نوشته شده توسط : کمالی

خاتمی:بایدازهاشمی‌استفاده‌کنیم
به گزارش جوان آنلاین، دراین جلسه که با حضور سید محمد خاتمی برگزارشد حاضرین تاکید کرده اند که باید برنامه ریزی اصلاح طلبان در مقطع کنونی«دقیق» و «هوشمندانه» بوده و با نگاه به آینده باشد.

در این جلسه به بحث تحریم ها و هدفمند کردن یارانه ها پرداخته شده و با تاکید بر اینکه آستانه تحمل جامعه بزودی کاهش خواهد یافت، گفته شده است که عن قریب اتفاقاتی در کشور خواهد افتاد و با توجه به این که دولت در عملیاتی کردن طرح هدفمند کردن هم ضعف دارد این مساله به ما کمک می کند که امیدوار باشیم.

همچنین در این جلسه یکی از حاضرین گفته است، با توجه به این مسائل اگر حرکت دیگری از جنس انتخابات اتفاق بیفتد این دفعه برای حاکمیت آن را ویرانگر خواهیم کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه به چگونگی استفاده از ظرفیت ها پرداخته شده و سید محمد خاتمی به توضیحاتی دراین زمینه پرداخته است.

وی با تاکید براینکه هاشمی رفسنجانی چندان برای اصلاح طلبان خوشایند نیست گفته است، بهر حال ایشان ظرفیتی برای ما می باشد که باید از وی استفاده کنیم و برنامه هایی نیز بین ما وجود دارد.

خاتمی همچنین با بیان اینکه هاشمی ما را به آینده امیدوار کرده، از به وقوع پیوستن یک اتفاق بزرگ طی ماه های آینده خبر داده و گفته است: ما باید منتظر یک اتفاق بزرگ باشیم بیایید طوری صحنه را مدیریت کنیم که از جامعه عقب نیفتیم، معتقدم که این اتفاق بزرگ بدست هاشمی رفسنجانی است.
 
 


بایدبه‌فکرانتخابات‌مجلس‌آینده‌باشیم
مهم ترین اظهارات سید شهاب‌الدین صدر در چهارمین نشست وحدت اصولگرایان خراسان رضوی که در دفتر حزب موتلفه اسلامی در مشهد برگزار شد را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید.

*در این چند سال که در مسیر امام و رهبری حرکت کرده‌ایم، در بعضی جاها مرتکب اشتباهاتی شده‌ایم و از راه درست فاصله گرفتیم، بنابراین باید آسیب شناسی کنیم و ببینیم چه اشتباهاتی را انجام داده‌ایم.

* سفر رهبر معظم انقلاب به قم در واقع همگرایی مرجعیت و علما بود و امروز بهترین کار برای مقابله با تحریم، توطئه و فتنه‌ ایجاد وحدت است.

* با وحدت، جبهه اصولگرایی به اهداف خود می‌رسد؛ در گذشته خط قرمز هایی وجود داشت، ولی امروز باید این خط قرمزها بازنگری شود؛ اگر به پیام‌های مقام معظم رهبری توجه کنید در هر پیامی ایشان به نحوی تذکر فتنه را می‌دهند.

*امروز در مسیری که حرکت می‌کنیم شاخص باید رهبری باشد و اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، باید با در نظر گرفتن شاخص و رهنمودهای مقام معظم رهبری کنار گذاشته شود.

*اکنون تنها راه نجات ما وحدت و همگرایی است، باید آسیب شناسی کنیم تا دوباره مرتکب اشتباه نشویم و اگر کسی مرتکب اشتباهی شده است، باید تجدیدنظر کند و مسیر امام و رهبری را در پیش بگیرد.

*وقتی شاخص ما مقام معظم رهبری باشد، تکلیف ما روشن است پس نیازی به تفسیر رای نیست؛ هر کجا در طول این سال‌ها وحدت داشتیم آمریکا و دیگر کشورها نتوانستند کاری انجام دهند، ولی اگر اختلاف وجود داشته باشد، آسیب‌پذیر می‌شویم.

* در حال حاضر باید به فکر انتخابات مجلس آینده باشیم چرا که با وحدت و همگرایی یکپارچه می‌توانیم دوباره مجلسی اصولگرا داشته باشیم این در حالی است که اگر تمرکز را از این موضوع برداشته و به بحث انتخابات ریاست جمهوری معطوف کنیم، اختلاف‌ها بروز می‌کند.

* جریان رقیب ساکت ننشسته است، جریان اصلاحات در حال برقراری پل‌های ارتباطی است، باید وحدت و یکپارچگی داشته باشیم تا جریان رقیب نتواند میدان گردانی کند.

* مجلس ما، مجلس خوبی است و این به برکت انقلاب و مقام معظم رهبری است
 
 


تذکررهبرانقلاب‌به‌مهريه‌همسر‌كواكبيان
به گزارش جوان مصطفی کواکبیان،‌نماینده اصلاح طلب مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه ناگفته‌های زیادی ازماجرای عقد و ازدواجش در محضرمقام معظم رهبری دارد به جوان گفت: در سال 61 به همراه چند نفراز دوستان که همگی قصد تشکیل زندگی را داشتیم، برای ازدواج و قرائت خطبه عقد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان در ابتدا از تمامی آقایان حاضر در جلسه میزان مهریه توافقی با همسرانشان را پرسیدند.
وی ادامه داد: همه افراد به ترتیب مهریه خود را اعلام کردند تا اینکه نوبت به من و همسرم رسید، در این لحظه من با همان شور و شوق دوران جوانی و برای اینکه هرچه سریع‌تر وضعیت ازدواجم مشخص شود، با صدای بلند گفتم:« مهریه ما 200 هزار تومان است» این در حالی بود که مهریه زوج‌های دیگر در آن روز در حد یک جلد المیزان یا چند شاخه گل خلاصه می‌شد.
به گفته این نماینده مجلس بعد ازاعلام میزان مهریه رهبرانقلاب تأملی کردند و به یکباره رو به من و همسرم فرمودند: من خطبه شما را نمی‌خوانم، بروید با مهریه متعارف بیایید.
کواکبیان در پاسخ به این پرسش مبنی بردلایل انتخاب مهریه 200هزار تومانی آن هم در سال 61 اظهار داشت: برادرم چند سال قبل از ازدواج من درجبهه شهید شد و در زمان حیات برادرم تأکید فراوانی به این میزان مهریه برای دوام زندگی داشت، چراکه این نوع مهریه را موجب دوام و پایداری زندگی یک زوج جوان می‌دانست.
به احترام برادر شهیدم مهریه 200 هزار تومانی را توافق کردیم
عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه من و همسرم به احترام برادر شهیدم مهریه 200 هزار تومانی را توافق کردیم، خاطرنشان کرد: در زمان خواندن خطبه عقد در محضرمقام معظم رهبری علت انتخاب این مهریه را به صورت کامل توضیح دادم و گفتم که به خاطر شهید شدن برادرم و برای اینکه نظر یک شهید محترم شمرده شود، این مهریه را انتخاب کرده ام، رهبر انقلاب هم ضمن توصیه به مهریه 14 سکه‌ای سرانجام خطبه عقد من و همسرم را قرائت کردند.
مهریه 14 سکه‌ای در راستای نظر مقام معظم رهبری است
به باورکواکبیان نظرمقام معظم رهبری درباره میزان مهریه زوج‌های جوان همواره آسان گرفتن مهریه و ازدواج به هنگام است که این موضوع در دیدارهای مختلف ایشان و صحبت با زوج‌های جوان مشخص است.
این نماینده مجلس با اشاره به طرح ملی مهریه 14 سکه‌ای که از طرف سازمان ملی جوانان مطرح شده است، اظهار امیدواری کرد: این طرح و برنامه‌های مشابه زمینه ساز ترویج ازدواج آسان، به هنگام و با مهریه‌های متعارف باشد.
راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج در3 فاز اصلی خلاصه می‌شود
نماینده مردم سمنان در مجلس معتقد است که راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج در کشور درسه فاز اصلی خلاصه می‌شود که درابتدا ایجاد و گسترش اشتغال برای جوانان، در مرحله دوم بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها و درنهایت آسان گرفتن ازدواج توسط جوانان است.
کواکبیان ضمن تأکید به مرحله سوم و آسان گرفتن ازدواج توسط جوانان خاطرنشان کرد: جوانان توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ازدواج را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.
 
 


مرور اخبار بهارستان در روزنامه هاي امروز؛
آنچه در ميان اين اظهار نظرهاي كاملا سياسي مفقود است و سخني از آن به زبان رانده نمي‌شود، ضرورت وحدت براي حل و رفع اين مشكلات است. امروز قوه مقننه را اكثريت اصولگرايان تشكيل مي‌دهند و قوه مجريه كشور هم در اختيار اصولگرايان است.بي‌شك آيندگان در قضاوت خود از اين سال‌ها به عنوان دوران زمامت اصولگرايان ياد مي‌كنند و مجموعه كارهاي مثبت و منفي را در كارنامه مجموعه‌اي به نام اصولگرايان ثبت و ضبط مي‌كنند.
سرویس مجلس:  اظهارات علی لاریجانی و علی مطهری دو نماینده اصولگرای مجلس هشتم بیش از سایر اخبار مجلسیان در مطبوعات امروز انعکاس داشته است.

لاریجانی که اواخر هفته گذشته را در قم، حوزه انتخابیه خود به سر می برد، روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت.

روحانیت توسط دعا نویس ها تخریب می شود(جهان صنعت)، وظیفه داریم در مقابل انحرافات بایستیم(ابتکار)، حوزه‌های علمیه باید عطش معنوی جامعه را برطرف کنند(کار و کارگر) از جمله عناوینی است که روزنامه ها از میان سخنان وی برگزیده اند.

در این بین روزنامه کیهان به انعکاس سخنان علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت محدث قمی در مرکز فقهی ائمه اطهار پرداخته است و روزنامه مردمسالاری ، حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بزرگ مبلغان مذهبی در مدرسه فیضیه قم را در کانون توجه خود قرار داده و پاسخ وی به طلبه ای که از وی پرسیده بود چرا اسامی دانشمندان را به شورای امنیت اعلام می کنید؟،را منعکس کرده و به نقل از وی می نویسد: اسامی را ما به شورای امنیت نمی دهیم، آنها خود در قطعنامه ها آورده اند و بعد به تروریست ها می دهند تا آنها را ترور کنند.

از سوی دیگر روزنامه رسالت سخنان رئیس مجلس در همایش مسئولان هیأت های مذهبی قم را در اخبار خود انعکاس داده و به نقل از وی نوشت: سنت عاشورایی در ایران رکنی برای بیداری ملت ماست. وی خطاب به مسئولان هیأت های مذهبی قم گفت: کار شما یک کار اساسی است که فقط مربوط به احساسات نیست.

آغاز زودهنگام رقابت های انتخاباتی

گسترش زمزمه انتخابات در میان اصولگرایان از دیگر موضوعاتی است که روزنامه های امروز به آن پرداخته اند.

«تهران امروز» با بازخوانی سخنان مرتضی آقاتهرانی و شهاب الدین صدر می نویسد: در ادامه بحث‏هاي افراد و چهره‏هاي شاخص جريان اصولگرا در خصوص وحدت همه‏جانبه و آمادگي كامل براي انتخابات مجلس نهم، مرتضي‏آقاتهراني و شهاب‏الدين صدر، دو عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس نيز خواستار وحدت اصولگرايان براي رسيدن به اهداف اين جبهه شدند. مرتضي آقاتهراني، معلم اخلاق كابينه نهم و چهره شاخص حامي دولت با اشاره به فعاليت اصولگرايان با اعتقاد به اينكه فعاليت جدي انتخاباتي از هم اكنون توسط اصولگرايان آغاز نشده است، گفت: به نظر مي‌رسد كه تنها حرف اين موضوع در ميان است، البته بايد اصولگرايان زودتر به فكر تمهيدات لازم باشند و فعاليت‌هاي خود را آرام آرام آغاز كنند.

در همين حال، سيد شهاب‌الدين صدر نيز درباره لزوم وحدت اصولگرايان گفت: امروز تکليف ما اين است، به جاي اين‌که به حاشيه بپردازيم، تحت شاخص مقام معظم رهبري حرکت کنيم. در اين چند سال که در مسير امام و رهبري حرکت کرده‌ايم، در بعضي جاها مرتکب اشتباهاتي شده‌ايم و از راه درست فاصله گرفتيم، بنابراين بايد آسيب‌شناسي کنيم و ببينيم چه اشتباهاتي را انجام داده‌ايم.

«تهران امروز» در ادامه تحلیل خود از موضع گیری های نمایندگان اصولگرا می نویسد: بنابر برخي خبرهاي غير رسمي فعاليت‌هاي غيرعلني در سطح برنامه‌ريزي‌ها و رايزني‌هاي معطوف به انتخابات آينده از هم اكنون توسط برخي جريان‌هاي سياسي كليد خورده است. فارغ از تحليل‌هاي مختلفي كه در باب ضرورت وحدت اصولگرايان بيان شده، برخي از اظهار نظرها درباره وحدت اصولگرايان معطوف به انتخابات مجلس نهم و رياست‌جمهوري يازدهم است.

در حقيقت آنچه از فحواي اين قبيل سخنان برداشت مي‌شود، چيزي نيست جز اولويت دادن به كسب اكثريت مجلس آينده.به تعبيري هدف از وحدت اصولگرايان، در سطح يك هدف كاملا سياسي تقليل يافته به‌گونه‌اي كه تنها نتيجه مترتب بر وحدت، فتح كرسي‌هاي سبز بهارستان در گام اول و ماندن در پاستور در مرحله بعدي است. اين در حالي است كه در همين شرايط فعلي و حال حاضر، هم اكثريت مجلس از آن اصولگرايان است و هم قوه مجريه در اختيار طيفي از نيروهاي مجموعه اصولگرايان است.با اين وصف هدف تعيين شده براي وحدت اصولگرايان همين حالا هم محقق شده و نتيجه مترتب بر اين وحدت حاصل شده است.

 
اما با اين حال برخي مشكلات و بخصوص برخي اختلاف نظرها در بين اصولگرايان و به‌ويژه دولت و مجلس وجود دارد كه دود آن به چشم مردم مي‌رود.آنچه در ميان اين اظهار نظرهاي كاملا سياسي مفقود است و سخني از آن به زبان رانده نمي‌شود، ضرورت وحدت براي حل و رفع اين مشكلات است. امروز قوه مقننه را اكثريت اصولگرايان تشكيل مي‌دهند و قوه مجريه كشور هم در اختيار اصولگرايان است.بي‌شك آيندگان در قضاوت خود از اين سال‌ها به عنوان دوران زمامت اصولگرايان ياد مي‌كنند و مجموعه كارهاي مثبت و منفي را در كارنامه مجموعه‌اي به نام اصولگرايان ثبت و ضبط مي‌كنند.

«ابتکار» نیز ارزیابی فعالیت اصلاح طلبان را از دید آقا تهرانی انعکاس داده و به نقل از وی نوشته است: «راه برگشت و توبه برای اصلاح طلبان باز است». در مقابل روزنامه «مردمسالاری» ، نیز سخنان آقا تهرانی را در صدر اخبار خود قرار داده ولی  تیتر «جریان اصلاح طلبی را نمی‌توان انکار کرد» را برای سخنان معلم سابق دولتی ها برگزیده است.

در سویی دیگر محمد حسین فرهنگی بر این عقیده است که اصولگرایان پیش از ورود به انتخابات مجلس باید به همگرایی کامل برسند.روزنامه حزب الله بدون توجه به سخنان آقاتهرانی و صدر، به نقل از این عضو هیأت رئیسه مجلس می نویسد: با وجودی که نقش جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس نهم بسیار موثر است اما جامعتین تنها به دنبال چارچوب های کلی هستند تا اینکه بخواهند به مصداق ها بپردازند.

صراحت لهجه علی مطهری و تمجید و تقدیر فرهنگ آشتی از وی

علی مطهری همچون روزهای استیضاح علی کردان جلودار منتقدین درباره اظهارات روزهای گذشته محمود احمدی نژاد درباره این مرحوم بود.

«اصولگرایان باید دو فهرست جداگانه برای مجلس ارائه کنند» (آرمان)، «رئیس جمهور نمی تواند متولی اصولگرایان باشد» (مردمسالاری) و «احمدی نژاد و مشایی از دایره اصولگرایی خارج شده اند» از جمله عناوینی است که روزنامه های امروز برای سخنان علی مطهری برگزیده اند.
سخنان این نماینده سرشناس مجلس هشتم که معتقد است، اساساً دخالت دولت در انتخابات مجلس کار غلطی است و امام خمینی (ره) نیز تاکید داشتند که دولت در انتخابات مجلس دخالت نکند، با استقبال گسترده مطبوعات روبرو بوده است.

در بین فرهنگ آشتی در تحلیل خود، به تجلیل از شجاعت و آزادگی او می پردازد و می نویسد: « دکتر علی مطهری روزهای شلوغی را پشت سر گذرانیده ولی گویا روزهای سخت تری را پیش روی خود دارد. اصولگرایی که جامعه اصولگرایی اش او را نه تنها از صراحت لهجه اش بازنداشته که از هم کیشان خود، صریح اللهجه تر کرده است. صراحتی که به راحتی به رییس جمهور و اعوان و انصارش را به چالش کشانیده است و هر آنچه را که یقین دارد درست است بر زبان جاری کرده است.»

و در ادامه با یاد خاطره پدر شهیدش می نویسد:  فرزند آیت الله مطهری از روزی که پایش به پارلمان ایران رسیده است، نشان داده است که هرگز اهل دیدن را ندیدن کردن و محافظه کاری نیست. علی مطهری شاید تنها رقیب رادیکالیستهای راست ایران است که یکه و تنها در تلاش است تا در برابر انحراف ها و ابتذال ها بایستد و در این میان دو قطبی چپ / راست و یا اصلاح طلب / اصولگرا برایش فرقی نمی کند. مطهری نماینده امروز جریان سوم سیاسی ایران است که تمام هم و غمش، صرف «انتقاد بدون مصلحت» و «حمایت بی مزد» از مسولان است.
 
عوض حیدرپور نیز از نمایندگانی است که ماجرای رشوه 5 میلیون تومانی در زمان استیضاح کردان را افشا کرد، خطاب به رئیس جمهور می گوید:«اگر مدرکی وجود دارد آن را منتشر کنند». «آرمان» به نقل از این عضو کمیسیون امنیت ملی می نویسد: مرحوم کردان در آن تاریخی که از مجلس رای اعتماد می گرفت گفت:«نمی دانستم درباره مدرک دکترای بنده بحث خواهد شد والا همینطور که فوق لیسانسم را داده بودم مدرک دکترای خودم را هم می آوردم».

سایر عناوین روزنامه ها از بهارستان:

«بلا تکلیفی کارخانه سیمان در ایلام » تیتری است که «جوان» برای «صفحه ایران» خود برگزیده است.
علی عزتی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب زبان به انتقاد گشوده و از عدم اجرایی شدن مصوبات سفر استانی دولت به ایلام خبر می دهد.  موج بیکاری ناشی از نبود صنایع،کارخانه های بلاتکلیف در ابلام از دیگر مطالب انتقادی این نماینده است که در این روزنامه حامی دولت منعکس شده است.

روزنامه «ایران» نیز تنها به اظهارات حداد عادل درباره هدفمند شدن یارانه ها اکتفا کرده و همچون روزهای گذشته کمترین میزان اخبار خود را به بهارستان اختصاص داده است.

از دیگر عناوینی که روزنامه های امروز از اهالی بهارستان نقل کرده اند می توان به عناوین زیر اشاره کرد:

- دولت و مجلس درباره بودجه 90 مذاکره ای نداشته اند (همشهری)

- دولت و مجلس همچنان درگیر برنامه پنجم (ابتکار)

- داریوش قنبری: ترور برای تضعیف روحبه دانشمندان هسته ای (مردمسالاری)

- بروجردی: دشمن دانشگاه ها را هدف گرفته است(رسالت)

- سازدار: رسانه ها بهترین ناظر بر عملکرد مجلس هستند (حزب الله)
 
 


خانم كلينتون در زمان احوالپرسي من با پادشاه اردن ابتدا به من سلام كرد و من نيز بر اساس سنت اسلامي جواب سلام ايشان را دادم.
وزير امور خارجه در خصوص اخبار مطرح شده مبني بر احوالپرسي وزراي خارجه ايران و آمريكا در اجلاس منامه، گفت: خانم كلينتون در زمان احوالپرسي من با پادشاه اردن ابتدا به من سلام كرد و من نيز بر اساس سنت اسلامي جواب سلام ايشان را دادم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به منامه، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان امروز (شنبه) در حاشيه هفتمين نشست امنيتي گفت‌وگوي منامه در كنفرانس مطبوعاتي گفت: گفت‌وگوي منامه فرصتي است براي اينكه بتوانيم از دل اين گفت‌وگوها راهكارهاي مناسب براي ثبات و امنيت منطقه را استخراج كنيم.

وي در پاسخ به سؤالي درباره سوآپ سوخت با اشاره به گفت‌وگوهايي كه در يك سال گذشته در جريان بود، اظهار داشت: در خصوص اين گفت‌وگوها آقاي اوباما از آقايان لولا داسيلوا و اردوغان درخواست كرد كه با ايران مذاكره كنند و بحث مبادله را به تفاهم برسانند، اين كار صورت گرفت و بيانيه تهران صادر شد.

وزير خارجه افزود: مردم برزيل از اقدام آقاي لولا استقبال كردند و مدتي بعد در انتخابات اين كشور به كانديداي مورد نظر لولا راي دادند، همچنين آقاي اردوغان به خاطر اين ابتكار از سوي مردم تركيه مورد حمايت قرار گرفت و نظراتش در رفراندوم اين كشور راي آورد.

وي گفت: آقاي اوباما نيز مي‌توانست ضلع ديگر اين روند چندجانبه باشد اما متاسفانه روند تقابل را در پيش گرفت و به سوي قطعنامه حركت كرد و نتيجه‌اي به دست نياورد جز انتخابات ميان دوره‌اي آمريكا كه نتيجه‌اش را مي‌دانيد.
متكي با اشاره به اظهاراتش در اجلاس امنيتي منامه درباره همكاري‌هاي منطقه‌اي و تعميق روابط بين ايران و كشورهاي همسايه و عربي، اظهار داشت: در ذهن سياستمداران ايران تعامل مبتني بر همكاري اساس ديپلماسي و راهبرد در منطقه است و هر القا ديگري خلاف واقعيت منطقه است.
وي در خصوص مذاكرات ايران و گروه 1+5 كه قرار است طي روزهاي آينده در ژنو برگزار شود، گفت: بعد از فراز و نشيب چند ماهه اين گفت‌وگوها اين هفته در ژنو برگزار مي‌شود. ما همواره از رويكرد مبتني بر مذاكرات حمايت كرديم و اميدواريم اراده جدي زمينه‌ساز مذاكراتي سازنده در ژنو باشد.
خبرنگاري با اشاره به اظهارات روز گذشته كلينتون مبني بر اينكه قرار است مسئله هسته‌اي ايران در اين مذاكرات مطرح شود از متكي ارزيابي اين اظهارات را خواستار شد كه وي پاسخ داد: موضوعاتي كه در اجلاس مطرح خواهد شد خودش يكي از دستوركارهاست. يعني در ديدار نخست طرفين دستوركار جلسه مشترك را تعيين خواهند كرد.
وي در پاسخ به ادعاي آمريكايي‌ها درباره ايران اظهار داشت: آمريكايي‌ها بايد از تحولات يك دهه اخير درس‌هاي خوبي گرفته باشند، متهم كردن ديگران و چشم بستن بر اقدامات مداخله جويانه و ناامن كننده خود آمريكا در مناطق مختلف جهان رويكردي است كه به پايان راه خود رسيده است.
متكي اضافه كرد: آمريكا در منطقه ما هم به خاطر اعمال خودش و هم به خاطر حمايت‌هاي يك سويه از رژيم صهيونيستي به منبع نگراني و دغدغه در منطقه تبديل شده‌ است. آنها بايد پاسخگو باشند كه چرا بحران آفريني و بحران زايي در دستور كار ديپلمات‌هايشان در سراسر جهان قرار دارد. لذا من فكر مي‌كنم اين آمريكايي‌ها هستند كه بايد نسبت به رفع نگراني‌هاي ديگران از سياست‌هاي خود پاسخگو باشند.
وزير خارجه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه هيلاري كلينتون از پرونده هسته‌اي ايران ابراز نگراني كرده و همچنين اينكه گفت‌وگوي منامه فرصت خوبي براي تبادل اتهامات بين تهران و واشنگتن است، گفت: شما نظر خود را درباره حواشي گفت‌وگوي منامه بيان كرديد لذا من پاسخ خاصي در اين زمينه ندارم.
متكي در پاسخ به سؤالي در خصوص برخي اظهارات مبني بر اينكه كشورهاي حاشيه خليج فارس ايران را در زمينه هسته‌اي متهم مي‌كنند، اظهار داشت: آيا هر كس هر چه مي‌گويد بايد ديگران عمل كنند يا بايد قانوني وجود داشته باشد.
وي گفت: براساس قانون و ضوابط NPT همه كشورها حق برخورداري از فناوري هسته‌اي را دارند و ايران هم مستثنا نيست، بنابراين اجازه دهيد بر همه ما قانون حكم كند.
وزير خارجه با بيان اينكه تحريم‌ها تاثيري بر ما ندارد، تصريح كرد: مذاكره كردن موضع هميشگي ماست.
خبرنگاري لحن كلينتون در اجلاس منامه را آشتي جويانه توصيف كرد و از وزير خارجه پرسيد شما چگونه اين لحن را توجيه مي‌كنيد؟ كه وي پاسخ داد: بيان اين كلام كه حق جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از فناوري هسته‌اي از سوي كساني كه مي‌گفتند ايران نبايد به سوي انرژي هسته‌اي پيش برود يك گام به پيش است، البته اين اذعان، اذعان به مقررات NPT است اما بايد اين رويكرد گفتاري به رويكرد عملي تبديل شود. ما اذعان به اين حق را در آسمان‌ها نمي‌خواهيم بلكه در زمين مي‌خواهيم.
متكي در خصوص اخبار مطرح شده مبني بر احوالپرسي وزراي خارجه ايران و آمريكا در اجلاس منامه، گفت: خانم كلينتون در زمان احوالپرسي من با پادشاه اردن به من سلام كرد و من نيز بر اساس سنت اسلامي جواب سلام ايشان را دادم. مردم منطقه در ادب رفتاري‌شان شهره هستند اما در مورد بحث گفت‌وگو بين دو كشور آيا واقعا ديالوگ است يا مونولوگ است. متاسفانه آمريكايي‌ها در گفت‌وگو با برخي طرف‌ها راغبند. اگر طرف اهل ديالوگ نباشد.
وي با طرح سوالات مبني بر اينكه آيا تغييري در رويكرد اوباما طي دو سال گذشته در مسائل منطقه‌اي و آيا در افغانستان و فلسطين تغييري ايجاد شد گفت: در ساير موضوعات نيز همين طور است مردم از شعار تغيير استقبال مي‌كنند. اما قضاوت‌شان را بر عملكرد اشخاص و دولت‌ها مي‌گذارند.
وي افزود: ‌ما فكر مي‌كنيم سياست خارجي اوباما ادامه سياست بوش است سياست‌هايي كه دو سال پيش با پاسخ منفي آمريكا مواجه شد و در انتخابات اخير مياندوره‌اي آمريكا همان پاسخ را دريافت كرد.
ما اين بحث‌ها را به خاطر درگيري مطرح نمي‌كنيم ما در اين منطقه زندگي مي‌كنيم و مسائل را مي بينيم و آثار زيانبار سياست‌هاي غلط آنها را مشاهده مي‌كنيم و چون به منطقه علاقه‌منديم راهكارهاي جايگزين مي‌دهيم همانطور كه در مورد افغانستان راهكار جدي ارائه كنيم.
وي در خصوص ترور دانشمندان ايراني گفت: ما كساني را كه با انتشار اسامي دانشمندان هسته‌اي در قطعنامه‌ سازمان ملل زمينه ترور آنها را فراهم كردند شريك در اين اقدام مي‌ناميم و با تصويب اين قطعنامه‌ها در واقع گروه‌هاي تروريستي مأموريت يافتند با هدايت سرويس‌هاي جاسوسي اقدام به ترور اخير كنند، سرويس‌هايي كه مدتي قبل اشاره داشتند كه بايد چه برخوردي با ايران داشته باشند.
وي در مورد اظهارات كلينتون كه در بدو ورود به منامه درباره ايران گفت: استدلال ما اين است كه حرف‌ها مواضع در پارادوكس و تضاد قرار دارد .
وي درباره اسناد ويكي ليكس گفت: اسنادي كه درباره ايران منتشر شده بخش كوچكي از اسنادي است كه وجود دارد، 250 هزار از چند ميليون اسناد است. ما فكر مي‌كنيم اين موضع در قالب‌هاي جدي‌تري مورد بررسي قرار مي‌گيرد. در چند روز گذشته كه در كشورهاي منطقه بودم تكرار مواضع رهبران كشورها را در باره علاقمندي آنها به روابط با ايران دريافت كردم.بنابراين معتقديم عقلاي آمريكايي بايد فكر جدي براي مجموعه سياست‌هاي آمريكا كنند.
 
 


   

 
بنابر اخبار واصله فرزند شاه مخلوع در صدد ایجاد اتاق فکر همسو با لندن می باشد.
 


ربع پهلوی: جریان فتنه کم آورد

 

رضبنابر اخبار واصله فرزند شاه مخلوع در صدد ایجاد اتاق فکر همسو با لندن می باشد.

ا ربع پهلوی طی سخنانی اعلام داشت که اروپا و شهر پاریس را برای ادامه فعالیت متمرکز اوپوزوسیون بر علیه جمهوری اسلامی ترجیح می دهد.وی در این زمینه گفت: من فکر می کنم که اروپا صحنه بهتری برای هماهنگی همه گروه های مخالف می باشد .


بنابر این گزارش،ربع پهلوی در ادامه سخنان خود در رابطه با شکست جریان فتنه سال گذشته گفت: جریان فتنه کمبود موفقیت داشت زیرا مردم اعتمادی به آن نداشتند. اعتماد چیزی نیست که به صورت ناگهانی به دست آید.

ربع پهلوی در ادامه مدعی شد که سه دهه است رهبری مخالفان را بر عهده دارد.

فرزند شاه معدوم همچنین افزود: من طرفدار یک حکومت سکولار هستم.

وی در بخشی دیگر از همراهی رسانه های دولتی برخی کشور ها و شبکه های ماهواره ای به نفع خود اشاره کرد و گفت: سازمان های خبری دولتی و یا ایستگاه های رادیو تلویزیون ایرانی در خارج از کشور در ایجاد ارتباط نقش دارند.

 
 


يك رمز نويسي در خودنويس!!
آقازاده ي دچار مشكل «گريز از مركز»
سه جريان ضد انقلابي «اصلاح طلبان راديكال، سلطنت طلبان و ماركسيست هاي سابق» شبكه اي مثلثي ميان «تهران، دوبي، لندن» تشكيل داده اند. اين شبكه از مبدأ لندن مديريت مي شود.
هر چند كه كيهان درباره اين مثلث گزارش هاي متعددي را منتشر كرده اما در اين ميان گزارش رمز گونه «نيك آهنگ-ك» درباره شبكه مذكور قابل تأمل است. وي اكنون در كانادا اقامت دارد و ضمن همكاري با سايت ضدانقلابي روزنت (شبكه پاريس) سايت خودنويس را راه اندازي كرده است. وي پيش از خروج از كشور با برخي نشريات زنجيره اي وابسته به «حزب مشاركت»، «نهضت آزادي» و كارگزاران (روزنامه آزاد) همكاري داشت و از برخي روابط اين مجموعه مطلع است.
«نيك آهنگ-ك» پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوي حلقه لندن و جرس، گزارشي را در «خودنويس» منتشر كرده است. او در اين «معادله چند مجهولي نسبتاً معلوم» مي نويسد: رهبر سابق يك گروه چريكي (فرخ نگهدار رئيس گروهك فدائيان خلق) كشور ايكس در شهري اروپايي (لندن) زندگي مي كند. او امروز محافظه كار شده و خود را پراگماتيك مي نامد. او از طريق يك شبكه اجتماعي، در شهرهاي ديگر دنيا يارگيري كرده است، گويي يك جور اتاق فكر دارد. باز هم فرض كنيد روزنامه نگاري قديمي از كشور ايكس كه در حكومت سابق به سران رژيم نزديك بوده (مسعود بهنود سلطنت طلب)، هم اكنون همشهري رهبر سابق گروه چريكي است و در رسانه همان شهر اروپايي (بي بي سي و جرس) مشغول به كار است. اين دو شايد هيچ فصل مشتركي نداشته باشند اما قرابتي خيره كننده دارند. هر دو عضو شبكه اي هستند كه منافع معيني دارد. آنها از بندري (دوبي) در كشوري كه در جنوب كشور ايكس است پيام هايي مي گيرند.
وي در اين رمزنويسي! مي افزايد: اكنون فعالان حزبي و روزنامه نگاران بسياري با واسطه هاي مختلف خود را به كشورهاي اروپايي و آمريكا رسانده و در رسانه هاي آنجا جا گرفته اند. اما اينها زيرميزي خبرها و موضوع هايي را متناسب با منافع احزاب سابق خود (كارگزاران و مشاركت) داغ مي كنند و رقباي سياسي را در رسانه هاي خود، در هم مي كوبند. يكي از تازه واردهاي طرفدار يكي از احزاب در يك رسانه آمريكايي، زيرزيركي براي رسانه اروپايي هم آدم معرفي مي كند تا در ميزگردها حال رقيبان عقيدتي را بگيرند.
وي خبر مي دهد: يكي از سران احزاب سياسي كه اكنون بي حزب است، به چند نفر از دوستانش كه در رسانه هاي دو پايتخت اروپايي هستند تأكيد مي كند كه كارشان را به خاطر رسانه جديدي كه در فرانسه راه افتاده (ايران ندا) رها نكنند. گويي اينان بايد نمايندگان حزب در دو پايتخت اروپايي باشند. اما بررسي شبكه موجود نشان مي دهد كه اين همكاران در داخل كشور در دوره هايي براي ستادها و اتاق هاي فكر هم كار مي كرده اند. برخي حتي حقوق بگير نشريه (فرهيختگان) دانشگاه «بسته» (آزاد) بوده اند و هنوز ارتباط ارگانيك با رؤساي سابق خود را به خوبي حفظ كرده اند.
وي آنگاه به نقش يك آقازاده از كشور گريخته- و از متهمان فتنه سال 88 كه به تازگي با شبكه «الان» دوبي مصاحبه كرد- مي پردازد و مي نويسد: اين گروه هم اينك شبكه اجتماعي (مجازي) خودشان را فعال كرده اند و به همديگر در رسانه هاي مختلف آمريكايي و اروپايي سوژه هايي را مي رسانند كه از بندري در كشوري در جنوب كشور به اين طرف و آن طرف ارسال مي شود. شنيده شده كه بندر مربوطه، محل زندگي آقازاده اي است كه دچار مشكل «گريز از مركز» است. او به روزنامه نگاران مختلف در پايتخت هاي مختلف اروپايي زنگ مي زند و هندوانه زير بغل شان مي گذارد. تعداد اندكي از روزنامه نگاران تبعيدي هم كه خبر دست اول مي خواهند، احتمالاً مايلند وي سايه اي نيز بر سر آنها بگستراند، غافل از اين كه آقازاده در قديم از برخي ها به عنوان مهره هاي كم ارزش شطرنج بهره برده كه اينك خبري از آن ها نيست.
همكار سرخورده نشريات زنجيره اي سپس به نقش اين عنصر فعال در فتنه 88 مي پردازد و مي نويسد: اين شخص «معادله هيچ مجهولي ما» هر روز ساعت ها با مهره هايش در شهرهاي مختلف گپ مي زند. تحليل هايي كه منتشر مي شود بايد متناسب با منافع او باشند. هر كس بازي را به هم بزند، طبيعتاً غير خودي است. او تلاش مي كند روزنامه نگاراني را متقاعد كند كه ماجراي تحريم كشورش را به طور جدي پي بگيرند و اخبارش را داغ كنند. جالب تر آنكه پدر وي از داغ شدن تحريم ها بيشترين بهره سياسي را عليه رقبا مي برد. يعني اگر تحريم ها به مردم عادي ضرري برسانند، يقيناً اتفاقي براي آقازاده نمي افتد، اما حال رقبا گرفته مي شود. براي او همين كافي است. جالب تر آنكه اين چهره خارج نشين فعاليت براي افزايش تحريم عليه كشور خودش را خيانت نمي داند.
وي در پايان بدون ذكر نام، به شيرين كاري اخير سايت حلقه لندن (جرس) در انتشار نامه جعلي و به نام رئيس قوه قضائيه اشاره كرد و نوشت: اگر از اين شخص مدرك بخواهيد با مدرك جعلي مثل نامه رئيس قوه قضائيه كشور ايكس روبرو مي شويد. او «يوزر-نيم»هاي يك سايت را در اختيار گرفته تا براي جنگ رواني از آنها بهره ببرد. نتيجه اخلاقي داستان اين است كه تا وقتي امثال اين آقا و مشاورانشان و رهبران سابق چريكي و اعضاي شبكه شان در رسانه هاي مختلف اثر گذارند، انتظار شنيدن و ديدن واقعيت در رسانه هاي خارج از كشور، امري بيهوده است. نتيجه غيراخلاقي هم مي توان زياد گرفت!
 
 


بدحجابی جزو جنگ نرم است
تهران امروز گفت وگویی با محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس درباره مسائل فرهنگی داشته است .

به گزارش خبرآنلاین مهم ترین محور های این گفت وگو به این شرح است.

*مطالبه حجاب و رعایت شئونات اسلامی یک مطالبه ملی و دینی است و اگر من بیشتر از دیگران در میدان حضور دارم، به معنای آن نیست که دیگران چنین خواسته‌ای ندارند. زمانی که ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان هم از این وضعیت ناراضی بودند.

*علما و مراجع تقلید و ائمه جمعه سراسر کشور نیز از این وضع اعلام نارضایتی کردند. به خصوص بعد از مصاحبه‌ رئیس‌جمهور پخش شد. آن گفت‌وگو یک مقداری مسئله‌دار بود، مصاحبه‌گر نظر رئیس‌جمهور را درباره گشت نسبت پرسید در حالی که ما اصلا گشتی به نام گشت نسبت نداریم و طوری سوال را مطرح کرد که رئیس‌جمهور را به واکنش وادارد و ایشان هم بگویند نه، ما گفته‌ایم این کار را نکنند. بله ما هم موافقیم که مثلا کسی که دارد به خانمش راه می‌رود نمی توان به او گفت این چه نسبتی با تو دارد. پلیس همچنین چیزی نمی‌گوید اما پلیس وظیفه دارد طبق الگوهایی که دارد، با موارد خلاف شرع و قانون برخورد کند، پس این یک مطالبه است در همین زمینه راهپیمایی مردم قابل توجه بود.

* چطور مسئولان وقتی مردم در محکومیت فتنه راهپیمایی می‌کنند با آغوش باز می‌پذیرند اما وقتی همین مردم بعد از نماز جمعه آن راهپیمایی‌های بزرگ را در اصفهان و تهران و جاهای دیگر انجام دادند یا در مشهد در سالروز قضیه مسجد گوهرشاد مردم راهپیمایی بزرگ کردند، چطور اینجا مسئولان به حرف مردم گوش نمی دهند.

*در واقع یک اشتباهی در ذهن مسئولین ما رفته و آن هم این است که هر وقت بحث حجاب مطرح می‌شود، می‌گویند کار فرهنگی باید کرد، البته که کار فرهنگی کار اصلی ماست، مگر ما می‌گوییم کار فرهنگی نباید کرد. باید توجیه و ارشاد کرد ولی به ما بگویند کدام کار فرهنگی را در این چند سال برای بحث حجاب کرده‌اند با کدام کارشناس فقهی نشستند درباره موضوع بحث کنند و یا کدام برنامه را در صدا و سیما گذاشتند.

*مگر 5 سال پیش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 26 نهاد ارسال نشد و به آنها گفت فلان پوشش و لباس چسبان ممنوع است و باید حجاب رعایت شود و آرایش نباشد؟ این ضوابط داده شده است و کدام مسلمانی است که نداند ضابطه حجاب چیست و روش حجاب‌داری چگونه است؟ چرا برای سرقت نمی‌گویید باید کار فرهنگی انجام داد سارق را دنبال و تعقیب نمی‌کنید؟ پس مزاحم نوامیس و بد حجاب را هم باید تعقیب کرد، یعنی مسئله وظایف فرهنگی ما را از برخورد با منکرات بی‌نیاز نمی‌کند.

*ما می‌گوییم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را که زمان دولت پیشین سال های آخرش تدوین و تصویب شد که البته به امر رهبری هم این کار صورت گرفت وگرنه آنها که این کار را نمی کردند و خود آقا هم دستور اجرای آن را دادند و تا دو سال هم پلیس این طرح را اجرا می‌کرد و در جامعه یک گشتی دیده می‌شد اما از سال گذشته که فتنه اتفاق افتاد توجه پلیس بیشتر به سمت آن مسائل جلب شد که البته ما هم به پلیس حق می‌دادیم اما آن قضیه تمام شد.

*ما با وزیر کشور جلسه داشتیم، کمیسیون فرهنگی چند جلسه با وزیر کشور داشتند، خود ما روحانیون با وزیر ارشاد جلسه داشتیم با نیروی انتظامی، دو، سه نوبت جلسه داشتیم با دانشگاهیان و نماینده مقام معظم رهبری، در دانشگاه‌ها جلسه داشتیم و گفتیم که آقایان این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی الگوی شماست، واقعا شما نمی‌دانید بی حجابی و بد حجابی چیست؟ مدل اسلامی حجاب که فرمول ریاضی و تجزیه اتم نیست، یعنی لباس چسبان نباشد، آستین کوتاه نباشد، شلوار پوشاننده باشد، آرایش نکنند، حالا چادر بهترین نوع این پوشش است اما اگر نبود مانتو و روسری هم می‌تواند باشد، این الگو روشن است. به جای توجه به این مسائل، یک الگوی اشتباه را در پیش گرفته‌اند و می‌گویند برخورد فیزیکی نکنید و بروید یک گوشه‌ای تذکر بدهید، آخر اینطوری که نمی‌شود جلو منکرات را گرفت.

* مشاوران فرهنگی دولت نگاه‌شان اشتباه است. خود مسئولان می‌گویند جنگ نرم است. کشف حجاب هم جزو جنگ نرم است و این الگوها را بیگانه داده است. در فتنه هم بدحجاب‌ها را دیدند و باز هم به این موضوع ایمان نمی‌آورند که ترویج بدحجابی، معارضه با انقلاب است و ما باید با این موضوع برخورد



:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 14 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: