي خطرناكي كه ريشه در درون دارد، غافل ماند.»

 

 

 

پس از اين‌كه اصلاح‌طلبان توانستند در انتخابات دوم خرداد 76 از رقبا پيشي گرفته و پيروز شوند، براي افزايش قدرت خود و كاهش قدرت مابقي سازمان‌ها و نهادها، دست به طرح‌ريزي سناريوهاي متفاوتي زدند. اصلاح‌طلبان (بخوانيد براندازان) به خوبي به اين نكته دست يافته بودند كه بايد ابتدا از نهادهاي نظامي و امنيتي شروع كنند و قبل از هر اقدامي چنين نهادهايي را تضعيف كنند. كه تضعيف نهادهاي امنيتي منجر به تضعيف نظام خواهد شد. آنان براي اين‌كه سه نهاد امنيتي- نظامي جمهوري اسلامي ايران يعني وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را تضعيف كرده و در اذهان عمومي بد جلوه دهند سه سناريو طراحي كردند. سناريوي «قتل‌هاي زنجيره‌اي» براي تضعيف وزارت اطلاعات، سناريوي «كوي دانشگاه» براي تضعيف نيروي انتظامي و سناريوي ترور سعيد حجاريان براي تضعيف «سپاه پاسداران».


اصلاح‌طلبان توانستند دو طرح اول خود را به خوبي پيش برده و به بسياري از اهداف خود برسند اما ماجراي ترور حجاريان آن‌طور كه پيش‌بيني شده بود درست از آب در نيامد. بنابراين سعي كردند در يك اقدام رو به جلو، نهايت استفاده از آن را ببرند. براي انجام اين امر، سيدمحمد خاتمي، رئيس‌جمهور وقت ايران، در نامه‌اي به وزير اطلاعات نوشت: «اگر چشم فتنه در نيايد منشاء خسارت‌هاي فراوان مي‌شود.» و «نبايد ذره‌اي از فتنه‌ي خطرناكي كه ريشه در درون دارد، غافل ماند.»

با اين فرافكني چنين در اذهان عمومي جلوه‌گر شد كه ترور حجاريان كار سپاه پاسداران بوده است. به خصوص اين‌كه ضارب او علي‌الظاهر عضو نيروهاي بسيج بود.

آن روزها اگر كسي در تحليل‌ها مي‌گفت كه كار، كار خود اصلاح‌طلبان است و آنان از اين طريق سعي در باج‌خواهي از نظام دارند و تصميم گرفته‌اند با چنين اعمالي پروژ‌ه‌ي فروپاشي از درون نظام را عملي كنند، كمتر كسي بود كه باور كند. اما حالا بعد از گذشت ده سال از آن روزها و ماجراها و حوادثي كه پس از انتخابات سال قبل اتفاق افتاد بهتر مي‌توان در مورد آن به قضاوت نشست. علي‌الخصوص آن‌كه شاهد بوديم هم «سعيد حجاريان» و هم ضارب وي يعني «سعيد عسگر» هر دو در ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي مشغول فعاليت بودند. در حوادث پس از انتخابات مردم فهميم ايران به خوبي دريافتند كه آتش‌ فتنه از زير كدام خاكستر بلند مي‌شود و چه كساني بر خاكستر فتنه لحظه به لحظه مي‌دمند. نگاهي دقيق‌تر به تاكتيك‌ها و تكنيك‌هايي كه آنان در اين يك سال و اندي اتخاذ كرده‌اند به خوبي نشان از آن گفتار رهبر انقلاب مي‌دهد كه فرمودند براندازان از بيست سال پيش به فكر فروپاشي نظام بوده‌اند.»

سازمان سیا به ما گفته بود تقلب شده!
 
موسوي پس از 20 سال حاشيه گزيني و تنزه طلبي سوال برانگيز به بهانه انتخابات رياست جمهوري به عرصه بازگشت و تقلب در انتخابات را بهانه اي براي اجراي پروژه آشوب و كودتاي مخملي قرار داد بي آن كه طي 18 ماه گذشته كوچك ترين سندي براي ادعاي تقلب ارائه كند.

مهره آلت دست سرويس هاي جاسوسي بيگانه در فتنه 88 بالاخره سند تقلب در انتخابات را پيدا كرد!

هامون نیوز به نقل از صراط: موسوي پس از 20 سال حاشيه گزيني و تنزه طلبي سوال برانگيز به بهانه انتخابات رياست جمهوري به عرصه بازگشت و تقلب در انتخابات را بهانه اي براي اجراي پروژه آشوب و كودتاي مخملي قرار داد بي آن كه طي 18 ماه گذشته كوچك ترين سندي براي ادعاي تقلب ارائه كند. وي با اين حال اخيراً با استناد به پروژه مشكوك ويكي ليكس مدعي شد كه اين اسناد نشان مي دهد در انتخابات تقلب شده است.
موسوي در گفت وگويي كه سايت وي منتشر كرده در ارزيابي اسناد ويكي ليكس و اينكه چه آثاري مي تواند داشته باشد گفت: سندهاي مربوط به تقلب انتخاباتي بسيار قابل توجه است به ويژه آنجا كه اشاره مي شود اصولا رأي ها شمرده نشده است، يعني همان كودتاي انتخاباتي. شما اگر به مصاحبه برادر گرامي «محتشمي پور» كه چند روز پس از انتخابات صورت گرفت مراجعه كنيد خواهيد ديد كه به همين مسئله تلويحاً اشاره مي كند.

ادعاي اخير موسوي مستند به ادعاي ويكي ليكس، و آن هم مستند به ادعاي سفارت آمريكا در عشق آباد است كه بي هيچ سند و مدركي ادعا مي كند موسوي 26 ميليون و كروبي 12 ميليون رأي (مجموعاً 38 ميليون رأي!! از مجموع حدود 40 ميليون رأي) را به دست آورده اند! موسوي در اين استناد به پروژه آمريكايي ها توضيح نداده كه حتي اگر ادعاي ويكي ليكس اصالت هم داشته و مربوط به سفارت آمريكا باشد، ديپلمات آمريكايي در عشق آباد چگونه آراي وي و كروبي را شمرده و آمار كذايي را به دست آورده است! الا اينكه تصور كنيم اساساً سند «عشق آبادي»! براي درآوردن امثال موسوي و كروبي از چاه خود ساخته بوده است.

نكته بامزه ديگر در مصاحبه موسوي كه هماهنگي و اطاعت كامل وي از پروژه هاي جنگ رواني سرويس جاسوسي آمريكا را بيشتر نشان مي دهد، همزباني موسوي با كساني چون هيلاري كلينتون و رابرت گيتس در القاي «ماجراجويي، ضعف و انزواي ايران در منطقه»! است يعني همان سناريويي كه آمريكايي ها تلاش مي كنند به جبران شكست هاي زنجيره اي از ايران به اجرا بگذارند و شكست واقعي را با توهم پراكني جبران كنند.

به ادبيات آمريكايي موسوي دقت كنيد: اسناد منتشره، وضعيت شكننده ما را در منطقه به خوبي نشان مي دهند، وضعيتي كه خودمان به آن دامن زده ايم به جاي هفت مرتبه به نيويورك رفتن اگر روي كشورهاي همسايه بيشتر سرمايه گذاري مي كردند، بيشتر نتيجه مي گرفتند. وحشت پراكني و سخنان بدون حساب و ضعف مفرط ديپلماسي و نمايش افراطي قدرت نظامي منجر به آن شده كه با خيال پردازي از ايجاد ارتباط سازنده با كشورهاي منطقه غافل شده اند و عملاً يك متحد واقعي در كشورهاي همسايه نداريم.

اين مهره ورشكسته و عنود البته ترجيح داد به دلايل كاملا روشن، به روي كار آمدن متحدان جمهوري اسلامي ايران در عراق يا استقبال تاريخي مردم و مقامات لبنان از رئيس جمهور كشورمان اشاره اي نكند همچنان كه به هنگام سفر رئيس جمهور به قطر و حضور در نشست كشورهاي خليج فارس هم همين فتنه گران سياسي داخلي عليه سفر اعتمادساز مذكور موضع گرفتند! درباره 7سفر نيويورك نيز بايد يادآور شد كه 6سفر از 7 سفر براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل با حضور سران كشورها بوده كه به اعتراف دشمنان و دوستان، سفرهايي جريان ساز بوده است و سفر هفتم نيز مربوط به حضور رئيس جمهور در اجلاس بازنگري ان پي تي است كه ديپلماسي موفق ايران، آمريكا و رژيم صهيونيستي را به انزوا برد و اولين بار بيانيه عليه برنامه هسته اي اسرائيل صادر شد.

موسوي در اين مصاحبه همچنين به شيوه اي ناشيانه و با فرار به جلو گفته است «جريان حاكم 20 سال براي يكدست كردن كشور طراحي كرده بود. اقتدار گرايان به دنبال حذف همه فضا از منتقدين و معترضين بودند» وي ادعا كرده كه «بنده فقط يكي از سنگ هاي سر راه بودم و بعد از انتخابات 2 ماه طول كشيد بنده اعتقاد پيدا كنم مناظره كذايي نه براي از بين بردن بنده يا آقاي كروبي بلكه براي تصفيه حساب كامل با همه نيروهاي رقيب و يكدست كردن كشور بوده است.

اين اظهارات در حالي است كه با وجود شناخت مسئولان از جريان هاي مديريت كننده موسوي و كروبي، به اين دو عنصر كوك شده و گروهك ها و بيگانگان اجازه حضور در رقابت هاي سياسي داده شد؛ اتفاقي كه در هيچ يك از نظام هاي سياسي دنيا سابقه ندارد. موسوي البته به خيال خود با زرنگي تلاش كرده از پاسخ به سوال اصلي بگريزد و آن اينكه، با چه توجيهي تبديل به اسم رمز و مجري پروژه كودتاي مخملي سرويس هاي جاسوسي سيا، ام آي6 و موساد شد و پذيرفت در كنار دامن زدن به آشوب، فضاي حمايت از آمريكا و رژيم صهيونيستي را در روز قدس و 13 آبان 88 فراهم كند و پس از آن نيز بستر هتاكي عليه حضرت امام خميني و ميراث بزرگ ايشان (جمهوري اسلامي و قانون اساسي و ولايت فقيه) را مهيا سازد؟! و با چه محاسبه اي سران آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس از خيانت هاي وي به كشور و ملت و نظام به طور صريح حمايت كردند؟!

موسوي در حالي كه باني حاشيه سازي در روز قدس سال گذشته- به همراه كروبي- و سر دادن شعار نه غزه نه لبنان بود، اكنون در مصاحبه خود ادعا مي كند «ترورهاي اخير دانشمندان هسته اي به خوبي نشان مي دهد حمايت ما از ملت فلسطين و لبنان غير از جنبه هاي اخلاقي تا چه اندازه در جهت منافع ملي ماست».

برخلاف اين ادعا، موسوي مكرراً و از جمله در تبليغات انتخاباتي سياست جمهوري اسلامي در حمايت از لبنان و فلسطين را تخطئه مي كرد و پر هزينه و ماجراجويانه مي خواند اما با مشاهده استقبال گرم مردم لبنان از دكتر احمدي نژاد، جواب خود را گرفت.

يادآور مي شود هرگاه مقامات آمريكايي به ويژه وزيران خارجه و دفاع، و رئيس سازمان سيا به جنگ رواني و راه اندازي موج تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي نياز پيدا مي كنند، تصادفاً موسوي و عناصر همسو با وي با چند روز فاصله دست به كار مي شوند و همان تبليغات آمريكايي را تكرار مي كنند! كه در ماجراي تحريم ها عليه ايران و صدور قطعنامه 1929 با تخطئه سياست خارجه ايران و پروژه ويكي ليكس و... بارها نمود پيدا كرده است.

« این همه لشگر آمده ؛ به عشق رهبر آمده.»

 

 










 

مهره آلت دست سرویس های جاسوسی بیگانه در فتنه 88 بالاخره سند تقلب در انتخابات را پیدا کرد!
موسوی پس از 20 سال حاشیه گزینی و تنزه طلبی سوال برانگیز به بهانه انتخابات ریاست جمهوری به عرصه بازگشت و تقلب در انتخابات را بهانه ای برای اجرای پروژه آشوب و کودتای مخملی قرار داد بی آن که طی 18 ماه گذشته کوچک ترین سندی برای ادعای تقلب ارائه کند. وی با این حال اخیراً با استناد به پروژه مشکوک ویکی لیکس مدعی شد که این اسناد نشان می دهد در انتخابات تقلب شده است.
موسوی در گفت وگویی که سایت وی منتشر کرده در ارزیابی اسناد ویکی لیکس و اینکه چه آثاری می تواند داشته باشد گفت: سندهای مربوط به تقلب انتخاباتی بسیار قابل توجه است به ویژه آنجا که اشاره می شود اصولا رأی ها شمرده نشده است، یعنی همان کودتای انتخاباتی. شما اگر به مصاحبه برادر گرامی «محتشمی پور» که چند روز پس از انتخابات صورت گرفت مراجعه کنید خواهید دید که به همین مسئله تلویحاً اشاره می کند.
ادعای اخیر موسوی مستند به ادعای ویکی لیکس، و آن هم مستند به ادعای سفارت آمریکا در عشق آباد است که بی هیچ سند و مدرکی ادعا می کند موسوی 26 میلیون و کروبی 12 میلیون رأی (مجموعاً 38 میلیون رأی!! از مجموع حدود 40 میلیون رأی) را به دست آورده اند! موسوی در این استناد به پروژه آمریکایی ها توضیح نداده که حتی اگر ادعای ویکی لیکس اصالت هم داشته و مربوط به سفارت آمریکا باشد، دیپلمات آمریکایی در عشق آباد چگونه آرای وی و کروبی را شمرده و آمار کذایی را به دست آورده است! الا اینکه تصور کنیم اساساً سند «عشق آبادی»! برای درآوردن امثال موسوی و کروبی از چاه خود ساخته بوده است.
نکته بامزه دیگر در مصاحبه موسوی که هماهنگی و اطاعت کامل وی از پروژه های جنگ روانی سرویس جاسوسی آمریکا را بیشتر نشان می دهد، همزبانی موسوی با کسانی چون هیلاری کلینتون و رابرت گیتس در القای «ماجراجویی، ضعف و انزوای ایران در منطقه»! است یعنی همان سناریویی که آمریکایی ها تلاش می کنند به جبران شکست های زنجیره ای از ایران به اجرا بگذارند و شکست واقعی را با توهم پراکنی جبران کنند.
به ادبیات آمریکایی موسوی دقت کنید: اسناد منتشره، وضعیت شکننده ما را در منطقه به خوبی نشان می دهند، وضعیتی که خودمان به آن دامن زده ایم به جای هفت مرتبه به نیویورک رفتن اگر روی کشورهای همسایه بیشتر سرمایه گذاری می کردند، بیشتر نتیجه می گرفتند. وحشت پراکنی و سخنان بدون حساب و ضعف مفرط دیپلماسی و نمایش افراطی قدرت نظامی منجر به آن شده که با خیال پردازی از ایجاد ارتباط سازنده با کشورهای منطقه غافل شده اند و عملاً یک متحد واقعی در کشورهای همسایه نداریم.
این مهره ورشکسته و عنود البته ترجیح داد به دلایل کاملا روشن، به روی کار آمدن متحدان جمهوری اسلامی ایران در عراق یا استقبال تاریخی مردم و مقامات لبنان از رئیس جمهور کشورمان اشاره ای نکند همچنان که به هنگام سفر رئیس جمهور به قطر و حضور در نشست کشورهای خلیج فارس هم همین فتنه گران سیاسی داخلی علیه سفر اعتمادساز مذکور موضع گرفتند! درباره 7سفر نیویورک نیز باید یادآور شد که 6سفر از 7 سفر برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورها بوده که به اعتراف دشمنان و دوستان، سفرهایی جریان ساز بوده است و سفر هفتم نیز مربوط به حضور رئیس جمهور در اجلاس بازنگری ان پی تی است که دیپلماسی موفق ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به انزوا برد و اولین بار بیانیه علیه برنامه هسته ای اسرائیل صادر شد.
موسوی در این مصاحبه همچنین به شیوه ای ناشیانه و با فرار به جلو گفته است «جریان حاکم 20 سال برای یکدست کردن کشور طراحی کرده بود. اقتدار گرایان به دنبال حذف همه فضا از منتقدین و معترضین بودند» وی ادعا کرده که «بنده فقط یکی از سنگ های سر راه بودم و بعد از انتخابات 2 ماه طول کشید بنده اعتقاد پیدا کنم مناظره کذایی نه برای از بین بردن بنده یا آقای کروبی بلکه برای تصفیه حساب کامل با همه نیروهای رقیب و یکدست کردن کشور بوده است.
این اظهارات در حالی است که با وجود شناخت مسئولان از جریان های مدیریت کننده موسوی و کروبی، به این دو عنصر کوک شده و گروهک ها و بیگانگان اجازه حضور در رقابت های سیاسی داده شد؛ اتفاقی که در هیچ یک از نظام های سیاسی دنیا سابقه ندارد. موسوی البته به خیال خود با زرنگی تلاش کرده از پاسخ به سوال اصلی بگریزد و آن اینکه، با چه توجیهی تبدیل به اسم رمز و مجری پروژه کودتای مخملی سرویس های جاسوسی سیا، ام آی6 و موساد شد و پذیرفت در کنار دامن زدن به آشوب، فضای حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی را در روز قدس و 13 آبان 88 فراهم کند و پس از آن نیز بستر هتاکی علیه حضرت امام خمینی و میراث بزرگ ایشان (جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه) را مهیا سازد؟! و با چه محاسبه ای سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس از خیانت های وی به کشور و ملت و نظام به طور صریح حمایت کردند؟!
موسوی در حالی که بانی حاشیه سازی در روز قدس سال گذشته- به همراه کروبی- و سر دادن شعار نه غزه نه لبنان بود، اکنون در مصاحبه خود ادعا می کند «ترورهای اخیر دانشمندان هسته ای به خوبی نشان می دهد حمایت ما از ملت فلسطین و لبنان غیر از جنبه های اخلاقی تا چه اندازه در جهت منافع ملی ماست».
برخلاف این ادعا، موسوی مکرراً و از جمله در تبلیغات انتخاباتی سیاست جمهوری اسلامی در حمایت از لبنان و فلسطین را تخطئه می کرد و پر هزینه و ماجراجویانه می خواند اما با مشاهده استقبال گرم مردم لبنان از دکتر احمدی نژاد، جواب خود را گرفت.
یادآور می شود هرگاه مقامات آمریکایی به ویژه وزیران خارجه و دفاع، و رئیس سازمان سیا به جنگ روانی و راه اندازی موج تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی نیاز پیدا می کنند، تصادفاً موسوی و عناصر همسو با وی با چند روز فاصله دست به کار می شوند و همان تبلیغات آمریکایی را تکرار می کنند! که در ماجرای تحریم ها علیه ایران و صدور قطعنامه 1929 با تخطئه سیاست خارجه ایران و پروژه ویکی لیکس و... بارها نمود پیدا کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

عاشورای 57 -عاشورای 88
 


کُلُ یَوم ٍ عاشوراء وَ کُلُ اَرض‌ ٍ کَربَلاء :

 
 

 

 

 

 

 

 

 



 

رای چندین بار متوالی ایرنای سیستان و بلوچستان دیروز طی خبری تریبون خبرگزاری جمهوری اسلامی را در اختیار یکی از اصلی ترین حامیان سران فتنه در این استان قرار داد .

مسئول چندان تازه از راه نرسیده ایرنا سیستان و بلوچستان طی دیداری با یکی از حامیان اصلی سران فتنه در این استان عکس یادگاری گرفت و سخنان وی را نیز تیتر این خبر رپرتاژی قرار داد .

ایرنا سیستان و بلوچستان در حالی سخنان مدیر مسئول روزنامه مشارکتی زاهدان را بازتاب می دهد که وی مسئول ستاد موسوی در این استان بوده و با وجود گذشت چندین ماه از فتنه 88 و عملکرد مخرب موسوی از وی و سران فتنه نه تنها اعلام برائت نکرده بلکه در این مدت تلاش کرده است به نحوی نیز تریبون فتنه گران سبز در سیستان و بلوچستان باشد .

مصاحبه های ننگ آور تقی رخشانی مدیر مسئول مشارکتی روزنامه زاهدان با رسانه های ضد انقلاب منجمله بی بی سی فارسی طی سالهای اخیر و تلاش فراوان وی در روزنامه اش برای ایجاد فتنه سبز در سیستان و بلوچستان در سال 88 و گاه تبدیل شدن روزنامه اش به تریبون جریانات افراطی مذهبی در استان نیز طی ماه های اخیر سبب نشده است که دست اندرکاران ایرنای استان علاقه خود را به وی پنهان کنند .

ایرنای سیستان و بلوچستان که در گزارشاتش درباره مطبوعات و مسائل سیاسی بارها علاقه خود را به مصاحبه با روزنامه نگاران اصلاح طلب نشان داده و در همان حال روزنامه نگاران ارزشی در اینگونه موارد سانسور و مورد بی مهری قرار می گیرند جای تعجب ندارد که مدیر مسئول روز نامه مشارکتی زاهدان و بازوی رساته ای و سیاسی فتنه گران در استان سیستان و بلوچستان در ایرنا تیتر یک دیدار سادلوحانه شود.

آنهم دیدار با مدیر مسئولی که در در پرونده خود لکه ننگ حضور اعتراض آمیز مردم انقلابی را در 9 دی تاریخی مردم زاهدان در مقابل روزنامه فتنه گرش دارد و ارتباط وی با جریانات افراطی فتنه در استان کاملا معرض می باشد.

این در حالیست که تقی رخشانی نیز در این دیدار از فرصت استفاده کرده و به تطهیر چهره افراطی سیاسی خود پرداخته و در این خبر از وی نقل شده است : گردانندگان روزنامه زاهدان دغدغه فرهنگی دارند! و با راه اندازی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات، اقدام به برگزاری نمایشگاه و جشنواره برای تجلیل از شخصیت ها و بزرگان فرهنگ و هنر می کنند.

حضور خبرنگارانی که کارنامه خبریشان در زمان اصلاحات مشخص می باشد و افرادی با روحیات اصلاح طلبانه در ایرنا سیستان و بلوچستان از مواردیست که همچنان مسئول محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان نسبت به آن بی اطلاع می باشند و یا ظاهرا مانند مدیران قبلی این خبرگزاری در سیستان و بلوچستان خود را به تغافل می زنند .

حضور نیروهای غیر بومی و دست چندم ایرنا و همچنین بیگانه با مسایل استان مهم و پیچیده ای همچون سیستان و بلوچستان طی سالهای اخیر آنهم به عنوان مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان مرزی سبب شده است که این خبرگزاری مهم همچنان در این استان از رسالت های واقعیش گاها بسیار دور باشد .

رئیس جدید  ایرنا سیستان و بلوچستان که به نظر می آید تحلیل درستی نیز از جریانات سیاسی استان ندارد باید نسیت به این موضوع به افکار عمومی مردم استان که بارها طی ماه های اخیر از سران فتنه ابراز برائت کرده و حتی خواستار محاکمه آنها می باشند پاسخگو باشد و ضمن عذرخواهی تلاش کند در آینده از مشاوران دلسوز در این موارد کمک بگیرد
»
 

تصاويري از قتل عام عزادارن سبز در عاشوراي ميرحسيني!

خوب حتما خبر داريد كه سال گذشته لباس شخصي ها و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در روز عاشورا به عزاداران ميرحسيني و عزاداران سبز حمله كردند و جمعي را به خاك و خون كشيدند.

همان طوري كه خبر داريد مردم عزادار سبز به ياد مظلوميت ميرحسين و علمدارش محسن سازگارا، مشغول عزاداري بودند و به ياد آتش سوزي خيمه‌ها در روز عاشورا، مشغول آتش زدن بانك‌ها و مغازه‌ها و معابر و ماشين‌هاي نيروي انتظامي بودند، كه ناگهان با حملات وحشيانه ماموران رژيم روبرو شدند و مظلومانه به شهادت رسيدند.

گزارش‌ها حاكيست كه ماموران رژيم به عزاداران بي‌گناهي كه دستهايشان را به علامت تسليم بالا برده بودند، حمله كردند و به آنها رحم نكردند. تصاوير زير گوشه اي از جنايات رژيم را نشان مي دهد كه توسط شبكه‌هاي مختلف حقيقت گوي خارج از كشور منعكس شده است!

ماموران نيروي انتظامي در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!

ماموران نيروي انتظامي در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!

ماموران نيروي انتظامي در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!

ماموران نيروي انتظامي در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!

آتش زدن به ياد روز عاشورا!

حمله و غارت به ياد روز عاشورا!

آلات عزاداري!

آلات عزاداري!

اين تصاوير را از وبلاگ چهارنما گرفته‌ام. براي ديدن تصاوير بيشتر به چهارنما مراجعه كنيد.

البته ديروز بعضي از ماموران رژيم، براي اينكه آبروي عزاداران سبز را ببرند، خودشان را كتك مي‌زدند و سر و صورتشان را خوني مي‌كردند. بعد چند تا خانم عزادار سبز با شالهاي سياه آمدند و متوجه اين توطئه شدند ونگذاشتند كه اين نقشه ماموران رژيم عملي شود!

دفاع عزاداران سبز از ماموران رژيم!

تصاوير زير هم گوشه‌اي از عزاداري عزاداران ميرحسيني را نشان مي‌دهد كه در حال آتش زدن ساختمان‌ها و اموال عمومي به ياد خميه‌هاي سوخته روز عاشورا هستند!

البته  بعد از اين همه جنايت، خبرنگار جرس با گوش‌هاي خودش شنيد كه ماموران نيروي انتظامي از كشتن بيشتر مردم سرپيچي كردند و تصميم گرفتند كه ديگر مردم عزادار را نكشند!

سرپيچي ماموران رژيم از كشتار مردم! خبرنگار جرس خودش شنيده!

و  بعد از اينكه ماموران رژيم وحشيانه به مردم عزادار سبز حمله كردند و جمع زيادي از عزاداران ميرحسيني را كشتند، كم‌كم بچه‌هاي سبز هم تصميم گرفتند كه در برابر ماموران رژيم بايستند و مقاومت كنند. اينجا بود كه سايت جرس بي طرفي خودش را رعايت كرد و از زخمي شدن عده‌ي زيادي از ماموران رژيم هم خبر داد!

تلفات دو طرف!

بعد از اين بود كه كم كم عزاداران سبز ميرحسيني پايتخت را از عناصر كودتا گرفتند و تهران را آزاد كردند!

كنترل تهران دست سبزها افتاد! الجزيره خبر داد!

و اين هم خوشحالي لحظه  پيروزي

بچه ها پيروز شديم، بياين بيرون جشن بگيريم!

بعدش هم رهبر ايران را با هلي كوپتر به يك پادگان نظامي منتقل كردند!

انتقال رهبر ايران به يك پايگاه نظامي!

البته در عاشوراي خونين سبز پارسال ، خوشبختانه آسيبي به علمدار لشگر ميرحسين، يعني محسن سازگارا، وارد نشد و ايشان خدا را شكر الان صحيح و سالم تشريف دارند و احتمالا مشغول توطئه، ببخشيد برنامه‌ريزي براي اربعين ميرحسيني هستند!

علمداري سازگارا در روز عاشورا!

 



 

"ریچارد ج. لوگار " (RICHARD G. LUGAR) سناتور با نفوذ آمریکایی در مقاله خود که در نشریه آمریکایی "فارین سرویس ژورنال " (Foreign Service Journal) منتشر شده به بررسی وضعیت سازمان BBG و برنامه‌های آن پرداخته و می‌نویسد: گزارش تیم من درباره‌ BBG نگرانی‌هایی زیادی را برجسته می‌سازد.

آمریکا باید برنامه‌های رسانه‌های خود در خاورمیانه را تغییر دهد

سناتور لوگار در آغاز وضعیت تلویزیون "الحریه " را مورد بررسی قرار داده و می‌نویسد: شبکه خبری 24 ساعته‌ الحریه پرهزینه است و در این منطقه‌ حساس در خارج از عراق بیننده کمی دارد، بودجه90 میلیون دلاری آن از مجموع هزینه‌های رادیو آسیای آزاد (37 میلیون دلار)، رادیو - تلویزیون مارتی (30 میلیون دلار)، و شبکه تلویزیونی خبری VOA فارسی (17 میلیون دلار) بیشتر است.

وی در ادامه این مقاله نوشته است: با توجه به محیط رسانه‌ای شلوغ خاورمیانه، یا باید منابع بیشتری را برای بازاریابی و ترویج اختصاص داد، یا برنامه‌ریزی را باید تغییر داد. اگر این تلاش‌ها در افزایش سطوح بینندگان ناکام بمانند، سیاست‌گذاران باید تصمیم بگیرند که آیا ادامه کار الحریه ارزش هزینه‌های آن‌را دارد یا نه.

لوگار در ادامه بدون اشاره به اینکه چرا دولت‌ها با پخش برنامه‌های ایالات متحده مخالفت ‌می‌کنند، مدعی شد: مشکل دیگر اعمال محدودیت کشورها برای خبرنگاران آمریکایی است، دولت چین از سال 2009 تاکنون تنها دو ویزای کاری برای گزارشگران صدای آمریکا مستقر در پکن صادر کرده است و بیش از یک سال است که از گشایش دفتر VOA در شانگهای ممانعت به عمل می‌آورد.

این سناتور آمریکایی در ادامه یادآور شده است:‌ از سال 2007 تاکنون، دولت آمریکا حدود 2900 ویزای مطبوعاتی برای روزنامه‌نگاران و پرسنل مطبوعاتی چینی صادر کرده است، خبرگزاری "شین‌هوا " حدود 75 گزارشگر در آمریکا دارد و تا زمان نوشته شدن این گزارش در حال آماده شدن برای گشایش یک دفتر بزرگ در میدان تایمز نیویورک بود.

دولت روسیه موفق شده صدای آمریکا را در این کشور ساکت کند

به گفته وی روزنامه‌نگاران در روسیه نیز مرتباً ربوده، شکنجه و کشته می‌شوند، بدون اینکه کسی به مجازات برسد. تعداد ایستگاه‌های روسی پخش کننده بخش روسی رادیو اروپای آزاد به شدت کم شده‌اند و از 30 ایستگاه در سال 2001 تنها به 5 ایستگاه در حال حاضر رسیده است.
این سناتور تأکید کرده است: دولت روسیه تجدید پروانه ایستگاه‌های رادیویی محلی در روسیه را به قطع پخش برنامه‌های آمریکا مشروط کرده و از این طریق موفق به ساکت کردن صدای آمریکا شده است، در نتیجه VOA که در سال 2003 از 85 ایستگاه پخش می‌شد، در سال 2009 فقط از یک ایستگاه پخش ‌شد، وزارت خارجه باید این موضوع را در بالاترین سطوح مطرح کند و باید تلاش‌های فزاینده برای مسدود کردن سایت‌های اینترنتی BBG را زیر نظر قرار دهد.

پخش برنامه‌های آمریکا موجب کاهش آزادی در کشورها شده است

لوگار پخش برنامه‌های ایالات متحده در آسیا را موجب کاهش میزان آزادی در کشورها دانسته و می‌نویسد: بنا به گزارش سازمان حقوق بشر غیردولتی "خانه آزادی " (Freedom House) ، شش کشوری که رادیو آسیای آزاد (RFA) در آن‌ها پخش می‌شود با یک کاهش تدریجی و مستمر آزادی مطبوعات مواجه هستند، و یکی از این کشورها در حال حاضر در بین 195 کشور در جایگاه 132 قرار دارد. RFA، که در سال 1994 به امید جاری شدن جو دموکراسی و آزادی پس از جنگ سرد به آسیا تاسیس شد، در ابتدا جنبه موقتی داشت.

لوگار افزوده است: اوایل امسال من به مجلس پیشنهاد کردم که با توجه به واقعیت ناخوشایند آزادی مطبوعات در آسیا، مجوز دائم به رادیو آسیای آزاد بدهد، به دنبال انتشار گزارش کنگره لایحه را تصویب کرد و اوباما آن را در ماه جولای امضا کرد و آن را از نظر قانونی در سطحی یکسان با رادیو اروپای آزاد و کوبا و خاورمیانه قرار داد. این امر به کشورهای منطقه و شنوندگان RFA نشان می‌دهد که ما اولویت زیادی برای حمایت آزادی رسانه‌ها قائل هستیم.

کاهش مخاطبان رادیو آمریکا در منطقه عرب زبان

لوگار در ادامه مقاله خود نوشته است: رادیوی عرب زبان BBG موسوم به ساوا یک قالب ساعتی مرکب از 45 دقیقه موسیقی و 15 دقیقه اخبار دارد، به رغم بدبینی آشکار خیلی‌ها در سال 2002 که این رادیو راه‌اندازی شد، ساوا در بین جمعیت زیر 30 سال این منطقه که مهم تلقی می‌شوند، به سرعت معروف شد، این در حالی‌است که هیچ یک از آن‌ها به برنامه‌های عربی صدای آمریکا گوش نمی‌دادند اما با گذشت زمان، با تقلید ایستگاه‌های محلی از قالب این رادیو، شنوندگان ساوا تا 25 درصد کاهش یافته است. در این زمینه ممکن است به یک سرمایه‌گذاری بیشتر برای بازاریابی، یا تغییر قالب نیاز داشته باشیم.

وی در ادامه می‌نویسد: با وجود اینکه هدف رادیو آسیای آزاد پوشش دادن یک جمعیت بیش از یک میلیارد نفری است، اما بودجه‌ بازاریابی سالانه آن هرگز از 7 میلیون دلار فراتر نرفته است. شرکت شبکه‌های سخن‌پراکنی خاورمیانه، که بر تلویزیون الحریه و رادیو ساوا نظارت می‌کند، شاهد یک نوسان گسترده در بودجه بازاریابی خود بوده است، که از چندهزار دلار در سال 2005 و 2006 به صد هزار دلار در سال 2007 رسید، سپس در سال 2008 مجددا به 5000 دلار کاهش و در سال 2009 به بیش از یک میلیون دلار افزایش یافت. چنین ناهماهنگی‌هایی هرگونه تلاش بلندمدت برای به‌دست آوردن سهم بازار را به شدت مختل می‌کنند و نیازمند رسیدگی هستند.

در ادامه مقاله، نویسنده با متهم ساختن جمهوری اسلامی ایران به عدم رعایت آزادی، ادعا می‌کند که حکومت ایران به تلاش خود برای پارازیت انداختن در شبکه خبری فارسی VOA (که برای جلوگیری از تعطیلی کامل از سیستم‌های ماهواره‌ای متعدد استفاده می‌کند) و رادیو فردا (بخش فارسی رادیو اروپای آزاد) ادامه می‌دهد. در ماه فوریه (بهمن) حکومت ایران هفت روزنامه‌نگار را صرفاً به خاطر انجام مصاحبه شغلی با رادیو فردا دستگیر کرد. تلاش برای مطمئن شدن از نفوذ برنامه‌های ما باید از اولویت بالایی برخوردار گردد. در این رابطه، شایان ذکر است که نرم‌افزار "iPhone " جدید PNN، که بارگذاری مستقیم ویدئوها در VOA را امکان‌پذیر می‌سازد، هزاران نفر از ایرانیان را به "ژورنالیست‌های بومی " تبدیل ساخته است.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه افزوده است: وظیفه صدای آمریکا پخش کردن اخبار در مورد آمریکا، جهان و مناطقی است که کشورها در آن واقع شده‌اند. از سوی دیگر، وظیفه ایستگاه‌های جانشین تمرکز بر اخبار داخلی کشورهایی است که برای آن‌ها برنامه پخش می‌کنند. با ورود VOA و جانشین‌ها در حیطه‌‌های اصلی یکدیگر این مرزها شروع به کمرنگ شدن کرده‌اند.

لوگار همچنین می‌نویسد: کنگره باید در قانون Smith-Mundt، که در 1948 به تصویب رسید و بعدا مورد اصلاح قرار گرفت، بازنگری کند. این قانون حکومت آمریکا را از سخن‌پراکنی در داخل آمریکا منع می‌کند (از ترس اینکه حکومت ممکن است ناخواسته بر شهروندان خودش تاثیر بگذارد). نظر به اینکه دولت‌های روسیه و چین، و همچنین نهادها خارجی دیگر، در حال حاضر به زبان انگلیسی در داخل آمریکا برنامه پخش می‌کنند، این بازنگری کاملاً ضروری است. حتی ظاهرا القاعده نیز یک مجله آنلاین انگلیسی زبان راه‌اندازی کرده است که در داخل آمریکا قابل دسترسی خواهد بود.

وی یادآور شده است: در همین حال، عرب زبان‌هایی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند قادر به تماشای الجزیره هستند، در حالی‌که به موجب قانون فوق‌الذکر از تماشای الحریه محروم هستند. این واقعیت‌ها، در کنار رشد اینترنت که کاربران اینترنتی داخل آمریکا را قادر به دریافت برنامه‌های صوتی و تصویری BBG و دسترسی آسان به وب‌سایت‌های BBG می‌کند، نشان می‌دهند که این قانون هم کهنه است و هم بالقوه مضر.

این سناتور آمریکایی افزوده است: BBG برای تامین بخشی از بودجه سال مالی 2011 خود، تعطیلی آخرین مرکز پخش موج کوتاه خود در داخل آمریکا، واقع در "گرینویل " (کارولینای شمالی) را پیشنهاد کرده است. کمیته با تعطیلی این مرکز 3.2 میلیون دلار پس‌انداز می‌کند، با اینکه شکی در کاهش مخاطبان موج کوتاه در برخی کشورها وجود ندارد، اما سیاست‌گذاران باید تصمیم بگیرند که آیا تعطیلی تنها مرکز باقی‌مانده در خاک آمریکا از نظر راهبردی منطقی است یا نه. از آن گذشته، در حالی‌که آمریکا با تعطیل کردن حدود 60 ایستگاه در ده سال گذشته و نگه داشتن تنها 200 ایستگاه خود را از شر مراکز پخش موج کوتاه خلاص می‌کند، چین دقیقا برعکس این کار را انجام می‌دهد و تعداد آن‌ها را در همین دوره زمانی به 284 رسانده است.

وی تأکید کرده است: این نگرانی‌ها و نگرانی‌های دیگر، همگی به نوعی از این موضوع سرچشمه می‌گیرند که سخن‌پراکنی دولتی آمریکا امروز در محیطی فعالیت می‌کند که در آن تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است، رقابت‌ها چند برابر شده‌اند، عرصه‌ سیاسی جهان سیال است و بودجه‌ فدرال تحت فشار.

لوگار در پایان مقاله خواستار توجه بیشتر به ابزارهای سخن‌پراکنی شده و تاکید کرده است: به رغم مشکلات، درست کردن این جنبه از دیپلماسی عمومی برای اهداف سیاست خارجی ما حائز اهمیت است. موضوعاتی که آن‌ها را عنوان کردم و موضوعات دیگری که مطمئنم مطرح خواهند شد، همگی نیازمند یک BBG کاملا متعهد هستند، من اطمینان دارم که کمیته جدید با جدیت، تفکر تازه و تمرکز بر روی نتایج، به این چالش‌ها خواهد پرداخت و امیدوارم که در آینده، کنگره و قسمت‌های دیگر قوه مجریه نیز نقش خود را ایفا کنند تا شاهد باشیم که BBG اولویتی را که سزاوارش است، به‌دست ‌آورد.

 


 

شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا (BBG) که دیپلماسی رسانه‌ای دولت آمریکا را طراحی می‌کند، در بودجه مالی سال 2011 خود به کنگره مبلغ 768 میلیون و 778 هزار دلار درخواست کرده است.

 آنچه در پی می‌آید گزارشی مختصر از جزئیات دقیق بودجه‌های درخواستی این هیات برای سال مالی 2011 ، اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای بی‌‌بی‌جی در نقاط مختلف دنیا همراه با دستاوردها و تغییرات جدید و همچنین برآوردی از مناطق دارای فعالیت این هیات رسانه‌ای است.

در مقدمه این گزارش می‌خوانیم:

« هیأت مدیران خبررسانی (BBG) با ترویج آزادی و دموکراسی و نیز با افزایش تفاهم از طریق ارتباطات چندرسانه‌ای و نیز پخش اخبار دقیق، عینی و متوازن و دیگر برنامه‌ها در مورد آمریکا و جهان، اهداف سیاست خارجی آمریکا را به پیش می‌برد.

هیأت مدیران خبررسانی تمام سازمان‌های خبررسانی بین‌المللی آمریکا را در بر می‌گیرد که عبارتند از: صدای آمریکا (VOA)،‌ رادیو و تلویزیون مارتی، و سازمان‌های دریافت‌کننده اعتبارات مالی: رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (RFE/RL)، ‌رادیو آسیای آزاد (RFA) و همچنین شبکه‌های‌ خبررسانی خاورمیانه(MBN). تمام خدمات خبری هیأت مدیران خبررسانی تابع استانداردها و اصول مندرج در قانون خبررسانی بین‌المللی (1994) هستند.

پخش خبر با 60 زبان در بیش از 100 کشور با 171 میلیون مخاطب به زبان بومی

برنامه‌های هیأت مدیران خبررسانی از طریق رادیو، تلویزیون، اینترنت و همچنین انواع در حال گسترش رسانه‌های جدید به 60 زبان و در بیش از 100 کشور جهان منتشر می‌‌شوند. هیأت مدیران خبرسانی از طریق شبکه پخش جهانی‌، به طور مستقیم با 171 میلیون مخاطب به زبان بومی‌ خودشان ارتباط برقرار می‌کند.

این نوع دسترسی به مخاطبین جهانی کاملاً با ارزش و منحصر بفرد است زیرا آمریکا هم می‌خواهد با مردم اقصی‌نقاط جهان ارتباط برقرار کرده و هم در جهت خلق همکاری با آنها اقدام کند. خبررسانی بین‌المللی یکی از ثمربخش‌ترین و در عین حال کم‌ هزینه‌ترین بخش‌های دیپلماسی عمومی است. بیش از 80 درصد خدمات زبان‌های خارجی ارائه شده از جانب هیأت مدیران خبررسانی هزینه‌ای کمتر از 5 میلیون دلار در سال داشته و بیش از دوسوم این خدمات نیز هزینه‌ای کمتر از 2 میلیون دلار دارند.

هیأت مدیران خبررسانی در فرایند جهانی ترویج دموکراسی، جامعه مدنی، نهادهای شفاف و همکاری‌های جهانی نقش تسریع‌گر را ایفاء می‌کند.

زمانی که رویدادی رخ می‌دهد، هیأت مدیران خبررسانی می‌تواند با افزایش موقتی خبررسانی در حوزه مربوطه به بحران‌های جهانی واکنش دهد. به عبارت ساده‌تر، سرویس‌های زبان‌های خارجی هیأت مدیران خبررسانی بر ساعات خبری افزوده و محتوایی غنی برای اطلاع‌رسانی کارآمد و دقیق به مردم تحت تأثیر بحران، خلق می‌کنند.

زمانی که بحران‌های منطقه‌ای و محلی، اغلب بدون هیچ هشداری پدیدار می‌گردند، هیأت مدیران خبررسانی باید با سرعت، قاطعیت و بر اساس منابع رسانه‌ای موجود و ماهیت موقعیت پیش‌‌آمده نسبت بدان‌ها واکنش نشان دهد.

"برنامه استراتژیک هیأت مدیران خبررسانی در سال‌های مالی 2008 الی 2013 " استراتژی‌های سازمان برای دستیابی به اهداف را با توجه به چالش‌های پیش‌ رو مشخص می‌سازد. بودجه سال مالی 2011 بر اساس این برنامه تدوین شده و تلاش برای ادغام فعالیت‌های اجرایی و بودجه هیأت مدیران خبررسانی نیز بر اساس برنامه استراتژیک مذکور ادامه می‌یابد.

دستاوردهای منطقه‌ای

هیأت مدیران خبررسانی اهداف بلندمدت اجرایی را بر اساس اولویت‌های منطقه‌ای تدوین کرده است، در ادامه گزارش حاضر هر کدام از اهداف اجرایی، دستاوردهای بزرگ اخیر و تغییرات پیشنهادی در برنامه‌ها تشریح می‌گردند.

"برقراری ارتباط با جهان عرب‌زبان "

دستاوردهای برنامه
* الیوم، برنامه سه ساعته و جدید شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه که در مارس 2009 تأسیس شد. این برنامه با آمیزه‌ خبری منحصر بفردی که در مورد مسائل جاری خاورمیانه ارائه کرده پوشش رسانه‌ای شبکه الحرة را بازتعریف کرده است، این برنامه پلت‌فرمی برای بررسی اخبار روز، بحث در مورد مسائل اجتماعی مهم، ارائه دیدگاه‌هایی منحصر بفرد از خاورمیانه و آمریکا و انتشار اخباری است که در دیگر رسانه‌های منطقه ارائه نمی‌گردند.

* در زمان مناقشات غزه در سال 2008،‌ شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه منابع خود را دوباره سازماندهی نمود تا مخاطبین را در جریان لحظه به لحظه اخبار گذارد. پوشش خبری شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه به علت عینی، دقیق و سر وقت بودن تحسین همگان را برانگیخت.

*‌ رادیو عراق آزاد که به عنوان زیرمجموعه رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (RFE/RL) فعالیت می‌کند اخباری عینی و متوازن در مورد اخبار روزانه عراق و گذار این کشور به سوی دموکراسی ارائه می‌کند. در برنامه‌های سال مالی 2009 بر ضرورت عهده‌دار شدن مسئولیت‌های بیشتر از جانب شهروندان عراقی در حین خروج نیروهای آمریکایی و واگذاری اختیارات محلی به عراقی‌ها تأکید شده است.

تغییرات در برنامه‌ها: هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند شبکه "الحرة اروپا " منحل گردد.

"برقراری ارتباط با مخاطبان مناطق استراتژیک مانند خاور نزدیک، جنوب آسیا،‌ آسیای مرکزی و اوراسیا "

دستاوردهای برنامه

* "رادیو دیوا " زیرمجموعه صدای آمریکا یک شبکه رادیویی است که به بیش از 40 میلیون پشتون ساکن در مرز بحران‌زده افغانستان- پاکستان اخبار منطقه، آمریکا و خبرهای بین‌المللی را پخش می‌کند. در ژوئن 2009، رادیو دیوا پخش یک برنامه سه ساعته صبحگاهی را نیز آغاز کرد.

* در ژانویه 2010، ‌سازمان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، "رادیو مشعل " را راه اندازی نمود. این شبکه رادیویی در موج کوتاه و برای پخش برنامه به زبان پشتون در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان راه‌اندازی شده است.

* صدای آمریکا و رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی اخبار فوری، گزارش‌های عمیق و تحلیل‌هایی دقیق در مورد مسائل کشور افغانستان به مردم این کشور ارائه کرده‌‌اند. پوشش خبری جامع جریان انتخابات آگوست 2009 افغانستان، شامل گزارش‌های خبری زنده از کابل و ولایت‌های اطراف، سوابق نامزدهای کلیدی، بحث در مورد مسائل پیش‌ روی دولت، و واکنش رأی‌دهندگان داخل افغانستان بود.

* در ایران علی‌رغم پارازیت‌های فزاینده، صدای آمریکا و رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایران و همچنین اعتراضات گسترده متعاقب آن را گزارش کردند.

*‌ بخش خدمات زبان اردوی صدای آمریکا به ارائه خبررسانی تلویزیونی و همچنین گسترش برنامه‌های رادیویی در پاکستان ادامه می‌دهد.

* در 2 نوامبر 2009، رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی برنامه "پژواک قفقاز " را راه‌اندازی کرد، این برنامه به مدت یک ساعت و به زبان روسی برای مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا در گرجستان پخش می‌شود.

تغییرات در برنامه‌ها

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند فرستنده‌های رادیویی موج FM در افغانستان افزایش یابند. این کار از طریق تأسیس ایستگاه‌های موج FM در مناطق مورد نظر هیأت مدیران خبررسانی انجام خواهد گرفت تا بدین وسیله برنامه‌های دری و پشتوی صدای آمریکا و رادیو آزاد افغانستان را پخش نمایند.

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند برنامه‌ای در جهت ارضای نیازهای پرسنلی و تأسیساتی ادارات رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی تدوین و اجراء گردد.

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند بخش سرویس زبان‌های یونانی و کروات صدای آمریکا منحل گردند، پخش رادیویی برنامه‌های شبکه خبری تلویزیون فارسی صدای آمریکا و همچنین برنامه یک‌ ساعته رادیوی فارسی صدای آمریکا متوقف گردد، و همچنین برنامه‌های سرویس روسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، مناصب پشتیبانی و همچنین هزینه‌های عمومی عملیاتی کاهش یابند.

"تمکرکز برنامه‌های خبررسانی بر مخاطبان دارای اولویت استراتژیک در شرق آسیا "

دستاوردهای برنامه

* صدای آمریکا و رادیو آسیای آزاد به خبررسانی روزانه 5 ساعت به کره شمالی ادامه می‌دهند. سرویس کره‌ای صدای آمریکا با پخش برنامه‌ای به مدت 90 دقیقه از یک فرستنده موج متوسط مستقر در کره جنوبی ارتباط خود با مخاطبینش در کره شمالی را توسعه داده است.

* پس از تظاهرات وسیع ملی در برمه علیه حاکمان نظامی کشور و سرکوب‌های متعاقب آن، صدای آمریکا و رادیو آسیای آزاد خبرر

:: بازدید از این مطلب : 485

|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 20 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

توصیه‌های شیخ برای شباب دانشجو



جارچیان و خبرچینان خبر آوردند که جماعتی از حواریون شیخ‌الحکما والادبا جهت دست‌بوسی به خدمت وی رسیده و عرضه داشتند:‌‌ ای شیخ! گر درنگ کنی و تعجیل روا مداری، قافیه را باخته‌ای؟

 

شیخ پرسید: از چه رو؟ حواریون بگفتند: مگر خبر نداری دو هفته‌ای است که آن یکی پیغامی از برای جوانکان دانشجو ارسال داشته و آنان را به سوی خود خوانده، حال آنکه همگان شاهد بودند میلیون‌ها نفر از نخبگان، اساتید و دانشجویان سال گذشته به روز گزینش فردی اصلح از برای زمامداری امورات کشور،در کوی و برزن نام تو را فریاد می‌کشیدند و می‌گفتند عالم‌تر و فاضل‌تر از شیخ در این دهر پیدا نبود و ردای ریاست ما فقط از آن اوست. کسی که به هنگام خطابه هر کلامش دری است گران از برای حکیمان و سخنوران و هر پندش را نیازمند تحریرهزاران رساله از برای تفسیرش. بر شماست که با افاضه فضل گوی سبقت از همگان بربایید تا بدانند با غصب حق شما چه خسرانی بر ساکنان بر و بحر وارد آمد. شیخ بگفت اگر اینگونه است پس من می‌گویم و شما بنگارید و هر جای کلام فزونتر از فهم این جوانکان دانشجو و اساتیدشان بود، خود به میان آنان بروید و آن را به زبان ساده ترجمه کنید چرا که نازل‌کردن کلام از بهر آنان دون شأن حکیم سخنوری چون من باشد. حواریون با ذوق تمام بگفتند سمعا و طاعتاً یا شیخ!
شیخ گفت و شاگردان کتابت کردند که متن پیامش از قرار زیر است:
فرزندان دانشجویم! بار دیگر روز دانشجو فرا رسیده و من هرگاه نام این روز را می‌شنوم به یاد دوران شباب خود می‌افتم که چگونه «جهشی» دروس دانشگاهی را پاس می‌کردم و در هر ترم دانشگاه یک مدرک دکترا از دانشگاه‌های داخله و خارجه دریافت می‌نمودم البته اینها به جز مدارک افتخاری است که از شرق و غرب عالم به نام من صادر می‌شد. حال آنکه عده‌ای حسود که چشم دیدن این همه فضل و حکمت را در یک نفر ندارند سال گذشته شعار می‌دادند «شیخ بی‌سواد عامل دست موساد». یادتان هست در ایام تبلیغات ریاست‌جمهوری هنگامی که به دانشگاه‌های شما سر می‌زدم، در هر دانشگاه صدها هزار دانشجو به استقبال ما می‌آمدند.
نوه‌های من! دیدید که در مناظرات تلویزیونی بر خلاف دیگران که فقط نفی یکدیگر می‌کردند من با استدلالات کاملاً علمی که اساتید و اقتصاددان‌های شهیر جهان نیز از درک آن عاجز بودند، همگان را از این همه علم و تجربه مملکت‌داری به بهت و حیرت واداشتم و پس از آن شاهد بودیم که ده‌ها میلیون رأی از چهارگوشه ایران و از تمامی‌استان‌ها که فکر می‌کنم تعدادشان 500 تا بود به سوی من سرازیر شد اما چشم تنگان به مقام و منزلت من حسادت ورزیدند و تمام آرای مرا به اسم دیگران خواندند و گفتند ای شیخ آرای باطله بر تو غلبه یافته‌اند! و در مرتبه پنجم ایستاده ای! من هرچه اندیشیده‌ام ندانستم این آرای باطله کیست و کی کاندیدا شد که ما نفهمیدیم.
جوانان دانشجو حیف که نتوانستم رئیس‌جمهور شوم و یکی حق ما را غصب نمود وگرنه کارهایی برایتان انجام می‌دادم که هزاران محمود نتوانند انجام دهند.
همانگونه که شما هم مطلعید این جماعت مدام از پیشرفت کشور خبر می‌دهند در صورتی من با گوش‌های خود شنیدم که اساتید شما هنوز در دانشگاه صاحب کرسی‌اند و بخاری و شوفاژ ندارند. من اگر مسئول می‌شدم همان ابتدای کار برای همه‌شان بخاری می‌خریدم تا مجبور نشوند مثل ننه‌جون من در سرمای زمستان از کرسی استفاده کنند.
دانشجویان عزیز مشکل ما آزادی بیان است همانگونه که آزادی بیان و دموکراسی باعث شد معدن‌چیان شیلی از زیر زمین بیرون بیایند. شما را نیز صاحب خانه و کار می‌کند. اصلاً اگر آزادی بیان بود شما همه‌تان یک شبه صاحب شغل و مال می‌شدید. اگر شما از خانواده‌تان دورید و در غربت درس می‌خوانید به خاطر نبود دموکراسی و آزادی بیان است.
فعلاً همین مقدار برایتان کافی است در پیام‌های بعدی راهکارهای دیگری برای حل مشکلاتتان را خواهم گفت.

موسوی و  فتنه در 16 آذر


 وی که امید وار است بتواند مجددا با  اردو کشی خیابانی و برخورد با نظام در قالبی جدید که ظاهرا رویکرد جدید جریان فتنه در آستانه هدفمندی یارانه ها می باشد و وصل این آشوبها به اعتراضات بعدی می باشد به هواداران خود چنین می گوید..


 

 


 

 همراهان جنبش سبز همچنان درخواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی!!، پرهیز از خشونت، التزام به اخلاق و روش های اخلاقی !!! را خط مشی اصولی خود می دانند و با هر کس که به هر عنوان و بهانه آشوب کور بیافریند، مخالفند و آن را به ضرر مصالح و منافع ملی ایرانیان و اهداف جنبش سبز می دانند. باید به دیگران نیز توصیه شود که به سیره عقلا متعهد باشند و اگر تشخیص می دهند حرکتی مخرب است، آن را متوقف کنند.


هزینه ناکارآمدی های دولتمردان را مردم کوچه و بازار نباید پرداخت کنند، و نباید بر زخم های عمیق نابسامانی هایشان نمک پاشید. برعکس، چنانچه این همراه کوچک بارها درخواست کرده ام، باید با دستگیری از کسانی که این روزها بر اثر انبوه مشکلات به زمین می خورند کمک شود تا، به دور از روش هایی که کرامت انسانی آنان را از میان ببرد، به زندگی آبرومندانه شان ادامه دهند. چهره زندگی برای بسیاری از مردم زشت شده است، آن را زشت تر نکنیم، بلکه در حد توانمان، در زیبا کردن آن بکوشیم.


?- دوستان گرامی، پرسیده اید که این روزها که امکان بیان اعتراض ها و انتقادها به سبب سرکوب های شدید و برخوردهای امنیتی وجود ندارد، همراهان جنبش سبز چه باید بکنند؟ حقیقت این است که پاسخ به این پرسش هم باید محصول عقل جمعی باشد و شایسته است که همه همراهان و علاقه مندان به راه سبز امید در ارائه راهکارهای مناسب مشارکت داشته باشند.


وی در این بیانیه که به مناسبت 16 آذرماه منتشر کرده با تکرار شعاری که از طرف انجمن پادشاهی و منافقین طرح شده ، گفته است: یادمان نرود که همه باهم می گفتیم "نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"... این درحالیست که جمله مورد اشاره آقای موسوی، همان شعاری است که مسعود رجوی سرکرده منافقین از آشوبگران روز عاشورا خواسته بود آنرا تکرار کنند.

وزرات خارجه اسرائیل:
دانشجویان هوادار اسرائیل اعتصاب کنند!
اما نکته جالبتر آن است که سایت وزارت خارجه اسرائیل برای جلبکهای سبز بیانیه ای که باید در 16 آذر بخوانند را هم از پیش نوشته و روی صفحه اینترنتی خود قرار داده است! وزارت خارجه اسرائیل بیانیه سبزها را چنین نوشته است: "در این روز دانشجویان باید خواستار...
صراط - سایت وزارت خراجه اسرائیل عاجزانه خواستار اعتصاب دانشجویان هوادار اسرائیل در 16 آذر شد!

به گزارش صراط نیوز این وبسایت صهیونیستی که فکر می کرد سر کلاس نرفتن یک دانشجو ، همان معنای اعتصاب کردن را می دهد! نوشت:
تعدادی از دانشجویان تهران (!) به ما اعلام کردند به مناسبت فرارسیدن 16 اذر روز دانشجو، از 15 تا 17 آذر به مدت سه روز دست به اعتصاب زده و از حضور در کلاس‌های درس خودداری خواهند کرد. این اعتصاب در اعتراض به جو امنیتی و پلیسی حاکم بر جامعه، امنیتی شدن محیط دانشگاه‌ها و زندانی شدن فعالان دانشجویی صورت خواهد گرفت.

صهیونیستها که گویا از گذشته عبرت نگرفته اند از سمپاتهای ترسویشان نیز خواسته اند برای زنده نگه داشتن منافع اسرائیل روز 15 آذر را روز "خودداری از رفتن به کلاس‌ها و اجتماع در محیط دانشگاه"، روز 16 آذر را روز "اجتماع در دانشگاه و سردادن فریاد حق‌طلبی"، و 17 آذر را "تجمع در دانشگاه و سپس راهپیمایی آرام" اعلام کنند!

اما نکته جالبتر آن است که سایت وزارت خارجه اسرائیل برای جلبکهای سبز بیانیه ای که باید در 16 آذر بخوانند را هم از پیش نوشته و روی صفحه اینترنتی خود قرار داده است! وزارت خارجه اسرائیل بیانیه سبزها را چنین نوشته است: "در این روز دانشجویان باید خواستار آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی شده و محاكمه عاملین این جنایت ضد بشری را خواستار شوند. دانشجویان باید بر مسأله استقلال و آزادی دانشگاه تاكید كرده و خواستار بازگشت اساتید دلسوز و گرانقدر بازداشت شده و اخراج شده به جمع دانشگاه شوند. در این روز همچنین باید یاد شهدای سبز (!) گرامی داشته شود تا نشان بدهیم كه یاد آنها هنوز زنده است و جنبش مردمی سبز زنده تر".

گفتنی است پس از نهم دی ماه 88 و تودهنی محکمی که پیاده نظام اسرائیل از ملت ایران دریافت کرد نزدیک به یکسال است که اسرائیل و آمریکا بال بال می زنند تا یک نفر پیدا شود و محض رضای صهیونیستها کاری بکند اما .... به هر حال ماجرای با نمک اسب تروای 22 بهمن 88 یادآوری عجز صهیونیستها در میدان آوردن کودتاگران در دوران جدیدی است که با 9 دی آغاز شده اس
طراح کوی78 تاج‌زاده بود
نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح پشت پرده حادثه 18 تير 78 گفت: برنامه ريزي و طراحی این غائله توسط تاج زاده و دوستانش چندی قبل از این ماجرا در محلی نزدیک به سد كرج انجام شده و اسناد و مدارك آن نيز موجود است.
حجت الاسلام رسايي که شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سخنرانی می کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو» در مورد پرونده كوي 88 گفت:در آن دوران ما به آقاي لاريجاني انتقاداتي بابت علني كردن موضوع كرديم و نبايد اين موضوع علني مي شد و حالا هم پيگير اين پرونده هستيم. هم اکنون هم جلسات و دادگاه هاي آن در حال بررسي و برگزاري است كه به زودي به نتيجه خواهد رسيد.

نماینده مردم تهران همچنین در مورد دانشجوي پولي وفرستادن لايحه آن به مجمع تشخيص مصلحت گفت : چنين چيزي صحت ندارد و من به طور كلي با اين طرح مخالفم.

وی در خصوص موضوع ولايت فقيه و ترس دولت های غربی و آمريكا در اين قبال گفت:هراس آنان از ولايت فقيه در ايران به حدي است كه از هيچ حكومت ون ظامي اين چنين هراس ندارند زيرا ولايت فقيه وابسته به فرد نيست و ريشه آن به دين متصل مي شود.

نماينده تهران در بخش دیگری از سخنان خود درمورد حادثه 18 تير 78 گفت: برنامه ريزي و نقشه آن در قبل از اغتشاشات توسط آقاي تاج زاده و دوستانش در مكاني واقع در سد كرجط راحي شده بودو اسناد و مدارك آن نيز موجود است.

نماینده مردم تهران همچنین با مقايسه برخورد دو رئیس جمهور در دیدار های احمدي نژاد و خاتمي با دانشجویان گفت:در پيش چشمان رئيس جمهور عكس ش را آتش مي زنند ولي چيزي نمي گويد ولي آقاي خاتمي تاب انتقادات در 16آذر سال 83 را نداشته و به داشجويان با تندي برخورد مي كند.

رسایی در ادامه ایم مقایسه خود و در تشریح بخش دیگری از عملکرد دولت دوم خرداد با اشاره به تحصن طلاب در زمان اصلاحات گفت:بعد از تحصن با دعوت رئيس جمهور به دفترش رفتيم و در جلسه اي با مشاوران خاتمي موارد را تذكر داديم ولي آنها با بهانه گيري و بي احترمي برخورد كردند و دانشجو را بي دين مي خواندند.

وي در قسمت پایانی سخنان خود با اشاره به فتنه 88 همچنین گفت: درآن دوران برخي كه خود را اصولگرا مي دانستند، رنگ عوض كرده و براي منافع خويش در پشت پرچم اصلاحات و موسوي مخفي شده و به حمايت آنان پرداختند.

رسایی اصلاحات در مسير دين و انقلاب را درست دانست ولي اصلاحات آمريكايي را مغاير دين وانقلاب برشمرد و گفت اصلاحات در كنار اصولگرايي براي نظام مفيد است و در غیر این صورت به بيراهه خواهد رفت.
ت.
 
 

 

پیام رقیب آراء باطله به مناسبت 16 آذر در آینه حقیقت


 

alt

مهدی کروبی ، معروف به رقیب آراء باطله به مناسبت 16 آذر پیامی صادر کرده است که ظاهری دارد و باطنی. همانطور که به تعبیر مقام معظم رهبری اربابان این فتنه گران دستی چدنی با ظاهری مخملین به سوی مردم ما دراز کردند ، این جیره خواراستکبار نیز با پیامی به ظاهر زیبا ولی در باطن پر از خیانت و دروغ به سم جوانان ما روانه نموده است. اما تصویر این پیام در آیینه حقیقت چیزیست که ما برای مردم عزیز ایران  به تصویر می کشیم

باطن پیام کروبی :

جوانان و دانشجویان عزیز؛ اساتید محترم؛ دانشگاهیان گرامی؛ و ملت همیشه سرافرازایران، ۱۶آذرماه، روز دانشجو آخرین نقطه امید ما برای دفن نشدن در زباله دان خائنان تاریخ است، ما را نجات دهید .

۱۶آذر هر سال یادآور مبارزات خستگی ناپذیر دانشجویان با اربابان ما یعنی استبداد و استعمار طیسالیان طولانی است. این روز یادآور شهادت سه دانشجوی عزیز در راه ایستادگی و مقاومتبر مطالبات آزادیخواهانه و استعمارستیزانه ملت ایران است.

دانشجویان پیش از انقلاب پیشتاز مبارزه با رژیم طاغوت بودند و نقش مهمی در تحولاتی که منجر به انقلاب اسلامی شد، ایفا کردند. پس از انقلاب نیز دانشجویان پرچم آزادیخواهی را رها نکردند و همواره چشم بیدار و پاسداران آزادی ، استقلال ایران و مدافعان آرمان های اصیل انقلاب اسلامی بودند و در مقابل ما وطن فروشان ایستادگی کردند . چه در حوادث انقلاب اسلامی که با رهبری امام مقابل رژیم ستم شاهی دوشادوش ملتمبارزه می کردند و چه در دوران ۸سال دفاع مقدس که با تقدیم ۵۰۰۰شهید سرافراز وصدها جانباز و ایثارگر در مقابل حامیان امروز ما ایستادند و نهال جمهوری اسلامی ایران را آبیاری و از آن حمایت کردند وچه در سالیان بعد از جنگ تا به امروز دانشجویان  همواره در مقابل خواسته های نامشروع ما ایستادند و فتنه را رسوا کردند. لذا همیشه شاهدیم که دانشجویان و دانشگاهیان همواره در صف اول مبارزه با ما  انحصارطلبان و قانون شکنان بودند و هیچ گاه ظلم و اجحاف در حق ملت بزرگ ایران رابرنتافتند . در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نیز که ما سعی کردیم با فریب و نیرنگ ، آنها را در مقابل نظام قرار دهیم جز معدودی از دانشجویان که با سازمان منافقین همکاری می کردند ، باقی دانشجویان خیلی زود دست ما را خواندند و ما را رها کردند .

اکنون که به روز دانشجو نزدیک می شویم، متاسفانه تعدادی از فتنه گران  که در غالب فعالان دانشجوییو تنها به جرم خیانت  و اقدام علیه نظام در زندان به سر می برند . ما از آنها می خواهیم که به اقداماتی که انجام داده ایم اعتراف بیش از این اعتراف نکنند تا دست ما پیش مردم رو نشود.

فرزندان من، به عنوان فردی که در دوره های مختلف، عمر خود را به خودکامگی گذرانده ام، چند نکته را از روی تجربه و کینه از مردمی که با ما همراه نشدند متذکر می شوم:

۱-تجربه نشان داده که دروغ، تزویر و ریاهیچگاه پایدار نیست. لذا باید مراقب دروغ هایمان باشیم تا زود رسوا نشویم.

2- جنبش دانشجویی اگر چه به دلیل سیال بودن از طول عمر کوتاهی در هر دوره برخوردار استاما همواره از پتانسیل و ظرفیت های بالای جوانان مستعد برخوردار است و لذا در هر دوره ای دانشجویان ما را ترد خواهند کرد.

جوانان و دانشجویان عزیز؛ ۱۶آذرماه، روز دانشجو را آن روزی به شما تبریک می گویم که ما قدرت طلبان را روی کار آورید.

 
 


 
منافق‌های دانشگاه تهران عصبانی شدند
 
انجمن تهران فرمان آشوب راصادرکرد
انجمن اسلامی دانشگاه تهران که به "منافقین جدید" در دانشگاه تهران شهرت دارند در واکنش به تهیه کیفرخواست دانشجویی علیه 3 تن از سران درجه 2 فتنه 88 با عصبانیت خاصی دانشگاه را به اغتشاش و ناآرامی تهدید کردند.
 

تشکل تحت مدیریت خاتمی در دانشگاه تهران روز یکشنبه با توزیع بیانیه ای در سطح دانشگاه با کمال وقاحت و عصبانیت از امضای کیفرخواست دانشجویی علیه خاتمی، موسوی و کروبی نوشتند: با کمال تاسف در روزهای گذشته شاهد بوده ایم که برخی از تشکل های دانشگاه تهران از تنظیم و ارائه کیفرخواست علیه آقایان میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و مهدی کروبی، مقارن با شانزدهم آذر، خبر داده اند. این اقدام هیچ معنایی جز تحریک فضای دانشجویی و زمینه چینی برای برای بر هم زدن نظم دانشگاه ندارد. آنان که چنین خیالی را در سر پرورانده اند به خوبی از فضای دانشگاه تهران با خبرند و واقعیت دانشگاه را می دانند. انجمن اسلامی دانشجویان این هشدار را به مسئولان می دهد که چنین حرکتی می تواند منجر به واکنش شدید دانشجویان شده و نظم و آرامش دانشگاه را خدشه دار سازد.

 

هفته‌ی گذشته مرتضی کیا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران گفته بود: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مشغول تنظیم کیفرخواست حقوقی خاتمی، کروبی و موسوی است و این کیفرخواست تا ۱۶ آذر تنظیم می‌شود که این امر نقطه آغازی برای اقدام جدی قوه قضائیه در برخورد با سران فتنه خواهد بود.

 

همین طور محمد ذوقی مسئول سیاسی بسیج تهران گفته بود: متأسفانه در فضای کنونی کشور سران فتنه یعنی خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی بازی جدیدی را آغاز کردند و این بازی همان طرح هویج و چماق است که خاتمی سعی دارد خود را متنبه شده نشان دهد در صورتی که این ۳ عنصر سرمنشاء فتنه سال ۸۸ بودند.

 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در این خصوص دستگاه قضایی کشور به هر دلیل و یا مصلحتی با سران فتنه برخوردی نداشته است اما بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران به طور رسمی و برای اولین بار اعلام می‌کند که مشغول تنظیم کیفرخواست حقوقی خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی است و این کیفرخواست تا ۱۶ آذر امسال تنظیم می‌شود که این امر نقطه آغازی برای اقدام جدی قوه قضائیه در برخورد با سران فتنه خواهد بود.

 

اما فحشنامه انجمن تهران در پاسخ به این اظهارات دانشجویان مطرح شده است و رسما دانشگاه را به اغتشاش تهدید کرده است.

 

 

 
 


مدعی قانون‌مداری صادرکننده بیانیه‌هایی به رنگ "سیا "

 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتخابات دهم ریاست جمهوری در پیش و پس از 22 خرداد با حجم انبوهی از بیانیه‌‌ها و نامه‌های سرگشاده همراه بود که از این جهت با دوره‌های پیشین انتخابات ریاست جمهوری قابل مقایسه نیست.

 

برای واکاوی حوادث و فتنه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری 88 برآنیم که ساختار، شاکله و اهداف مسببین این غائله که هزینه‌های گزاف مادی و معنوی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در بر داشته‌اند را مورد بررسی قرار دهیم. از همین رو پس از بررسی " شکل‌گیری و برخی مؤلفه‌های ایدئولوژی تجدیدنظرطلبان "، " راهبرد تبلیغاتی و گفتمان انتخاباتی میرحسین موسوی "، " گفتمان محمود احمدی‌نژاد از انتخابات نهم تا دهم ریاست‌جمهوری "، "بررسی نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری با روش "تحلیل گفتمانی " و "شواهد آگاهی جبهه دوم خرداد از سلامت انتخابات " به فصل هفتم یعنی " شورش بر جمهوریت " می‌پردازیم:

آغاز فتنه و صدور بیانیه‌ها

انتخابات دهم ریاست جمهوری در پیش و پس از 22 خرداد با حجم انبوهی از بیانیه‌‌ها و نامه‌های سرگشاده همراه بود که از این جهت با دوره‌های پیشین انتخابات ریاست جمهوری قابل مقایسه نیست. در این باره باید توجه داشت که شیوه صدور بیانیه‌های مسلسل از آموزش‌ها و توصیه‌های نظریه‌پردازان انقلاب مخملی بود.
گذشته از کمیت بالای این مکتوبات آنچه در وهله نخست از اهمیت برخوردار است و در این گفتار مورد بررسی قرار می‌گیرد، محتوای این متون و کیفیت آنهاست. اهداف و انگیزه‌های نگارش چنین مکتوباتی به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است. اما پرسش‌های دیگری که باید به آنها توجه داشت، پرسش از تأثیرات این نوشته‌ها در فرایندهای اجتماعی و سیاسی در ابعاد داخلی و خارجی است. سپس باید به انطباق این مکتوبات با عقلانیت، قانون‌مداری، اصول دمکراسی و آموزه‌های دینی پرداخت.
در واقع با تحلیل این موارد سپس می‌توان درباره این موضوع داوری کرد که در پس این قلم‌فرسایی‌ها چه اندازه منافع ملی مورد توجه قرار گرفته است. در گفتار پیش‌رو تلاش می‌شود گزارشی از مهم‌‌ترین بیانیه‌های سیاسی صادر شده به همراه برخی نامه‌های سرگشاده که در روزهای پیش و پس از انتخابات منتشر شده‌اند، ارائه شود. مقصود آن است که ضمن تحلیل انگیزه‌های نگارش چنین مکتوبات و آثاری که در پی داشته‌اند، محتوای آنها را با اصول قانون‌مداری، دمکراتیک، عقلانیت و دین‌‌مداری بسنجیم.

نوشته‌های موسوی آغازگر فتنه

در میان افرادی که نوشته‌ها و رفتار آنها باید مورد بررسی قرار گیرد، قطعاً موسوی از مهم‌ترین آنهاست. سخنان و مطالب موسوی در رادیکالیزه ساختن فضای جامعه نقش مهمی بر عهده داشت که این موضوع تنها به پس از انتخابات مربوط نمی‌شود.
به طور مثال موسوی در بیانیه‌ای که در سیزدهم خرداد منتشر می‌کند، می‌نویسد: "اینک که به خواست خداوند و اراده سبز شما، امواج امیدواری گوشه گوشه ایران بزرگ را فرا گرفته و صبح پیروزی بیش از پیش نزدیک می‌نماید، اخباری نگران‌کننده از برخی تحرکات و برنامه‌ریزی‌های محفلی به گوش می‌رسد که ضرورت هوشیاری کامل شما را افزون می‌سازد. معدود افرادی که نه علقه‌ای به جمهوریت نظام دارند و نه به احکام منور اسلام دلبسته‌اند، از آنجا که رقابت قانونمند در برابر اراده شما را غیرممکن می‌یابند، در صدد بر هم زدن امنیت و آشفته کردن آرامش روانی جامعه‌اند تا قطار انتخابات سالم را از مسیر خود منحرف کنند. آنان که به بقای کشور و جمهوری اسلامی به گونه‌ای مشروط باور دارند، ظاهراً از ایجاد بحران‌هایی که دامنه آنها به انتخابات و ایام حاضر متوقف نخواهد ماند نیز ابا ندارند. اطمینان دارم که مردم و جوانان با هوشمندی، مجال شیطنت را از این افراد می‌گیرند و از هرگونه تنش که مطلوب آنان است پرهیز کرده و از دایره رفتاری که زیبنده جوان فهیم و با فرهنگ ایرانی است خارج نمی‌شوند. "
برخلاف محتوای ظاهری این نامه که دعوت طرفداران به "اجتناب از اغتشاش " بود، اما پیام اصلی بیانیه که در قالب چهره "مظلوم‌نمایانه " صورت می‌گرفت، نوعی رادیکالیزه کردن فضای انتخابات بود. اینکه ادعا شود "برخی تحرکات و برنامه‌ریزی‌های محفلی " از سوی رقبا برای برهم زدن امنیت و آرامش جامعه در حال وقوع است، جز رادیکال‌تر ساختن طرفداران و هیجانی ساختن آن دستاورد دیگری نخواهد داشت.
رادیکالیسمی که زاییده مظلوم‌نمایی است. در این بیانیه رقیب، شخصیتی بی‌هویت، ریاکار و قدرت‌طلب معرفی شده است که نه به "جمهوریت " اعتقاد دارد و نه به "اسلام ". آنچه برای او مهم است تنها "قدرت " است و تنها به این شرط است که بقای "جمهوری اسلامی " را می‌خواهد و لذا برای حفظ آن از هیچ عملی فروگذار نخواهد کرد. اما این بیانیه به این پرسش پاسخ نمی‌دهد که چرا زمانی که دو جبهه خود را پیروز انتخابات می‌دانند باید به خشونت و بر هم زدن امنیت جامعه روی بیاورند. یعنی رویکردی که جبهه دوم خرداد پس از انتخابات اتخاذ کرد. 

توهم پیروزی عاملی برای تعویق اغتشاشات

در واقع همان‌طور که این بیانیه رقیب را متهم به برنامه‌ریزی برای "اغتشاش " می‌کند، رقیب نیز پیش از انتخابات همین تصور را از جبهه دوم خرداد داشت. اما چیزی که موجب شد اغتشاشات سیاسی به پس از انتخابات به تعویق بیفتد، احتمال پیروزی بود. به عبارت دیگر ناآرامی‌هایی که از سوی جبهه دوم خرداد به بعد از انتخابات موکول شد به دلیل احتمال پیروزی در انتخابات بود. زیرا بیم آن بود که اگر این ناآرامی‌ها پیش از رأی‌گیری آغاز شود احتمال پیروزی به خطر بیفتد.
در این بیانیه، موسوی همچنین خواهان سلامت در برگزاری انتخابات می‌شود. اظهار نگرانی کردن در سلامت انتخابات چنان که پیشتر نیز گفته شد از محورهای اصلی تبلیغات آن جبهه بود که از سال 1387 آغاز شده بود. اهداف این محور تبلیغاتی را در سه موضوع می‌توان جمع‌بندی کرد:
1. بیم واقعی در صورتی که آرا بسیار به یکدیگر نزدیک باشد.
2. مظلوم‌نمایی به منظور کسب آرای بیشتر.
3. بهره‌برداری برای حوادث پس از انتخابات در صورت شکست.
به کارگیری راهبرد "مظلوم‌نمایی " در بسیاری از رفتارهای تبلیغاتی ستاد موسوی نمایان بود. در واقع تبلیغ فراوان برای متهم‌سازی رقیب به "بی‌ادبی " از نمونه این تلاشها بود. موسوی در ساعت‌های واپسین مانده به انتخابات نیز از این سیاست بهره می‌برد و بارها صدا و سیما را متهم به جانبداری از رقیب می‌کند. موسوی طی یک بیانیه نارضایتی خود را از اینکه صدا و سیما برای احقاق حقوق نامزد رقیب او نوزده دقیقه زمان به وی اختصاص داده‌ است،‌ ابراز می‌دارد.
در طول مناظره‌های انتخاباتی در غیاب احمدی‌نژاد بارها در مناظره‌هایی که رقبا داشتند، آنان بدون آن که به مناظره با یکدیگر بپردازند به مناظره با شخص غایب می‌پرداختند. این رویکرد که بارها با تذکر مجری برنامه مبنی بر ایجاد حق برای پاسخگویی شخص غایب مواجه شده بود، از سوی رقبا نادیده گرفته شد.
بر همین اساس و طبق قانون یاد شده هر کدام از نامزدها از دقایقی برای پاسخگویی به مطالبی که در غیاب آنها ارائه شده بود، برخوردار شدند که در این میان فرصت احمدی‌نژاد به دلیل آن که دیگران بیشتر در غیاب او سخن می‌گفتند، بیشتر بود. موسوی با آن که این قانون را در مناظره‌ها پذیرفته بود،‌ اما به هنگام اجرایی شدن آن، چنین قانونی را بهانه‌ای برای مظلوم‌نمایی و جانبدار معرفی کردن صدا و سیما قرار داد. در بیانیه موسوی که به این منظور انتشار یافته، چنین آمده است:
ملت شریف ایران، هموطنان عزیز! همان‌گونه که شاهد بودید در مناظره‌های تلویزیونی،‌ نامزد حاکم به جای طرح برنامه‌های خود و نقد برنامه‌های طرف مناظره‌اش با توسل به شگردهای مغالطه‌آمیز، اشخاص حاضر و حتی غایب در مناظره را به شدیدترین وجه همراه با بدترین هتاکی‌ها مورد اتهام‌های گوناگون قرار داد... متأسفانه سازمان صدا و سیما در اقدامی تبعیض‌آمیز به فرد خاطی که در طول مدت انتخابات برخلاف قانون تمامی امکانات دولتی از جمله تمام شبکه‌های صدا و سیما را در اختیار داشت با اختصاص وقتی اضافه در آخرین ساعات مجاز تبلیغات به بهانه نقد طرف‌های مناظره‌اش از برنامه و عملکرد دولت، بار دیگر فرصتی را در اختیار نامزد حاکم گذاشت تا مجدداً به جای تصحیح و جبران خطاهایش سیلی دیگر از تهمت‌های ناروا را متوجه رقبای انتخاباتی و افراد غایب کند و کمتر از دو دقیقه (101 ثانیه) زمان را برای پاسخگویی اینجانب منظور داشت که شوخی تلخی بود.
اینجانب ضمن اعتراض به این شیوه برخورد تبعیض‌آمیز و ناجوانمردانه، همه این اقدام‌ها را ناشی از یقین نامزد حاکم و اتباعش به شکست در یک انتخابات سالم و عادلانه می‌دانم و اطمینان دارم مردم، با حضور سبز خود در پای صندوق‌های رأی قاطعانه و در کمال آرامش پاسخ همه این ناروایی‌ها را خواهند داد.(1)

گذشته از آنکه در این بیانات همانند بسیاری از بیانات دیگر، موسوی از موضع ادب و اخلاق حجم بالایی از اتهامات را به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد می‌سازد، اما نکته قابل توجه این است که وی به رغم قانون وحقوق تعیین شده افراد سعی دارد آن را ظلم و تبعیضی علیه خویش جلوه دهد.

متهم ساختن بسیاری از نهادهای جمهوری اسلامی از قبیل صدا و سیما، شورای نگهبان، دولت، بسیج و سپاه، نه تنها در ایام انتخاباتی، که در روزهای نخست سال 88 نیز مورد توجه این ستاد بود. تجمع اعضای این ستاد در مقابل صدا و سیما به منظور جانبدارانه نشان دادن این سازمان هفته‌ها پیش از آغاز تبلیغات بیانگر آن بود که "مظلوم‌نمایی " از راهبردهایی است که جریان مذکور در انتخابات از آن بهره خواهد برد.

موسوی در روز انتخابات ضمن برگزاری نشست خبری در رفتاری غیرقانونی خود را پیش از پایان انتخابات پیروزی رقابت‌های انتخاباتی معرفی کرد. او همچنین در این روز پیشاپیش بیانیه‌ای هم مبنی بر پیروزی خود صادر کرد. جالب اینجا بود که وی در این اظهارات که خود را پیروز می‌نامید به جای آن که از ابعاد و دلایل پیروزی خویش سخن بگوید، بیش از هر چیز درباره تخلف در انتخابات و پی‌گیری این تخلف‌ها سخن گفت. متن کامل بیانیه موسوی در 22 خرداد چنین است:
به نام خدا. مردم شریف ایران! ضمن تشکر از حضور پرشور و استقبال گسترده شما از انتخابات ریاست جمهوری، به اطلاع می‌رساند طبق گزارش‌ها و مستندات واصله علی‌رغم تخلفات و کارشکنی‌های متعدد و نارسایی‌های گسترده، مستندات واصله حاکی از آن است که رأی اکثریت قاطع مردم متوجه این خدمت‌گزارشان بوده است. از مسئولان امر می‌خواهم در شمارش آرا نهایت دقت را بنمایند و اعلام می‌کنم در غیر این صورت از همه امکانات قانونی برای احقاق حقوق حقه ملت ایران اقدام خواهم کرد. همین جا فرصت را مغتنم می‌شمارم و از ملت شریف ایران می‌خواهم آماده برگزاری جشن پیروزی در شامگاه میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) باشند.(2)

گرچه موسوی خود را پیروز نامید؛ اما در اظهارات وی - چه مطالبی که در بیانیه آمد و چه آنهایی که در نشست خبری ذکر شد - علامت‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد وی در اعماق درونی، خود را پیروز نمی‌داند. او هیچ‌گاه اعتماد به نفس یک شخصیت پیروز را نداشت. تردید در کلمات او بیشتر از واژه‌های پیروزی خود را به رخ می‌کشید.

او بیشتر از آن که از پیروزی بگوید متناسب با تبلیغات چند ماه گذشته جبهه دوم خرداد از "صیانت از آرا " و "پیگیری تخلفات " سخن گفت. با وجود این، پرسش بسیار مهم این بود که اگر وی خود را واقعاً پیروز انتخابات می‌دانست چه نیازی داشت که آن را به طور غیرقانونی زودتر اعلام کند. آن هم در ظهر روز انتخابات که تا پایان رأی‌گیری زمان زیادی باقی بود؟ در واقع، چنان که روشن است این قضاوت زودهنگام بیش از آن که جمله‌ای خبری باشد، جمله‌ای انشایی بود و بیش از آن که مژده‌ای برای طرفداران وی باشد، نوعی رفتار سیاسی بود که رفتارهای بعدی جبهه دوم خرداد در روزهای بعدی هدف از آن را تببین می‌کرد.

در واقع،‌ همین اعلام نتیجه زودهنگام به نفع خود و تبعیت نکردن از روش‌های قانونی با هدف برپایی اعتراض‌های خیابانی بعدی بود که موجب شد بسیاری از تحلیل‌گران از این حوادث به عنوان "انقلاب مخملی " یا "انقلاب رنگی " یاد کنند. چرا که نه تنها این دو روش از ارکان انقلاب مخملی به شمار می‌آید بلکه استفاده از موج رنگی که جبهه اصلاحات از آن بهره برد نیز یکی از نمادهای انقلاب مخملی و رنگی به شمار می‌آید.

با توجه به شواهد پیش از انتخابات و نوع تبلیغات هجومی و شالوده‌شکنانه جبهه اصلاحات، تردیدی وجود نداشت که اگر نتیجه انتخابات دلخواه این جریان نباشد، آنها به سادگی سر تسلیم فرو نخواهند آورد. اما با فاصله و اختلاف یازده میلیونی میان نفر نخست و شخص بعدی این احتمال وجود داشت که به دلیل فاصله زیاد، روند تهاجمی گذشته که وعده تخلف در انتخابات را داده بود به دلیل دلسرد شدن ادامه نیابد. در حالی که چنین نشد و این جبهه به جای پذیرش رأی اکثریت یا اعتراض به شیوه قانون‌مند طریق رادیکالی اعتراض‌های خیابانی را با هدف ابطال انتخابات و نیز برخی مطالبات جانبی برگزید که معنایی جز "انقلاب مخملی " نداشت.

موضوعی هم که به این خواست افراطی و غیرقانونی یاری می‌رساند بیانیه‌های موسوی، کروبی، خاتمی و تشکل‌هایی نظیر مجمع روحانیون مبارز و جبهه مشارکت بود. در واقع "انقلاب رنگی " چیزی جز ساقط کردن دولت برخاسته از اراده اکثریت،‌ به بهانه "وقوع تقلب " و به واسطه رفتارهایی چون نافرمانی مدنی و اعتراض‌ها و تجمعات خیابانی که همان تبلور سیاست "فشار از پایین و چانه‌زنی در بالا " بود، معنای دیگری نداشت. 

بدعت‌های سیاسی

تقاضای ابطال انتخابات، بر هم زدن قوانین انتخاباتی کشور، ایجاد بدعت‌های سیاسی غیرقانونی و حذف رقیبی که با اکثریت آرا به پیروزی دست یافته است، خواسته‌هایی بود که در صورت موفقیت به معنای پیروزی انقلاب رنگی تلقی می‌شد. انقلاب رنگی مطابق وقایعی که در برخی کشورها مانند گرجستان، اوکراین و قرقیزستان رخ داد نیز همین معنا را افاده می‌کرد. با این تفاوت که در آنجا نتیجه داد و در ایران ابتر ماند.

تصمیم پیگیری رفتار غیرقانونی پس از انتخابات در جلسه 23 خرداد با حضور هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، موسوی، کروبی و حسن خمینی گرفته شد. جمع‌بندی شرکت‌کنندگان در این جلسه در مصاحبه‌ای بر زبان جوان‌ترین عضو این جلسه نمایان شد که: "انتخابات باید باطل شود. " لذا موسوی در بیانیه‌ای که پس از اعلام نتایج انتخابات منتشر می‌کند، چنین می‌آورد:
نتایجی که برای دهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد بهت‌آور است. مردمی که در صف‌های طولانی اخذ رأی شاهد ترکیب آرا بودند و خود می‌دانند که به چه کسی رأی داده‌اند با حیرت تمام به شعبده‌بازی دست‌ان�

 



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

 


 


 

یکی از اعضای مرتبط با ستاد موسوی که به دستور گروهک نفاق، نام "بنیامین" را برای پوشش فعالیت‌های خود برگزیده بود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. 

بنیامین در جریان آشوب‌های پس از انتخابات نقش ساماندهی و عملیاتی کردن برنامه‌ها از جمله راه‌اندازی آَشوب‌ها و درگیری‌های خیابانی را بر عهده گرفته بود که سابق بر این، وی در جریان یکی از آشوب‌های خیابانی در تیرماه 88 از سوی ناجا دستگیر و پس از گذشت یک هفته آزاد شد.

بنیامین پس از آزادی، مورد توجه یکی از عناصر اصلی گروهک نفاق در ستاد موسوی که هم‌اکنون متواری می‌باشد،‌ قرار گرفت و از سوی وی به گروهک مذکور معرفی شد.

سرپل گروهک نفاق در خارج کشور نیز بلافاصله با وی ارتباط برقرار کرده و پس از طی دوره‌های آموزشی ویژه از جمله کد رمز و ... بنیامین را برای برنامه‌های بعدی این گروهک آماده کرد.

وی از سوی گروهک نفاق ماموریت‌هایی را بر عهده گرفت و در اولین اقدام با سوءاستفاده از برخی فریب‌خوردگان حوادث پس ازانتخابات شبکه‌ای مخفی را تشکیل داد و درصدد اجرای ماموریت‌های محوله از سوی این گروهک برآمد.

تاریخ انتشار : 15 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کمالی

خاتمی:بایدازهاشمی‌استفاده‌کنیم
به گزارش جوان آنلاین، دراین جلسه که با حضور سید محمد خاتمی برگزارشد حاضرین تاکید کرده اند که باید برنامه ریزی اصلاح طلبان در مقطع کنونی«دقیق» و «هوشمندانه» بوده و با نگاه به آینده باشد.

در این جلسه به بحث تحریم ها و هدفمند کردن یارانه ها پرداخته شده و با تاکید بر اینکه آستانه تحمل جامعه بزودی کاهش خواهد یافت، گفته شده است که عن قریب اتفاقاتی در کشور خواهد افتاد و با توجه به این که دولت در عملیاتی کردن طرح هدفمند کردن هم ضعف دارد این مساله به ما کمک می کند که امیدوار باشیم.

همچنین در این جلسه یکی از حاضرین گفته است، با توجه به این مسائل اگر حرکت دیگری از جنس انتخابات اتفاق بیفتد این دفعه برای حاکمیت آن را ویرانگر خواهیم کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه به چگونگی استفاده از ظرفیت ها پرداخته شده و سید محمد خاتمی به توضیحاتی دراین زمینه پرداخته است.

وی با تاکید براینکه هاشمی رفسنجانی چندان برای اصلاح طلبان خوشایند نیست گفته است، بهر حال ایشان ظرفیتی برای ما می باشد که باید از وی استفاده کنیم و برنامه هایی نیز بین ما وجود دارد.

خاتمی همچنین با بیان اینکه هاشمی ما را به آینده امیدوار کرده، از به وقوع پیوستن یک اتفاق بزرگ طی ماه های آینده خبر داده و گفته است: ما باید منتظر یک اتفاق بزرگ باشیم بیایید طوری صحنه را مدیریت کنیم که از جامعه عقب نیفتیم، معتقدم که این اتفاق بزرگ بدست هاشمی رفسنجانی است.
 
 


بایدبه‌فکرانتخابات‌مجلس‌آینده‌باشیم
مهم ترین اظهارات سید شهاب‌الدین صدر در چهارمین نشست وحدت اصولگرایان خراسان رضوی که در دفتر حزب موتلفه اسلامی در مشهد برگزار شد را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید.

*در این چند سال که در مسیر امام و رهبری حرکت کرده‌ایم، در بعضی جاها مرتکب اشتباهاتی شده‌ایم و از راه درست فاصله گرفتیم، بنابراین باید آسیب شناسی کنیم و ببینیم چه اشتباهاتی را انجام داده‌ایم.

* سفر رهبر معظم انقلاب به قم در واقع همگرایی مرجعیت و علما بود و امروز بهترین کار برای مقابله با تحریم، توطئه و فتنه‌ ایجاد وحدت است.

* با وحدت، جبهه اصولگرایی به اهداف خود می‌رسد؛ در گذشته خط قرمز هایی وجود داشت، ولی امروز باید این خط قرمزها بازنگری شود؛ اگر به پیام‌های مقام معظم رهبری توجه کنید در هر پیامی ایشان به نحوی تذکر فتنه را می‌دهند.

*امروز در مسیری که حرکت می‌کنیم شاخص باید رهبری باشد و اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، باید با در نظر گرفتن شاخص و رهنمودهای مقام معظم رهبری کنار گذاشته شود.

*اکنون تنها راه نجات ما وحدت و همگرایی است، باید آسیب شناسی کنیم تا دوباره مرتکب اشتباه نشویم و اگر کسی مرتکب اشتباهی شده است، باید تجدیدنظر کند و مسیر امام و رهبری را در پیش بگیرد.

*وقتی شاخص ما مقام معظم رهبری باشد، تکلیف ما روشن است پس نیازی به تفسیر رای نیست؛ هر کجا در طول این سال‌ها وحدت داشتیم آمریکا و دیگر کشورها نتوانستند کاری انجام دهند، ولی اگر اختلاف وجود داشته باشد، آسیب‌پذیر می‌شویم.

* در حال حاضر باید به فکر انتخابات مجلس آینده باشیم چرا که با وحدت و همگرایی یکپارچه می‌توانیم دوباره مجلسی اصولگرا داشته باشیم این در حالی است که اگر تمرکز را از این موضوع برداشته و به بحث انتخابات ریاست جمهوری معطوف کنیم، اختلاف‌ها بروز می‌کند.

* جریان رقیب ساکت ننشسته است، جریان اصلاحات در حال برقراری پل‌های ارتباطی است، باید وحدت و یکپارچگی داشته باشیم تا جریان رقیب نتواند میدان گردانی کند.

* مجلس ما، مجلس خوبی است و این به برکت انقلاب و مقام معظم رهبری است
 
 


تذکررهبرانقلاب‌به‌مهريه‌همسر‌كواكبيان
به گزارش جوان مصطفی کواکبیان،‌نماینده اصلاح طلب مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه ناگفته‌های زیادی ازماجرای عقد و ازدواجش در محضرمقام معظم رهبری دارد به جوان گفت: در سال 61 به همراه چند نفراز دوستان که همگی قصد تشکیل زندگی را داشتیم، برای ازدواج و قرائت خطبه عقد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان در ابتدا از تمامی آقایان حاضر در جلسه میزان مهریه توافقی با همسرانشان را پرسیدند.
وی ادامه داد: همه افراد به ترتیب مهریه خود را اعلام کردند تا اینکه نوبت به من و همسرم رسید، در این لحظه من با همان شور و شوق دوران جوانی و برای اینکه هرچه سریع‌تر وضعیت ازدواجم مشخص شود، با صدای بلند گفتم:« مهریه ما 200 هزار تومان است» این در حالی بود که مهریه زوج‌های دیگر در آن روز در حد یک جلد المیزان یا چند شاخه گل خلاصه می‌شد.
به گفته این نماینده مجلس بعد ازاعلام میزان مهریه رهبرانقلاب تأملی کردند و به یکباره رو به من و همسرم فرمودند: من خطبه شما را نمی‌خوانم، بروید با مهریه متعارف بیایید.
کواکبیان در پاسخ به این پرسش مبنی بردلایل انتخاب مهریه 200هزار تومانی آن هم در سال 61 اظهار داشت: برادرم چند سال قبل از ازدواج من درجبهه شهید شد و در زمان حیات برادرم تأکید فراوانی به این میزان مهریه برای دوام زندگی داشت، چراکه این نوع مهریه را موجب دوام و پایداری زندگی یک زوج جوان می‌دانست.
به احترام برادر شهیدم مهریه 200 هزار تومانی را توافق کردیم
عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه من و همسرم به احترام برادر شهیدم مهریه 200 هزار تومانی را توافق کردیم، خاطرنشان کرد: در زمان خواندن خطبه عقد در محضرمقام معظم رهبری علت انتخاب این مهریه را به صورت کامل توضیح دادم و گفتم که به خاطر شهید شدن برادرم و برای اینکه نظر یک شهید محترم شمرده شود، این مهریه را انتخاب کرده ام، رهبر انقلاب هم ضمن توصیه به مهریه 14 سکه‌ای سرانجام خطبه عقد من و همسرم را قرائت کردند.
مهریه 14 سکه‌ای در راستای نظر مقام معظم رهبری است
به باورکواکبیان نظرمقام معظم رهبری درباره میزان مهریه زوج‌های جوان همواره آسان گرفتن مهریه و ازدواج به هنگام است که این موضوع در دیدارهای مختلف ایشان و صحبت با زوج‌های جوان مشخص است.
این نماینده مجلس با اشاره به طرح ملی مهریه 14 سکه‌ای که از طرف سازمان ملی جوانان مطرح شده است، اظهار امیدواری کرد: این طرح و برنامه‌های مشابه زمینه ساز ترویج ازدواج آسان، به هنگام و با مهریه‌های متعارف باشد.
راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج در3 فاز اصلی خلاصه می‌شود
نماینده مردم سمنان در مجلس معتقد است که راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج در کشور درسه فاز اصلی خلاصه می‌شود که درابتدا ایجاد و گسترش اشتغال برای جوانان، در مرحله دوم بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها و درنهایت آسان گرفتن ازدواج توسط جوانان است.
کواکبیان ضمن تأکید به مرحله سوم و آسان گرفتن ازدواج توسط جوانان خاطرنشان کرد: جوانان توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ازدواج را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.
 
 


مرور اخبار بهارستان در روزنامه هاي امروز؛
آنچه در ميان اين اظهار نظرهاي كاملا سياسي مفقود است و سخني از آن به زبان رانده نمي‌شود، ضرورت وحدت براي حل و رفع اين مشكلات است. امروز قوه مقننه را اكثريت اصولگرايان تشكيل مي‌دهند و قوه مجريه كشور هم در اختيار اصولگرايان است.بي‌شك آيندگان در قضاوت خود از اين سال‌ها به عنوان دوران زمامت اصولگرايان ياد مي‌كنند و مجموعه كارهاي مثبت و منفي را در كارنامه مجموعه‌اي به نام اصولگرايان ثبت و ضبط مي‌كنند.
سرویس مجلس:  اظهارات علی لاریجانی و علی مطهری دو نماینده اصولگرای مجلس هشتم بیش از سایر اخبار مجلسیان در مطبوعات امروز انعکاس داشته است.

لاریجانی که اواخر هفته گذشته را در قم، حوزه انتخابیه خود به سر می برد، روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت.

روحانیت توسط دعا نویس ها تخریب می شود(جهان صنعت)، وظیفه داریم در مقابل انحرافات بایستیم(ابتکار)، حوزه‌های علمیه باید عطش معنوی جامعه را برطرف کنند(کار و کارگر) از جمله عناوینی است که روزنامه ها از میان سخنان وی برگزیده اند.

در این بین روزنامه کیهان به انعکاس سخنان علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت محدث قمی در مرکز فقهی ائمه اطهار پرداخته است و روزنامه مردمسالاری ، حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بزرگ مبلغان مذهبی در مدرسه فیضیه قم را در کانون توجه خود قرار داده و پاسخ وی به طلبه ای که از وی پرسیده بود چرا اسامی دانشمندان را به شورای امنیت اعلام می کنید؟،را منعکس کرده و به نقل از وی می نویسد: اسامی را ما به شورای امنیت نمی دهیم، آنها خود در قطعنامه ها آورده اند و بعد به تروریست ها می دهند تا آنها را ترور کنند.

از سوی دیگر روزنامه رسالت سخنان رئیس مجلس در همایش مسئولان هیأت های مذهبی قم را در اخبار خود انعکاس داده و به نقل از وی نوشت: سنت عاشورایی در ایران رکنی برای بیداری ملت ماست. وی خطاب به مسئولان هیأت های مذهبی قم گفت: کار شما یک کار اساسی است که فقط مربوط به احساسات نیست.

آغاز زودهنگام رقابت های انتخاباتی

گسترش زمزمه انتخابات در میان اصولگرایان از دیگر موضوعاتی است که روزنامه های امروز به آن پرداخته اند.

«تهران امروز» با بازخوانی سخنان مرتضی آقاتهرانی و شهاب الدین صدر می نویسد: در ادامه بحث‏هاي افراد و چهره‏هاي شاخص جريان اصولگرا در خصوص وحدت همه‏جانبه و آمادگي كامل براي انتخابات مجلس نهم، مرتضي‏آقاتهراني و شهاب‏الدين صدر، دو عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس نيز خواستار وحدت اصولگرايان براي رسيدن به اهداف اين جبهه شدند. مرتضي آقاتهراني، معلم اخلاق كابينه نهم و چهره شاخص حامي دولت با اشاره به فعاليت اصولگرايان با اعتقاد به اينكه فعاليت جدي انتخاباتي از هم اكنون توسط اصولگرايان آغاز نشده است، گفت: به نظر مي‌رسد كه تنها حرف اين موضوع در ميان است، البته بايد اصولگرايان زودتر به فكر تمهيدات لازم باشند و فعاليت‌هاي خود را آرام آرام آغاز كنند.

در همين حال، سيد شهاب‌الدين صدر نيز درباره لزوم وحدت اصولگرايان گفت: امروز تکليف ما اين است، به جاي اين‌که به حاشيه بپردازيم، تحت شاخص مقام معظم رهبري حرکت کنيم. در اين چند سال که در مسير امام و رهبري حرکت کرده‌ايم، در بعضي جاها مرتکب اشتباهاتي شده‌ايم و از راه درست فاصله گرفتيم، بنابراين بايد آسيب‌شناسي کنيم و ببينيم چه اشتباهاتي را انجام داده‌ايم.

«تهران امروز» در ادامه تحلیل خود از موضع گیری های نمایندگان اصولگرا می نویسد: بنابر برخي خبرهاي غير رسمي فعاليت‌هاي غيرعلني در سطح برنامه‌ريزي‌ها و رايزني‌هاي معطوف به انتخابات آينده از هم اكنون توسط برخي جريان‌هاي سياسي كليد خورده است. فارغ از تحليل‌هاي مختلفي كه در باب ضرورت وحدت اصولگرايان بيان شده، برخي از اظهار نظرها درباره وحدت اصولگرايان معطوف به انتخابات مجلس نهم و رياست‌جمهوري يازدهم است.

در حقيقت آنچه از فحواي اين قبيل سخنان برداشت مي‌شود، چيزي نيست جز اولويت دادن به كسب اكثريت مجلس آينده.به تعبيري هدف از وحدت اصولگرايان، در سطح يك هدف كاملا سياسي تقليل يافته به‌گونه‌اي كه تنها نتيجه مترتب بر وحدت، فتح كرسي‌هاي سبز بهارستان در گام اول و ماندن در پاستور در مرحله بعدي است. اين در حالي است كه در همين شرايط فعلي و حال حاضر، هم اكثريت مجلس از آن اصولگرايان است و هم قوه مجريه در اختيار طيفي از نيروهاي مجموعه اصولگرايان است.با اين وصف هدف تعيين شده براي وحدت اصولگرايان همين حالا هم محقق شده و نتيجه مترتب بر اين وحدت حاصل شده است.

 
اما با اين حال برخي مشكلات و بخصوص برخي اختلاف نظرها در بين اصولگرايان و به‌ويژه دولت و مجلس وجود دارد كه دود آن به چشم مردم مي‌رود.آنچه در ميان اين اظهار نظرهاي كاملا سياسي مفقود است و سخني از آن به زبان رانده نمي‌شود، ضرورت وحدت براي حل و رفع اين مشكلات است. امروز قوه مقننه را اكثريت اصولگرايان تشكيل مي‌دهند و قوه مجريه كشور هم در اختيار اصولگرايان است.بي‌شك آيندگان در قضاوت خود از اين سال‌ها به عنوان دوران زمامت اصولگرايان ياد مي‌كنند و مجموعه كارهاي مثبت و منفي را در كارنامه مجموعه‌اي به نام اصولگرايان ثبت و ضبط مي‌كنند.

«ابتکار» نیز ارزیابی فعالیت اصلاح طلبان را از دید آقا تهرانی انعکاس داده و به نقل از وی نوشته است: «راه برگشت و توبه برای اصلاح طلبان باز است». در مقابل روزنامه «مردمسالاری» ، نیز سخنان آقا تهرانی را در صدر اخبار خود قرار داده ولی  تیتر «جریان اصلاح طلبی را نمی‌توان انکار کرد» را برای سخنان معلم سابق دولتی ها برگزیده است.

در سویی دیگر محمد حسین فرهنگی بر این عقیده است که اصولگرایان پیش از ورود به انتخابات مجلس باید به همگرایی کامل برسند.روزنامه حزب الله بدون توجه به سخنان آقاتهرانی و صدر، به نقل از این عضو هیأت رئیسه مجلس می نویسد: با وجودی که نقش جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس نهم بسیار موثر است اما جامعتین تنها به دنبال چارچوب های کلی هستند تا اینکه بخواهند به مصداق ها بپردازند.

صراحت لهجه علی مطهری و تمجید و تقدیر فرهنگ آشتی از وی

علی مطهری همچون روزهای استیضاح علی کردان جلودار منتقدین درباره اظهارات روزهای گذشته محمود احمدی نژاد درباره این مرحوم بود.

«اصولگرایان باید دو فهرست جداگانه برای مجلس ارائه کنند» (آرمان)، «رئیس جمهور نمی تواند متولی اصولگرایان باشد» (مردمسالاری) و «احمدی نژاد و مشایی از دایره اصولگرایی خارج شده اند» از جمله عناوینی است که روزنامه های امروز برای سخنان علی مطهری برگزیده اند.
سخنان این نماینده سرشناس مجلس هشتم که معتقد است، اساساً دخالت دولت در انتخابات مجلس کار غلطی است و امام خمینی (ره) نیز تاکید داشتند که دولت در انتخابات مجلس دخالت نکند، با استقبال گسترده مطبوعات روبرو بوده است.

در بین فرهنگ آشتی در تحلیل خود، به تجلیل از شجاعت و آزادگی او می پردازد و می نویسد: « دکتر علی مطهری روزهای شلوغی را پشت سر گذرانیده ولی گویا روزهای سخت تری را پیش روی خود دارد. اصولگرایی که جامعه اصولگرایی اش او را نه تنها از صراحت لهجه اش بازنداشته که از هم کیشان خود، صریح اللهجه تر کرده است. صراحتی که به راحتی به رییس جمهور و اعوان و انصارش را به چالش کشانیده است و هر آنچه را که یقین دارد درست است بر زبان جاری کرده است.»

و در ادامه با یاد خاطره پدر شهیدش می نویسد:  فرزند آیت الله مطهری از روزی که پایش به پارلمان ایران رسیده است، نشان داده است که هرگز اهل دیدن را ندیدن کردن و محافظه کاری نیست. علی مطهری شاید تنها رقیب رادیکالیستهای راست ایران است که یکه و تنها در تلاش است تا در برابر انحراف ها و ابتذال ها بایستد و در این میان دو قطبی چپ / راست و یا اصلاح طلب / اصولگرا برایش فرقی نمی کند. مطهری نماینده امروز جریان سوم سیاسی ایران است که تمام هم و غمش، صرف «انتقاد بدون مصلحت» و «حمایت بی مزد» از مسولان است.
 
عوض حیدرپور نیز از نمایندگانی است که ماجرای رشوه 5 میلیون تومانی در زمان استیضاح کردان را افشا کرد، خطاب به رئیس جمهور می گوید:«اگر مدرکی وجود دارد آن را منتشر کنند». «آرمان» به نقل از این عضو کمیسیون امنیت ملی می نویسد: مرحوم کردان در آن تاریخی که از مجلس رای اعتماد می گرفت گفت:«نمی دانستم درباره مدرک دکترای بنده بحث خواهد شد والا همینطور که فوق لیسانسم را داده بودم مدرک دکترای خودم را هم می آوردم».

سایر عناوین روزنامه ها از بهارستان:

«بلا تکلیفی کارخانه سیمان در ایلام » تیتری است که «جوان» برای «صفحه ایران» خود برگزیده است.
علی عزتی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب زبان به انتقاد گشوده و از عدم اجرایی شدن مصوبات سفر استانی دولت به ایلام خبر می دهد.  موج بیکاری ناشی از نبود صنایع،کارخانه های بلاتکلیف در ابلام از دیگر مطالب انتقادی این نماینده است که در این روزنامه حامی دولت منعکس شده است.

روزنامه «ایران» نیز تنها به اظهارات حداد عادل درباره هدفمند شدن یارانه ها اکتفا کرده و همچون روزهای گذشته کمترین میزان اخبار خود را به بهارستان اختصاص داده است.

از دیگر عناوینی که روزنامه های امروز از اهالی بهارستان نقل کرده اند می توان به عناوین زیر اشاره کرد:

- دولت و مجلس درباره بودجه 90 مذاکره ای نداشته اند (همشهری)

- دولت و مجلس همچنان درگیر برنامه پنجم (ابتکار)

- داریوش قنبری: ترور برای تضعیف روحبه دانشمندان هسته ای (مردمسالاری)

- بروجردی: دشمن دانشگاه ها را هدف گرفته است(رسالت)

- سازدار: رسانه ها بهترین ناظر بر عملکرد مجلس هستند (حزب الله)
 
 


خانم كلينتون در زمان احوالپرسي من با پادشاه اردن ابتدا به من سلام كرد و من نيز بر اساس سنت اسلامي جواب سلام ايشان را دادم.
وزير امور خارجه در خصوص اخبار مطرح شده مبني بر احوالپرسي وزراي خارجه ايران و آمريكا در اجلاس منامه، گفت: خانم كلينتون در زمان احوالپرسي من با پادشاه اردن ابتدا به من سلام كرد و من نيز بر اساس سنت اسلامي جواب سلام ايشان را دادم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به منامه، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان امروز (شنبه) در حاشيه هفتمين نشست امنيتي گفت‌وگوي منامه در كنفرانس مطبوعاتي گفت: گفت‌وگوي منامه فرصتي است براي اينكه بتوانيم از دل اين گفت‌وگوها راهكارهاي مناسب براي ثبات و امنيت منطقه را استخراج كنيم.

وي در پاسخ به سؤالي درباره سوآپ سوخت با اشاره به گفت‌وگوهايي كه در يك سال گذشته در جريان بود، اظهار داشت: در خصوص اين گفت‌وگوها آقاي اوباما از آقايان لولا داسيلوا و اردوغان درخواست كرد كه با ايران مذاكره كنند و بحث مبادله را به تفاهم برسانند، اين كار صورت گرفت و بيانيه تهران صادر شد.

وزير خارجه افزود: مردم برزيل از اقدام آقاي لولا استقبال كردند و مدتي بعد در انتخابات اين كشور به كانديداي مورد نظر لولا راي دادند، همچنين آقاي اردوغان به خاطر اين ابتكار از سوي مردم تركيه مورد حمايت قرار گرفت و نظراتش در رفراندوم اين كشور راي آورد.

وي گفت: آقاي اوباما نيز مي‌توانست ضلع ديگر اين روند چندجانبه باشد اما متاسفانه روند تقابل را در پيش گرفت و به سوي قطعنامه حركت كرد و نتيجه‌اي به دست نياورد جز انتخابات ميان دوره‌اي آمريكا كه نتيجه‌اش را مي‌دانيد.
متكي با اشاره به اظهاراتش در اجلاس امنيتي منامه درباره همكاري‌هاي منطقه‌اي و تعميق روابط بين ايران و كشورهاي همسايه و عربي، اظهار داشت: در ذهن سياستمداران ايران تعامل مبتني بر همكاري اساس ديپلماسي و راهبرد در منطقه است و هر القا ديگري خلاف واقعيت منطقه است.
وي در خصوص مذاكرات ايران و گروه 1+5 كه قرار است طي روزهاي آينده در ژنو برگزار شود، گفت: بعد از فراز و نشيب چند ماهه اين گفت‌وگوها اين هفته در ژنو برگزار مي‌شود. ما همواره از رويكرد مبتني بر مذاكرات حمايت كرديم و اميدواريم اراده جدي زمينه‌ساز مذاكراتي سازنده در ژنو باشد.
خبرنگاري با اشاره به اظهارات روز گذشته كلينتون مبني بر اينكه قرار است مسئله هسته‌اي ايران در اين مذاكرات مطرح شود از متكي ارزيابي اين اظهارات را خواستار شد كه وي پاسخ داد: موضوعاتي كه در اجلاس مطرح خواهد شد خودش يكي از دستوركارهاست. يعني در ديدار نخست طرفين دستوركار جلسه مشترك را تعيين خواهند كرد.
وي در پاسخ به ادعاي آمريكايي‌ها درباره ايران اظهار داشت: آمريكايي‌ها بايد از تحولات يك دهه اخير درس‌هاي خوبي گرفته باشند، متهم كردن ديگران و چشم بستن بر اقدامات مداخله جويانه و ناامن كننده خود آمريكا در مناطق مختلف جهان رويكردي است كه به پايان راه خود رسيده است.
متكي اضافه كرد: آمريكا در منطقه ما هم به خاطر اعمال خودش و هم به خاطر حمايت‌هاي يك سويه از رژيم صهيونيستي به منبع نگراني و دغدغه در منطقه تبديل شده‌ است. آنها بايد پاسخگو باشند كه چرا بحران آفريني و بحران زايي در دستور كار ديپلمات‌هايشان در سراسر جهان قرار دارد. لذا من فكر مي‌كنم اين آمريكايي‌ها هستند كه بايد نسبت به رفع نگراني‌هاي ديگران از سياست‌هاي خود پاسخگو باشند.
وزير خارجه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه هيلاري كلينتون از پرونده هسته‌اي ايران ابراز نگراني كرده و همچنين اينكه گفت‌وگوي منامه فرصت خوبي براي تبادل اتهامات بين تهران و واشنگتن است، گفت: شما نظر خود را درباره حواشي گفت‌وگوي منامه بيان كرديد لذا من پاسخ خاصي در اين زمينه ندارم.
متكي در پاسخ به سؤالي در خصوص برخي اظهارات مبني بر اينكه كشورهاي حاشيه خليج فارس ايران را در زمينه هسته‌اي متهم مي‌كنند، اظهار داشت: آيا هر كس هر چه مي‌گويد بايد ديگران عمل كنند يا بايد قانوني وجود داشته باشد.
وي گفت: براساس قانون و ضوابط NPT همه كشورها حق برخورداري از فناوري هسته‌اي را دارند و ايران هم مستثنا نيست، بنابراين اجازه دهيد بر همه ما قانون حكم كند.
وزير خارجه با بيان اينكه تحريم‌ها تاثيري بر ما ندارد، تصريح كرد: مذاكره كردن موضع هميشگي ماست.
خبرنگاري لحن كلينتون در اجلاس منامه را آشتي جويانه توصيف كرد و از وزير خارجه پرسيد شما چگونه اين لحن را توجيه مي‌كنيد؟ كه وي پاسخ داد: بيان اين كلام كه حق جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از فناوري هسته‌اي از سوي كساني كه مي‌گفتند ايران نبايد به سوي انرژي هسته‌اي پيش برود يك گام به پيش است، البته اين اذعان، اذعان به مقررات NPT است اما بايد اين رويكرد گفتاري به رويكرد عملي تبديل شود. ما اذعان به اين حق را در آسمان‌ها نمي‌خواهيم بلكه در زمين مي‌خواهيم.
متكي در خصوص اخبار مطرح شده مبني بر احوالپرسي وزراي خارجه ايران و آمريكا در اجلاس منامه، گفت: خانم كلينتون در زمان احوالپرسي من با پادشاه اردن به من سلام كرد و من نيز بر اساس سنت اسلامي جواب سلام ايشان را دادم. مردم منطقه در ادب رفتاري‌شان شهره هستند اما در مورد بحث گفت‌وگو بين دو كشور آيا واقعا ديالوگ است يا مونولوگ است. متاسفانه آمريكايي‌ها در گفت‌وگو با برخي طرف‌ها راغبند. اگر طرف اهل ديالوگ نباشد.
وي با طرح سوالات مبني بر اينكه آيا تغييري در رويكرد اوباما طي دو سال گذشته در مسائل منطقه‌اي و آيا در افغانستان و فلسطين تغييري ايجاد شد گفت: در ساير موضوعات نيز همين طور است مردم از شعار تغيير استقبال مي‌كنند. اما قضاوت‌شان را بر عملكرد اشخاص و دولت‌ها مي‌گذارند.
وي افزود: ‌ما فكر مي‌كنيم سياست خارجي اوباما ادامه سياست بوش است سياست‌هايي كه دو سال پيش با پاسخ منفي آمريكا مواجه شد و در انتخابات اخير مياندوره‌اي آمريكا همان پاسخ را دريافت كرد.
ما اين بحث‌ها را به خاطر درگيري مطرح نمي‌كنيم ما در اين منطقه زندگي مي‌كنيم و مسائل را مي بينيم و آثار زيانبار سياست‌هاي غلط آنها را مشاهده مي‌كنيم و چون به منطقه علاقه‌منديم راهكارهاي جايگزين مي‌دهيم همانطور كه در مورد افغانستان راهكار جدي ارائه كنيم.
وي در خصوص ترور دانشمندان ايراني گفت: ما كساني را كه با انتشار اسامي دانشمندان هسته‌اي در قطعنامه‌ سازمان ملل زمينه ترور آنها را فراهم كردند شريك در اين اقدام مي‌ناميم و با تصويب اين قطعنامه‌ها در واقع گروه‌هاي تروريستي مأموريت يافتند با هدايت سرويس‌هاي جاسوسي اقدام به ترور اخير كنند، سرويس‌هايي كه مدتي قبل اشاره داشتند كه بايد چه برخوردي با ايران داشته باشند.
وي در مورد اظهارات كلينتون كه در بدو ورود به منامه درباره ايران گفت: استدلال ما اين است كه حرف‌ها مواضع در پارادوكس و تضاد قرار دارد .
وي درباره اسناد ويكي ليكس گفت: اسنادي كه درباره ايران منتشر شده بخش كوچكي از اسنادي است كه وجود دارد، 250 هزار از چند ميليون اسناد است. ما فكر مي‌كنيم اين موضع در قالب‌هاي جدي‌تري مورد بررسي قرار مي‌گيرد. در چند روز گذشته كه در كشورهاي منطقه بودم تكرار مواضع رهبران كشورها را در باره علاقمندي آنها به روابط با ايران دريافت كردم.بنابراين معتقديم عقلاي آمريكايي بايد فكر جدي براي مجموعه سياست‌هاي آمريكا كنند.
 
 


   

 
بنابر اخبار واصله فرزند شاه مخلوع در صدد ایجاد اتاق فکر همسو با لندن می باشد.
 


ربع پهلوی: جریان فتنه کم آورد

 

رضبنابر اخبار واصله فرزند شاه مخلوع در صدد ایجاد اتاق فکر همسو با لندن می باشد.

ا ربع پهلوی طی سخنانی اعلام داشت که اروپا و شهر پاریس را برای ادامه فعالیت متمرکز اوپوزوسیون بر علیه جمهوری اسلامی ترجیح می دهد.وی در این زمینه گفت: من فکر می کنم که اروپا صحنه بهتری برای هماهنگی همه گروه های مخالف می باشد .


بنابر این گزارش،ربع پهلوی در ادامه سخنان خود در رابطه با شکست جریان فتنه سال گذشته گفت: جریان فتنه کمبود موفقیت داشت زیرا مردم اعتمادی به آن نداشتند. اعتماد چیزی نیست که به صورت ناگهانی به دست آید.

ربع پهلوی در ادامه مدعی شد که سه دهه است رهبری مخالفان را بر عهده دارد.

فرزند شاه معدوم همچنین افزود: من طرفدار یک حکومت سکولار هستم.

وی در بخشی دیگر از همراهی رسانه های دولتی برخی کشور ها و شبکه های ماهواره ای به نفع خود اشاره کرد و گفت: سازمان های خبری دولتی و یا ایستگاه های رادیو تلویزیون ایرانی در خارج از کشور در ایجاد ارتباط نقش دارند.

 
 


يك رمز نويسي در خودنويس!!
آقازاده ي دچار مشكل «گريز از مركز»
سه جريان ضد انقلابي «اصلاح طلبان راديكال، سلطنت طلبان و ماركسيست هاي سابق» شبكه اي مثلثي ميان «تهران، دوبي، لندن» تشكيل داده اند. اين شبكه از مبدأ لندن مديريت مي شود.
هر چند كه كيهان درباره اين مثلث گزارش هاي متعددي را منتشر كرده اما در اين ميان گزارش رمز گونه «نيك آهنگ-ك» درباره شبكه مذكور قابل تأمل است. وي اكنون در كانادا اقامت دارد و ضمن همكاري با سايت ضدانقلابي روزنت (شبكه پاريس) سايت خودنويس را راه اندازي كرده است. وي پيش از خروج از كشور با برخي نشريات زنجيره اي وابسته به «حزب مشاركت»، «نهضت آزادي» و كارگزاران (روزنامه آزاد) همكاري داشت و از برخي روابط اين مجموعه مطلع است.
«نيك آهنگ-ك» پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوي حلقه لندن و جرس، گزارشي را در «خودنويس» منتشر كرده است. او در اين «معادله چند مجهولي نسبتاً معلوم» مي نويسد: رهبر سابق يك گروه چريكي (فرخ نگهدار رئيس گروهك فدائيان خلق) كشور ايكس در شهري اروپايي (لندن) زندگي مي كند. او امروز محافظه كار شده و خود را پراگماتيك مي نامد. او از طريق يك شبكه اجتماعي، در شهرهاي ديگر دنيا يارگيري كرده است، گويي يك جور اتاق فكر دارد. باز هم فرض كنيد روزنامه نگاري قديمي از كشور ايكس كه در حكومت سابق به سران رژيم نزديك بوده (مسعود بهنود سلطنت طلب)، هم اكنون همشهري رهبر سابق گروه چريكي است و در رسانه همان شهر اروپايي (بي بي سي و جرس) مشغول به كار است. اين دو شايد هيچ فصل مشتركي نداشته باشند اما قرابتي خيره كننده دارند. هر دو عضو شبكه اي هستند كه منافع معيني دارد. آنها از بندري (دوبي) در كشوري كه در جنوب كشور ايكس است پيام هايي مي گيرند.
وي در اين رمزنويسي! مي افزايد: اكنون فعالان حزبي و روزنامه نگاران بسياري با واسطه هاي مختلف خود را به كشورهاي اروپايي و آمريكا رسانده و در رسانه هاي آنجا جا گرفته اند. اما اينها زيرميزي خبرها و موضوع هايي را متناسب با منافع احزاب سابق خود (كارگزاران و مشاركت) داغ مي كنند و رقباي سياسي را در رسانه هاي خود، در هم مي كوبند. يكي از تازه واردهاي طرفدار يكي از احزاب در يك رسانه آمريكايي، زيرزيركي براي رسانه اروپايي هم آدم معرفي مي كند تا در ميزگردها حال رقيبان عقيدتي را بگيرند.
وي خبر مي دهد: يكي از سران احزاب سياسي كه اكنون بي حزب است، به چند نفر از دوستانش كه در رسانه هاي دو پايتخت اروپايي هستند تأكيد مي كند كه كارشان را به خاطر رسانه جديدي كه در فرانسه راه افتاده (ايران ندا) رها نكنند. گويي اينان بايد نمايندگان حزب در دو پايتخت اروپايي باشند. اما بررسي شبكه موجود نشان مي دهد كه اين همكاران در داخل كشور در دوره هايي براي ستادها و اتاق هاي فكر هم كار مي كرده اند. برخي حتي حقوق بگير نشريه (فرهيختگان) دانشگاه «بسته» (آزاد) بوده اند و هنوز ارتباط ارگانيك با رؤساي سابق خود را به خوبي حفظ كرده اند.
وي آنگاه به نقش يك آقازاده از كشور گريخته- و از متهمان فتنه سال 88 كه به تازگي با شبكه «الان» دوبي مصاحبه كرد- مي پردازد و مي نويسد: اين گروه هم اينك شبكه اجتماعي (مجازي) خودشان را فعال كرده اند و به همديگر در رسانه هاي مختلف آمريكايي و اروپايي سوژه هايي را مي رسانند كه از بندري در كشوري در جنوب كشور به اين طرف و آن طرف ارسال مي شود. شنيده شده كه بندر مربوطه، محل زندگي آقازاده اي است كه دچار مشكل «گريز از مركز» است. او به روزنامه نگاران مختلف در پايتخت هاي مختلف اروپايي زنگ مي زند و هندوانه زير بغل شان مي گذارد. تعداد اندكي از روزنامه نگاران تبعيدي هم كه خبر دست اول مي خواهند، احتمالاً مايلند وي سايه اي نيز بر سر آنها بگستراند، غافل از اين كه آقازاده در قديم از برخي ها به عنوان مهره هاي كم ارزش شطرنج بهره برده كه اينك خبري از آن ها نيست.
همكار سرخورده نشريات زنجيره اي سپس به نقش اين عنصر فعال در فتنه 88 مي پردازد و مي نويسد: اين شخص «معادله هيچ مجهولي ما» هر روز ساعت ها با مهره هايش در شهرهاي مختلف گپ مي زند. تحليل هايي كه منتشر مي شود بايد متناسب با منافع او باشند. هر كس بازي را به هم بزند، طبيعتاً غير خودي است. او تلاش مي كند روزنامه نگاراني را متقاعد كند كه ماجراي تحريم كشورش را به طور جدي پي بگيرند و اخبارش را داغ كنند. جالب تر آنكه پدر وي از داغ شدن تحريم ها بيشترين بهره سياسي را عليه رقبا مي برد. يعني اگر تحريم ها به مردم عادي ضرري برسانند، يقيناً اتفاقي براي آقازاده نمي افتد، اما حال رقبا گرفته مي شود. براي او همين كافي است. جالب تر آنكه اين چهره خارج نشين فعاليت براي افزايش تحريم عليه كشور خودش را خيانت نمي داند.
وي در پايان بدون ذكر نام، به شيرين كاري اخير سايت حلقه لندن (جرس) در انتشار نامه جعلي و به نام رئيس قوه قضائيه اشاره كرد و نوشت: اگر از اين شخص مدرك بخواهيد با مدرك جعلي مثل نامه رئيس قوه قضائيه كشور ايكس روبرو مي شويد. او «يوزر-نيم»هاي يك سايت را در اختيار گرفته تا براي جنگ رواني از آنها بهره ببرد. نتيجه اخلاقي داستان اين است كه تا وقتي امثال اين آقا و مشاورانشان و رهبران سابق چريكي و اعضاي شبكه شان در رسانه هاي مختلف اثر گذارند، انتظار شنيدن و ديدن واقعيت در رسانه هاي خارج از كشور، امري بيهوده است. نتيجه غيراخلاقي هم مي توان زياد گرفت!
 
 


بدحجابی جزو جنگ نرم است
تهران امروز گفت وگویی با محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس درباره مسائل فرهنگی داشته است .

به گزارش خبرآنلاین مهم ترین محور های این گفت وگو به این شرح است.

*مطالبه حجاب و رعایت شئونات اسلامی یک مطالبه ملی و دینی است و اگر من بیشتر از دیگران در میدان حضور دارم، به معنای آن نیست که دیگران چنین خواسته‌ای ندارند. زمانی که ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان هم از این وضعیت ناراضی بودند.

*علما و مراجع تقلید و ائمه جمعه سراسر کشور نیز از این وضع اعلام نارضایتی کردند. به خصوص بعد از مصاحبه‌ رئیس‌جمهور پخش شد. آن گفت‌وگو یک مقداری مسئله‌دار بود، مصاحبه‌گر نظر رئیس‌جمهور را درباره گشت نسبت پرسید در حالی که ما اصلا گشتی به نام گشت نسبت نداریم و طوری سوال را مطرح کرد که رئیس‌جمهور را به واکنش وادارد و ایشان هم بگویند نه، ما گفته‌ایم این کار را نکنند. بله ما هم موافقیم که مثلا کسی که دارد به خانمش راه می‌رود نمی توان به او گفت این چه نسبتی با تو دارد. پلیس همچنین چیزی نمی‌گوید اما پلیس وظیفه دارد طبق الگوهایی که دارد، با موارد خلاف شرع و قانون برخورد کند، پس این یک مطالبه است در همین زمینه راهپیمایی مردم قابل توجه بود.

* چطور مسئولان وقتی مردم در محکومیت فتنه راهپیمایی می‌کنند با آغوش باز می‌پذیرند اما وقتی همین مردم بعد از نماز جمعه آن راهپیمایی‌های بزرگ را در اصفهان و تهران و جاهای دیگر انجام دادند یا در مشهد در سالروز قضیه مسجد گوهرشاد مردم راهپیمایی بزرگ کردند، چطور اینجا مسئولان به حرف مردم گوش نمی دهند.

*در واقع یک اشتباهی در ذهن مسئولین ما رفته و آن هم این است که هر وقت بحث حجاب مطرح می‌شود، می‌گویند کار فرهنگی باید کرد، البته که کار فرهنگی کار اصلی ماست، مگر ما می‌گوییم کار فرهنگی نباید کرد. باید توجیه و ارشاد کرد ولی به ما بگویند کدام کار فرهنگی را در این چند سال برای بحث حجاب کرده‌اند با کدام کارشناس فقهی نشستند درباره موضوع بحث کنند و یا کدام برنامه را در صدا و سیما گذاشتند.

*مگر 5 سال پیش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 26 نهاد ارسال نشد و به آنها گفت فلان پوشش و لباس چسبان ممنوع است و باید حجاب رعایت شود و آرایش نباشد؟ این ضوابط داده شده است و کدام مسلمانی است که نداند ضابطه حجاب چیست و روش حجاب‌داری چگونه است؟ چرا برای سرقت نمی‌گویید باید کار فرهنگی انجام داد سارق را دنبال و تعقیب نمی‌کنید؟ پس مزاحم نوامیس و بد حجاب را هم باید تعقیب کرد، یعنی مسئله وظایف فرهنگی ما را از برخورد با منکرات بی‌نیاز نمی‌کند.

*ما می‌گوییم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را که زمان دولت پیشین سال های آخرش تدوین و تصویب شد که البته به امر رهبری هم این کار صورت گرفت وگرنه آنها که این کار را نمی کردند و خود آقا هم دستور اجرای آن را دادند و تا دو سال هم پلیس این طرح را اجرا می‌کرد و در جامعه یک گشتی دیده می‌شد اما از سال گذشته که فتنه اتفاق افتاد توجه پلیس بیشتر به سمت آن مسائل جلب شد که البته ما هم به پلیس حق می‌دادیم اما آن قضیه تمام شد.

*ما با وزیر کشور جلسه داشتیم، کمیسیون فرهنگی چند جلسه با وزیر کشور داشتند، خود ما روحانیون با وزیر ارشاد جلسه داشتیم با نیروی انتظامی، دو، سه نوبت جلسه داشتیم با دانشگاهیان و نماینده مقام معظم رهبری، در دانشگاه‌ها جلسه داشتیم و گفتیم که آقایان این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی الگوی شماست، واقعا شما نمی‌دانید بی حجابی و بد حجابی چیست؟ مدل اسلامی حجاب که فرمول ریاضی و تجزیه اتم نیست، یعنی لباس چسبان نباشد، آستین کوتاه نباشد، شلوار پوشاننده باشد، آرایش نکنند، حالا چادر بهترین نوع این پوشش است اما اگر نبود مانتو و روسری هم می‌تواند باشد، این الگو روشن است. به جای توجه به این مسائل، یک الگوی اشتباه را در پیش گرفته‌اند و می‌گویند برخورد فیزیکی نکنید و بروید یک گوشه‌ای تذکر بدهید، آخر اینطوری که نمی‌شود جلو منکرات را گرفت.

* مشاوران فرهنگی دولت نگاه‌شان اشتباه است. خود مسئولان می‌گویند جنگ نرم است. کشف حجاب هم جزو جنگ نرم است و این الگوها را بیگانه داده است. در فتنه هم بدحجاب‌ها را دیدند و باز هم به این موضوع ایمان نمی‌آورند که ترویج بدحجابی، معارضه با انقلاب است و ما باید با این موضوع برخورد

:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 14 آذر 1389 | نظرات ()