نوشته شده توسط : کمالی

 
اعتراض دانشجویان به دانشگاه مفید فتنه

خبرنامه دانشجویان ایران: به دنبال دعوت از مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه غیر دولتی مفید در اعتراض به فضای نامطلوب فرهنگی این دانشگاه دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عصر یکشنبه 21 آذر ماه، همایش بررسی تحول علوم انسانی با حضور مصطفی کواکبیان در دانشگاه مفید برگزار شد؛ این در حالی بود که در حاشیه این برنامه جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه غیر دولتی در اعتراض به وضع فرهنگی دانشگاه، اقدام به تحریم این همایش کردند و حاضر به شرکت در این همایش نشدند.

دانشگاه غیر انتفاعی مفید از معدود دانشگاه هایی است که هیچ گونه تشکل دانشجویی در آن فعالیت ندارند و دانشجویان این دانشگاه معترض به این وضع هستند و این در حالی است که مسئولین این دانشگاه در پی ابطال آیین نامه فعالیت کانون های فرهنگی و عدم ابلاغ آیین نامه جدید وضع بسته سیاسی- فرهنگی و خفقان را در این دانشگاه  تشدید کردند.
 


متن بیانیه دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
امروزه نقش کلیدی دانشجو در نشاط و طراوت جامعه و همچنین در روابط و معادلات اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست و قرار دادن روزی به نام دانشجو نشان دهنده پذیرش اهمیت این موضوع از سوی جامعه است.

بی شک جامعه ای می تواند پویایی و طراوت را تجربه کند که قشر دانشجوی آن در همه زمینه ها، بخصوص فرهنگ، پویا و با نشاط باشد. اما امسال در حالی که نزدیک سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد، متأسفانه شاهد آن هستیم که در دانشگاه مفید به دلیل ممانعت مسئولین، هیچگونه فعالیتی از سوی دانشجویان صورت نپذیرفته است.

با کمال تأسف شاهد آنیم که دانشجویان دانشگاه با وجود شوق فراوان برای انجام فعالیت های فرهنگی، به دلیل عملکرد غیر منطقی و کاملاً غیر حقوقی مسؤولین دانشگاه در ابطال آیین نامه جدید، قادر به بروز توانایی ها خود نیستند و همچنان باید در حصار محدودیت افرادی که اصولاً به کار فرهنگی اعتقاد نداشته و بعضاً آن را قرتی بازی و لاابالی گرییاد می کنند، باقی بمانند.

ما، جمع کثیری از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید، با وجود احترامی که برای میهمان ارجمند دانشگاه(جناب آقای کواکبیان) قائلیم، در اعتراض به اقدام غیر فرهنگی و غیر قانونی دانشگاه در محدود سازی دانشجویان، در این برنامه که در ایام منتسب به دانشجو، توسط دانشگاه، اما بدون توجه به خواسته های فرهنگی دانشجویان برگزار شده، شرکت نخواهیم کرد.
جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه مفید


گفتنی است علی رغم تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم وجود بسیج دانشجویی در تمام موسسات علمی و دانشگاهی یک دانشگاه در ایران از این قاعده مستثنی است!

دانشگاه مفید قم که بیشتر به محلی برای عرض اندام اصلاح طلبان است تحت مدیریت و نظر آیت الله موسوی اردبیلی و با عضویت افرادی چون میر حسین موسوی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی در هیئت امناء آن، اداره می گردد بنا بر دلایل نامعلوم از داشتن بسیج دانشجویی و همچنین نهاد نمایندگی ولی فقیه محروم گردیده است.

لازم به ذکر است که مسئول ستاد میر حسین موسوی در استان قم آقای ادیب از اساتید این دانشگاه بوده که در اغتشاشات نیز باز داشت شد.

عبدالرحیم سلیمانی از اعضای مجمع به اصطلاح محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز از فعالان درگیری های سال گذشته بوده که در همان حین نیز بازداشت گشت. وی هم اکنون در دانشگاه ادیان و مذاهب قم و دانشگاه مفید مشغول به تدریس است.

عبد الرحیم سلیمانی نیز طی ماه های گذشته با نوشتن مطالبی در خصوص مسائل سال گذشته به طرفداری از فتنه گران و توهین و تضعیف مسئولان نظام پرداخته است.

شایان ذکر است که این دانشگاه در زمان اصلاحات از مراکز فعال و همسو با جریان گسترش سکولاریسم در کشور بوده و در جریان فقته 88 خدمات فراوانی را به اعضای هیئت امنای خویش ارائه نموده است و همچنین طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر دستگیری یکی از اساتید این دانشگاه به جرم جاسوسی در رسانه ها منتشر گردید.

یک منبع مطلع پرده از اعزام یک تیم از دانشگاه مفید قم به ایرلند در سال 88 برداشته و افزود : عده ای از افراد وابسته به جریان فتنه نیز در جمع هیئت اعزامی دانشگاه مفید در سفر 20 روزه به ایرلند جهت شرکت در یک همایش حضور داشته اند که هزینه آن نیز توسط خارجی ها پرداخت شده است.

پیش از این نیز توهین یک از اساتید این دانشگاه به امام حسن مجتبی(ع) که با بی تفاوتی مسئولین دانشگاه و تولیت آن خبرساز شده بود که در پی آن جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد قم در اعتراض به اهانت و هتك حرمت اعتراض و بیانیه ای صادر كردند.

در اين بيانيه آمده است‏:‏ جاي بسي تاسف است كه در دانشگاهي در شهر مقدس قم آن هم تحت زعامت يكي از بزرگان حوزه شاهد اهانت به مقدسات و هتك حرمت معصومين (ع) در كلاس‌ها و فضاي دانشگاه مي‌باشيم‏.‏

‏اين بي حرمتي تا جايي ادامه يافته كه در چند روز گذشته يكي از اساتيد حقوق دانشگاه مفيد در سر كلاس درس خود در ضمن بحث وكالت چنين گفته است "امام حسن مجتبي (ع) رامي گويند زن دومش به او سم داد و او را كشت و حقش بود، كشته شود" اين استاد حقوق بارها در كلاس با لحن تمسخرآميزي مقدسات و ارزش‌ها را زير سوال برده است ‏.‏

وي كه استاديار دانشگاه شهيد بهشتي و وكيل دادگستري مي باشد در يكي ديگر از جلسات درس با لحن تمسخرآميزي ضمن مسخره كردن مسجد جمكران ، گفته است "هر موكلي كه پيش من مي آيد و مي گويد پول ندارم به او مي گويم برو مسجد جمكران امام زمان(عج) مشكل شما راحل مي كند، آنجا اين مشكلات را هم حل مي كنند‏."‏

متاسفانه بي حرمتي اين شخص و برخي ديگر از اساتيد اين دانشگاه در سالهاي اخير، قلب دانشجويان را جريحه دار كرده است و وقتي اعتراض خود را به مسوولين دانشگاه انتقال مي دهند، آنها با بي توجهي و اهمال كاري و بي اعتنايي با اين مساله برخورد مي كنند‏.‏

آنها مي گويند ما نمي آييم به خاطر چنين مسائلي با استاد برخورد كنيم چون باعث تعطيلي كلاسها خواهد شد و آبروي استاد مي رود‏.

‏ما جمعي از دانشجويان دانشگاه مفيد ضمن محكوم كردن اين بي حرمتي ها كه چندسالي در اين دانشگاه به صورت زنجيره وار آغاز شده است، از مراجع قانوني بويژه مسوولين محترم وزارت علوم، مراجع تقليد و بزرگان حوزه مي خواهيم نسبت به اين گستاخي ها و بي حرمتي ها واكنش نشان دهند‏.‏

در صورت كوتاهي مسوولين دانشگاه، دانشجويان بنا به فرموده حضرت امام خميني(ره) به وظيفه ديني و شرعي خود عمل خواهند كرد‏.

 

قوه قضائیه در رسیدگی به امور فتنه‌گران به تکلیف خود عمل کند

سردار فضلی گفت: باید از نظر حقوقی، اسلامی کار قضایی فتنه گران بررسی شود و هزینه فتنه گری را آنقدر بالا ببریم که فتنه گران جرأت فتنه و ایجاد ناامنی را به خود ندهند و به گونه ای عمل نشود که مردم دغدغه نا امنی داشته باشند.

هامون نیوز به نقل از برنا : سردارعلی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا، با اشاره به هتک حرمت فتنه گران به روز عاشورا، گفت: واقعه تلخ و هتک حرمت به روز عاشورا ماهیت فتنه گران را برای امت روشن کرد. ضمن اینکه باعث تلخ کامی مردم شد.

وی هدف فتنه گران را براندازی دانست و افزود: فتنه گران با هدف براندازی گام هایی برداشتند و ناکام ماندند و در روز عاشورا خیابان انقلاب را که تقریبا یک مرکز اداری، تجاری و اقتصادی است و آن روز هیات ها و دسته جات مذهبی تردد کمتری در آن داشتند  را انتخاب کرده و از این غافلگیری برای اغتشاش و رسیدن به اهداف خود استفاده کردند. 

جانشین بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه دستگاه های مسوول می توانستند در روز عاشورای سال گذشته فعالیت بیشتری داشته باشند، متذکر شد: برخی از مسوولان در روز عاشورا غفلت کردند و به همین دلیل این هتک حرمت و بی حیایی از سوی فتنه گران صورت گرفت.

سردار فضلی در ادامه خاطر نشان کرد: عقبه ننگین فتنه گران درهتک حرمت به روزعاشورا برای همه تاریخ به یادگار می ماند و آنها هرگز در بین مردم جایگاهی ندارند.

وی یادآور شد: فتنه گران در روز عاشورا با به کارگیری ارازل و اوباش و عناصر خودفروخته ای که از نقاط مختلف آمده بودند کام مردم را تلخ کردند و حرمت سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا را نگه نداشتند و در خیابان ها اغتشاش کردند، پلیس را کتک زدند و برای مردم زحمت ایجاد کردند. اما مردم و امت تکلیف آنها را در همان خیابان و در کانون هجمه های آنها در هم شکستند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: سال گذشته تعدادی از فتنه گران دستگیر و تعدادی از آنها فرار کردند و عکس و فیلم بعضی از آنها از طریق رسانه های بیگانه روشن و مشخص شد.

وی تاکید کرد: فتنه گران با هدف براندازی در نظام اسلامی به بهانه انتخابات و بعد از انتخابات حوادث پی در پی را به مردم و نظام تحمیل کردند. 

سردار فضلی با طرح سوالاتی گفت: نظام اسلامی که در نهایت عزت و اقتدار بستری فراهم آورده تا بیش از 85 درصد آراء مردم شریف  جمع شود آیا ممکن است در ذهن بگنجد که این نظام و حاکمیت این همه عزت را بشکند؟

وی همچنین با طرح سوال دیگری یادآور شد: مسوولیت خون هایی که طی دوران فتنه و فتنه گری در خیابان ها ریخته شد به عهده کیست؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چه کسی عامل این فتنه ها است؟ 

جانشین بسیج مستضعفین کشور در ادامه یادآور شد: افرادی ناشناس در روز 30و25 خرداد با استفاده از سلاح سرد و گرم تعدادی از مردم را کشته، مصدوم و زخمی کردند. چه کسی مسوول این همه فجایع و پاسخگو به آنها است؟ 

سردار فضلی با تاکید بر اینکه هیچ نظامی برای خود و مردمش ایجاد تلخ کامی نمی کند، گفت: هنوز از مجموع عواملی که دست به دست هم دادند و حوادث سال گذشته پس از انتخابات را به مردم تحمیل کردند هیچ سندی به نشانه اعتراض از روند انتخابات به شکل مرسوم آن که مورد ارزیابی و بازنگری قرار گرفته باشد وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم فهیم ایران اسلامی به خوبی تکلیف فتنه گران را روشن کردند و با سرعت از اطراف آنها دور شدند و در میدان عده، عُده و توان آنها کاهش یافت.

سردار فضلی یادآور شد: برخی از افراد فتنه گر سال گذشته روزی چند صدهزار تومان به ارازل و اوباش پول می دادند تا با انواع سلاح گرم و سرد به ایجاد تشنج در کشور بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه برخورد دستگاه قضایی با فتنه گران گفت: نظام اسلامی، نظام رأفت و رحمت است و به دنبال برخورد صرف نبوده بلکه به دنبال روشنگری بوده است تا افراد  آگاه شوند همچنان که تا به امروز تعداد زیادی در رفتار خود تجدیدنظر  و از صف فتنه گران جدا شدند. 

سردار فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه فرصت زیادی برای بازگشت فتنه گران ایجاد شده و آنها باید قدر این فرصت را بدانند تصریح کرد: در یک حاکمیت سیاسی برخورد با سران فتنه کار پیچیده ای به نظر نمی رسد ولی اراده نظام مقدس اسلامی براین مسئله نبود.

جانشین بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه قوه قضاییه در جریان روند ، فرآیند وعقبه فتنه و فتنه گران و حوادث ایجاد شده توسط آنها در سال گذشته قرار دارد، گفت: قوه قضاییه با داشتن مدارک، مستندات، مشاهدات کار قضایی خود را در مورد فتنه گران پیگیری می کند.

وی خواستار تسریع کار قوه قضاییه در رسیدگی به امور مربوط به فتنه گران شد و با ارائه پیشنهادی گفت: باید هزینه برای کسی که می خواهد فتنه ای در جامعه اسلامی ایجاد کند آنقدر سنگین باشد که جرأت فتنه گری نداشته باشد.چون هزینه فتنه پایین است فتنه گران به خود اجازه دادند چندبار فتنه گری خود را تکرار کنند.

سردار فضلی تاکید کرد: باید از نظر حقوقی، اسلامی کار قضایی فتنه گران بررسی شود و هزینه فتنه گری را آنقدر بالا ببریم که فتنه گران جرأت فتنه و ایجاد ناامنی را به خود ندهند و به گونه ای عمل نشود که مردم دغدغه نا امنی داشته باشند.

جانشین بسیج مستضعفین کشور در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم قوه قضاییه در رسیدگی به امور فتنه گران به تکلیف اسلامی والهی خود در محضر شهدا و قرآن و رسالت ذاتی خود عمل کند. چرا که مردم نتیجه آن را خواهند دید.
 
توسل مير حسين موسوي به ويكي ليكس براي اثبات ادعاهاي خود
 

ميرحسين موسوي با توسل به اسناد منتشر شده در ويكي ليكس تلاش كرد تا ادعاهاي خود را پس از گذشت 18 ماه از انتخابات دهم رياست جمهوري اثبات كند.

در حالي كه هنوز صحت اطلاعات منتشر شده از سوي پايگاه ويكي ليكس از ديد كارشناسان زير سوال است، ميرحسين موسوي در تلاش است تا با توسل به اسناد منتشر شده از سوي اين سايت انگليسي ادعاهاي خود را با گذشت 18 ماه از انتخابات دهم رياست جمهوري، اثبات كند.

ميرحسين موسوي در گفت و گو با پايگاه «قلم سبز» به گزارش‌هاي ويكي ليكس اشاره كرده و گفته است: «سندهاي مربوط به تقلبات انتخاباتي هم بسيار قابل توجه است، بويژه آنجا كه اشاره مي‌شود اصولا رأي ها شمرده نشده است.»

پيش از ميرحسين موسوي بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي تنها دولتمردي است كه از انتشار اسناد ويكي ليكس ابراز خشنودي كرده و با توسل به اين اسناد كوشيده تا مهر تاييدي بر حملات خود به فلسطين اشغالي و نوار غزه بزند.

ميرحسين موسوي كه سال گذشته در هيچ يك از محافل قانوني براي اثبات مدعاي خود حاضر نشد در حالي گزارشات ويكي ليكس را سند ادعاي بزرگ سال گذشته خود مي داند كه باراك اوباما چند روز پيش به سبب بي اعتباري انتشار اسنادي از سوي اين سايت در اتهام زني به اردوغان نخست وزير تركيه عذرخواهي خود را اعلام كرده است.

رجب طيب اردوغان در واكنش به انتشار ياداشت هايي حاوي ادعاهايي در مورد وضعيت مالي او در اسناد ويكي ليكس اعلام كرده بود كه در صورت صحت و اثبات اين مدعيات وي استعفا مي دهد. در واكنش به اين اقدام نخست وزير تركيه، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه در تماس تلفنی با وي این اقدام ویکی‌لیکس را به شدت محکوم کرد و آن را «تأسف بار» خواند.

در حالي موسوي در ادامه مصاحبه خود با اين پايگاه خبري انتشار اسناد ويكي ليكس را بيانگر شكننده بودن ايران در منطقه توصيف مي كند، كه بسياري از كارشناسان بين المللي حل هيچ مشكلي در منطقه خاورميانه حل شدني نيست.

جان كري، نامزد سابق رياست جمهوري آمريكا و رئيس كميته روابط خارجي كنگره ايالات متحده، ايران را كليد ثبات خاورميانه برشمرده بود.

برخي كارشناسان معتقدند، شدت يافتن گسترش حجم اخبار مشكوك و اسناد جهت دار از سوي سايت ويكي ليكس عليه ايران اقدامي منفعلانه در مواجهه با اثرات شكست كشورهاي غربي در مذاكرت ژنو3 است.

هفته گذشته دور جديد مذاكرات گروه 1+5 با ايران در شهر ژنو برگزار شد. س در اين مذاكرات سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، درخواست نمايندگان انگليس و آمريكا براي ديدار خصوصي با هيأت ايراني را رد كرده بود

احمدخاتمي: لکه فتنه با آب زمزم هم پاک نمي‌شود
 

وی در اصفهان با بیان اینکه این زیارتها هدف از نهضت حسینی را الگوی تحقق حکومت دینی معرفی می کند، افزود: «امام حسین (ع) می دانست شهید می شود ولی با قیام خود در روز عاشورا، الگوی تلاش برای تشکیل حکومت دینی را به جهانیان نشان داد.»

عضو خبرگان رهبری،ابراز دوستی نسبت به دوستان امام حسین (ع) و ابراز دشمنی نسبت به دشمنان امام حسین (ع)را از بخشهای مهم زیارات ائمه دانست و افزود: «نمی شود کسی بگوید رهبر اسلامی را دوست دارم ولی در وادی ابراز برائت از فتنه گران، سکوت کند.» 

وی ادامه داد: «با وجود گذشتن 18 ماه از فتنه سال گذشته هنوز برخی از بکار بردن کلمه 'فتنه' پرهیز می کنند،در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکنون 52 بار لفظ 'فتنه' را درباره حوادث سال گذشته به کار برده اند.»

آیت الله خاتمی بااشاره به هتک حرمت عزاداران حسینی درعاشورای سال گذشته توسط فتنه گران گفت: «لکه ننگی که فتنه گران در سال گذشته از خود به جای گذاشتند را نمی توان با آب زمزم هم از بین برد.»

وی اضافه کرد: «این هتک حرمتها در اصل قرار گرفتن در جرگه یاران اموی بود وآنها نشان دادند که می خواهند در برابرسیدالشهدا (ع)بایستند.»

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی از فتنه گران از تشبیه کردنشان به دشمنان امام حسین (ع) انتقاد کرده اند،گفت: «شما فتنه گران چه کاری نکردید که امویان هم انجام نداده باشند، در روز عاشورا هلهله و شادی نکردید، شعار ضدولایت فقیه سر ندادید، به نمازگزاران ظهر عاشورا حمله نکردید،آش نذری امام حسین (ع) را بر زمین نریختید.»

 

روز شمار اول تا 9 دی 1388؛
9 روز طوفانی

1دی:

٭ در پی اهانت‌های صورت گرفته در مراسم تشییع منتظری از سوی جمعی از فرصت طلبان و همچنین تخریب اموال عمومی، مردم قم برای دومین روز با تجمع در برابر بیت امام راحل خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند. معترضین سپس در برابر بیت یوسف صانعی تجمع کرده و با شعارهایی همچون «شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» خواستار برخورد با وی به علت حاشیه سازی‌ها و حمایت وی از اراذل و اوباش شده و با امضای توماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام «عدم صلاحیت مرجعیت صانعی» از سوی جامعه مدرسین را مطالبه نمودند.

٭ آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار جمعی از اعضای نیروی دریایی سپاه‌پاسداران شهید محلاتی تهران ضمن محکوم کردن شعارهای ساختار شکنانه سرداده شده توسط برخی افراد در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری گفت: «سکوت در برابر این شعارهای ساختار شکنانه جایز نیست.» وی از برخی شعارهای سرداده شده در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری بشدت انتقاد کرده و گفت: سکوت در برابر شعارهایی که دیروز در قم داده شد جایز نیست؛ زیرا تمام ارزش‌ها در هم شکسته شد. ما چگونه باید جواب زحمات امام راحل، خون‌های شهیدان اسلام و قرآن را بدهیم؟ ایشان همچنین با اشاره به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یاد آور شد: «برخی‌ها دلشان می‌خواهد نظام اسلامی و ولایی ما را به هم بزنند به همین جهت تمام حملات را به سمت ولایت فقیه نشانه گرفته‌اند. اگر ولایت کنار برود تسلط استکبار بر کشور آسان خواهد شد. من در جلسه‌ای به علمای تهران گفتم شما وظیفه دارید این مطلب را که نظام ما اسلامی و ولایی است به مردم بفهمانید؛ زیرا پس از قرن‌ها تلاش و کوشش نظام ولایی در ایران به وجود آمده و باید این نظام را نگه داریم.» وی از شعارهای انحرافی روز جهانی قدس نیز انتقاد کرد و گفت: «شعار جمهوری ایرانی، دهن کجی به اسلام و آرمان‌های امام راحل است. شعار «نه غزه نه لبنان» که در روز جهانی قدس توسط برخی افراد سر داده شد، نوعی دهن کجی به تمام آرمان‌ها، حرکات و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی است که ما نباید در برابر آن بنشینیم و تنها تماشاگر باشیم... دین مبین اسلام تماشاگر بودن، بی تفاوتی و سکوت در برابر منکرات را قبول ندارد.»

٭ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: محمود احمدی نژاد در اجتماع باشکوه مردم استان فارس در ورزشگاه حافظیه شهر شیراز، گفت: «بر فرض که عکس امام را پاره کردید، با دل‌های پر عشق مردم به امام چه می‌کنید؟»

٭ «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه خود، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی را جایگزین وی کردند».

2 دی:

٭ مردم قم برای سومین روز متوالی در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه در حاشیه تشییع جنازه مرحوم منتظری، دست به تجمع زدند. راهپیمایان که در میان آنان جمع کثیری از بانوان نیز حضور داشتند با عبور از خیابان معلم، خیابان شهدا، و صفائیه در مقابل بیت حضرت آیت‌الله نوری همدانی تجمع کرده و حمایت خود را از مواضع این مرجع تقلید اعلام کردند.

حاضران همچنین با سردادن شعارهایی از قبیل «مرجع تقلید ما تشکر تشکر»، از سخنان روشنگرانه و مواضع مقتدرانه حضرت آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از نظام و ولایت فقیه و همچنین محکومیت اقدامات ساختار شکنانه اخیر قدردانی کردند. آیت‌الله نوری همدانی در قسمتی از سخنانش در جمع معترضین گفت: «کسانی که فکر کرده‌اند با این حرکت‌ها می‌توانند ریشه ولایت فقیه را سست کنند سخت در اشتباهند؛ امروز که بیش از 20 سال از ارتحال امام خمینی (ره) می‌گذرد آیت‌الله خامنه‌ای توانسته‌‌اند این نظام را به خوبی اداره کنند و باعث شده‌اند این نظام رشد و پیشرفت بسیاری داشته باشد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «چه منکری بالاتر از سلطه استکبار بر کشور‌های اسلامی؟ چه منکری بالاتر از این‌که عده‌ای از داخل کشور به دشمنان اسلام چراغ سبز نشان دهند و چه منکری بالاتر از این‌که عده‌ای با دشمنان اسلام یعنی اوباماها، سارکوزی‌ها و مرکل‌ها ارتباط داشته باشند؟»

٭ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: رئیس جمهور در جمع ایثارگران استان فارس گفت: «امروز تک تک افرادی که نفاق ورزیدند و توطئه و خیانت کردند، یکی پس از دیگری در حال رسوایی و وصول به قعر زباله‌دان تاریخ هستند.»

٭ «پس از آنکه مردم قم در تجمعاتی که در روز تشییع آیت‌الله منتظری در مسجد اعظم قم و همچنین روز بعد از آن در مقابل بیت امام راحل برگزار کردند، بشدت نسبت به بی حرمتی‌های صورت گرفته توسط حامیان موسوی اعتراض کرده و با امضای طوماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار خلع لباس یوسف صانعی شدند، امروز نیز مردم خشمگین اصفهان، از ساعات اولیه صبح با حضور در مسجد سید اصفهان، نسبت به هتک حرمت صورت گرفته در برنامه تشییع آیت‌الله منتظری اعتراض کردند. معترضین اصفهانی با در دست داشتن تمثال رهبر معظم انقلاب شعار می‌دادند، « شهر شهیدان ما جای منافقین نیست». این در حالی است که برخی شایعات از برنامه ریزی برای برگزاری مراسمی به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری توسط جریان طاهری اصفهانی در مسجد سید حکایت داشته است. با این حال مردم اصفهان با حضور در مسجد سید اصفهان نسبت به هتک حرمت صورت گرفته توسط حامیان موسوی ابراز انزجار کردند.»

٭ غلامحسین الهام در گفت‌و‌گو با روزنامه جوان گفت: «مصونیتی به نام آقازادگی موجب شرمساری نظام قضایی خواهد بود.» وی در ادامه پیرامون اهداف و انگیزه تخریب‌هایی که علیه جایگاه ولی فقیه و شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون اساسی در حوادث بعد از انتخابات صورت گرفت، اظهار داشت: «هجمه علیه شورای نگهبان و تخریب آن با همان هدفی است که در اوایل انقلاب صورت می‌گرفت.

امام (ره) همان موقع احساس خطر و نگرانی نسبت به اصل اسلامیت نظام کردند و هشدار دادند.» وی پیرامون اعتراضات به نتایج انتخابات نیز گفت: « یکی از ادعاهای آقای رضایی این بود که رأی من در منطقه خوزستان از برادرم که نماینده مجلس است کمتر است. ایشان اظهار می‌کردند در مناطق بختیاری‌نشین رأی من باید بیشتر از احمدی‌نژاد باشد. به هر حال آقای رضایی سندی مکتوب و قابل استناد در این رابطه ارائه نداد. آقای رضایی در شورای نگهبان اطلاعات می‌خواستند تا مستند اعتراضی پیدا کنند! در واقع می‌خواستند با تحلیل‌های ذهنی، نتایج را ارزیابی و محک بزنند. تمام این موارد، در گزارش منتشر شده شورای نگهبان در دسترس عموم مردم قرار دارد... با همین شورای نگهبان هم هاشمی، هم خاتمی و هم رجایی و هم احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شده‌اند! واقعیت نشان می‌دهد که روند نظارت محکم و قابل اعتماد است و اشخاص نمی‌توانند و نمی‌خواهند در روند قانونی خدشه وارد کنند.»

3 دی:

٭ چهارمین روز از تجمعات اعتراض‌آمیز مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. مردم قم همچنین در ادامه حرکت خود با تجمع در مقابل بیت مقام معظم رهبری در قم با سر دادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسیر او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابی،‌ تشکر تشکر» ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب، حمایت خود را از مواضع روشنگرانه آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از مقام عظمای ولایت اعلام کردند. تظاهرکنندگان قمی همچنین با سردادن شعارهای «خواص بی‌بصیرت، مایه ننگ ملت»، «دشمن سید علی، دشمن دین خداست»، «منافقین پلید، دشمن خون شهید» و... آمادگی خود را برای عزیمت به تهران برای دفع فتنه اعلام کردند.

4 دی:
٭ مردم قم بار دیگر در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند. پنجمین روز متوالی از تجمعات مردم قم در حالی شکل گرفت که آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهراتی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا میدان شهدای این شهر به سردادن شعارهای مختلف پرداخته و به سران فتنه هشدار دادند. مردم قم با شعارهایی نظیر «صانعی مرگ بر تو، مرگ بر تو»، «موسوی دستگیر بشه، فتنه زمین‌گیر میشه»، و... از مسئولان خواستند که با سران فتنه برخورد جدی داشته باشند.

٭ «تصمیم دیرهنگام شورای عالی انقلاب فرهنگی به برکناری موسوی از ریاست فرهنگستان هنر که طی یک‌سال گذشته عملاً این نهاد هنری را به مرکز طراحی فتنه علیه نظام اسلامی تبدیل کرده بود و در ضمن پس از انتخابات علی‌رغم ژست‌های آزادمنشانه از دریافت حقوق چندمیلیونی فرهنگستان دریغ نکرد، با واکنش عصبانی و تند حامیان وی روبه‌رو شده و این افراد می‌کوشند با انتشار یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و اخباری علیه علی معلم دامغانی وی را منصرف کنند. این افراد دامنه هتاکی‌های خود علیه علی معلم را همچنین به تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک‌های اهانت‌آمیز به وی کشانده و حتی در تماس با منزل او، سخنان اهانت‌آمیزی مطرح کرده‌اند.»

5 دی:

٭ «فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمدی بود، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. در این حین، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محل تلاش کرد کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد. برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند. در داخل حسینیه جماران و اواسط سخنرانی خاتمی نیز در حالی که چندین بار هتک حرمت شب عاشورا توسط فتنه‌گران با اقدام به کف زدن تکرار شد، درگیری‌ها بالاگرفت و تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند «منافق حیا کن، جماران را رها کن» خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند و خاتمی با مشاهده این وضع سخنرانی خود را قطع کرد و توسط محافظانش بلافاصله به بیرون منتقل شد. سپس درگیری میان افراد در حسینیه بار دیگر به بیرون از این محل نیز سرایت کرد که نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن برهم‌زنندگان نظم منطقه کرد. در حالی که این مراسم و سخنرانی خاتمی در آن نیمه‌تمام مانده بود، ترافیک ناشی از درگیری‌های پراکنده در خیابان نیاوران ایجاد شد که نیروهای انتظامی پس از دقایقی کنترل ترافیک منطقه را نیز در دست گرفتند.»

6 دی:

شبکه تلویزیونی مجاهدین خلق (منافقین): «جوانان شجاع در تهران، ساختمان مرکز کل راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی رژیم در خیابان آزادی را درهم کوبیدند و تمامی شیشه‌های آن را خرد کردند. جوانان همچنین شماری از مزدوران نیروی انتظامی را در این منطقه خلع لباس کردند.در خیابان خوش درگیری‌های سنگین جریان دارد و مردم چندین موتور دیگر از مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. از میدان ولیعصر تا پشت دانشگاه صنعتی شریف، درگیری ادامه دارد و مردم می‌گویند شام غریبان را برایتان شام غریبان می‌کنیم. تظاهرکنندگان شعار می‌دهند «استقلال آزادی جمهوری ایرانی» همچنین جوانان در سر خیابان وصال شیرازی در تهران یک لندکروز نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. مردم در بسیاری از نقاط تهران سنگ‌ها و موزائیک‌های بالکن‌ها را می‌شکستند و به سمت مزدوران بسیجی و مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی پرتاب می‌کردند.»

٭ «از صبح امروز، عده‌ای که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع) پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند. برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «یا حسین میرحسین» را در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند.

این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و با تخریب اموال عمومی بویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاشگران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند. آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آنها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند. اغتشاشگران در تقاطع کریمخان- حافظ، 2 خودروی پلیس را آتش زدند و تاکنون آتش زدن 26 موتور از موتورهای ناجا و مردم نیز گزارش شده است.

این افراد همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آنها در وسط خیابان کردند، بطوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت. در واکنش به این فتنه‌گری‌ها که همزمان با حضور عزاداران تهران در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات عزاداری انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای جلوگیری از ادامه اغتشاش فتنه‌گران وارد صحنه شدند و با شعارهای خود امویان را فراری دادند. شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب- فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است» و سینه‌زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را محکوم کردند و حاج سعید حدادیان در جمع این افراد اقدام به مرثیه‌سرایی کرد.

همچنین دانشجویان انقلابی که از عزاداری دانشگاه تهران به این محل آمده بودند، در روز عاشورا حتی پس از برخورد فیزیکی نیروهای انتظامی با اغتشاشگران از پلیس می‌خواستند برخورد با این افراد جاهل را به آنان واگذار کند تا بدون هرگونه درگیری آنان را متواری کنند. عاشقان ولایت شعارهای «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «حزب فقط حزب الله، سید علی روح الله»، «منافق حیاکن عاشورا را رها کن» و «مرگ بر منافق»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»، «ماشالله حزب الله»، «مرگ بر منافق»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد» سر دادند و هرلحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده شد. گفتنی است در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) توسط امویان پاره و کیوسک پلیس نیز آتش زده شد.

*صدها موتور سوار نیز که پرچم‌های هیأت خود مرکب از «یاحسین»، «یا مهدی ادرکنی» و... را به دست گرفته‌اند، بطور مستمر در خیابان انقلاب به گشتزنی پرداختند. در این تجمع دکتر روح الامینی پدر مرحوم محسن روح الامینی نیز حضور داشت و علیه اغتشاشگران شعار داد.»

٭ خبرگزاری‌ها فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پیوست. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد.»

٭ وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اغتشاشات تهران که طی آن فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری سوگواران سیدالشهدا(ع) حمله کرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین دستگیر شدند.

٭ شبکه ایران پیرامون بیانیه مهدی کروبی در مورد حوادث روز عاشورا نوشت: مهدی کروبی در بیانیه‌ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه «انالله و انا الیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب کرد و اعلام کرد: «امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش‌های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است. کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می‌دادند را فرزندان زهرا (س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد: «یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی‌شود و آنان را به خاک و خون می‌کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی‌گردد؟»

٭ تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت حاضر در خیابان است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی‌رسد. خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدفی نشاندار برای تیم‌های ترور بوده است.

٭ «امروز یک انگلیسی در حالی که به سمت عزاداران حسینی حمله می‌کرد، در حوالی میدان فردوسی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این فرد پاسپورتش را نیز به همراه داشته است.»

٭ دولت فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض‌ها و همچنین تشدید سرکوب ها، فرانسه خواستار یک راه حل سیاسی د�





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 136
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : 24 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: